بررسی resident evil 4 remake و تاریخ عرضه

Resident evil 4  یک انقلاب در بازی های رایانه ای

اگر گیمر قدیمی باشید بخشی از خاطرات شما را عنوان resident evil تشکیل می دهد. این عنوان در سبک ترس و بقا توسط شرکت ژاپنی کپ کام ساخته شده است. خالق این عنوان شینجی میکامی بود. این فرانچایز تا چند عنوان ابتدایی بسیاری از گیمرها را به خود جذب نمود و توانست طرفداران بسیاری پیدا کند. نسخه های ابتدایی resident evil از نظر گرافیکی, گیم پلی تفاوت های زیادی باهم نداشتند اما در resident evil 4 همه چی عوض شد. resident evil 4  یک انقلاب عظیم در صنعت بازی سازی شد و بسیاری از گیمرها آنرا همچنان بهترین عنوان این سری می دانند. پروژه resident evil 4  دو بار باز نویسی, طراحی و تولید شد و در نهایت کنار گذاشته شد.

بررسی resident evil 4 remake و تاریخ عرضه

 

بعد از ساخت نسخه های متعدد شرکت کپ کام تصمیم به بازسازی نسخه های قدیمی گرفت که با استقبال خوب گیمرها رو به رو شد.  resident evil 2 و resident evil 3   بازسازی شدند و به ترتیب در سالهای ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰  روانه بازار شدند. حال نوبت به نسخه چهارم از این عنوان رسیده؛ نسخه چهارم از این عنوان سبکی متفاوت را عرضه کرد. از تغییرات گرافیکی گرفته تا زاویه دوربین! resident evil 4 محبوب ترین نسخه شد، یک بار ریمستر و بار دیگر بصورت واقعیت مجازی ساخته شد؛ حال این بازی دوست داشتنی بازسازی شده است.

دو نمونه از تغییرات گرافیکی بازی در نسخه ریمستر و ریمیک :

با توجه به تریلر عرضه شده مانند قبل شاهد مبارزه لیان با سلاح گرم و چاقو و لگد هستیم. این بار لیان بر خلاف نسخه اصلی توانایی نشستن و حرکت بصورت مخفیانه را دارد. طبق اطلاعات گفته شده اشلی میتواند از اسلحه استفاده کند. امیدوار هستیم که در نسخه بازسازی شده اشلی به نجات خودش کمک کنه و ما نقش پرستار بچه را نداشته باشیم (شوخی). خوشبختانه از نظر داستانی و مراحل نسخه بازسازی شده نسبت به  نسخه اصلی وفادار بوده و تغییرات کمی را داشته و امیدوار هستیم شاهد یک resident evil 3 remake  دیگر نباشیم .به عنوان مثال طبق ویدیویی در IGN در مرحله ابتدایی resident evil 4 لیان سگی را نجات میدهد که در مراحل آینده به لیان کمک میکند ولی در نسخه بازسازی شده سگ مرده است.

خوشبختانه تهیه کننده بازی اقای Hiroyuki Kobayashi در مصاحبه با  pc gamer عنوان کرده که از نقدها و بازخورد گیمرها نسبت به دو بازسازی قبلی در  resident evil 4 remake استفاده کرده و به نزدیک بودن زمان resident evil 4 remake به زمان resident evil 4 اشاره کرد. در رویداد resident evil showcase دو نسخه از بازی معرفی شد که شامل امکانات خاصی میباشند. نسخه deluxe edition و collector’s edition. نسخه deluxe شامل بازی همراه با dlc های آن است و لباس هایی برای لیان و اشلی و فیلترهایی برای لیان را دارا میباشد. در این نسخه یک شات گان و یک اسلحه کمری در اختیار بازیکنان قرار داده می شود. علاوه بر این موارد یک نقشه گنج در اختیار خریداران قرار داده می شود که مکان گنج هایی که در نقشه بازی قابل مشاهده نیستند را نشان می دهد. خریداران نسخه deluxe می توانند موسیقی متن بازی را به موسیقی متن نسخه اصلی تغییر دهند.

نسخه collector  شامل بازی اصلی به همراه steelbook  وکد فعالسازی dlcها می باشد . این پک شامل موسیقی متن دیجیتالی, پوستر و یک artbook به همراه مجسمه لیان می باشد که در یک جعبه قرار دارند .

در حال حاظر شما میتوانید نسخه معمولی و Deluxe بازی را از فروشگاه استیم پیش خرید کنید.

سیستم مورد نیاز بازی

سیستم عامل تایین شده برای بازی: window 10 64 bit

پردازنده مورد نیاز حداقل: Ryzen 3 – 1200 یا intel core i5 – ۷۵۰۰ و به صورت پیشنهادی: Ryzen 5 – ۳۶۰۰ یا intel core i7 – ۸۷۰۰

مموری مورد نیاز حداقل: ۸ گیگابایت و به صورت پیشنهادی: ۱۶ گیگابایت

گرافیک حداقل: Rx 560  یا GTX 1050Ti و به صورت پیشنهادی: Rx 5700 یا ۱۰۷۰GTX

بدیهی و واضح است که سخت افزار بهتر و قوی تر خروجی و کیفیت بیشتری به شما می دهد.

بازی resident evil 4 remake در تاریخ ۲۴/مارس/۲۰۲۳ برای pc , Ps 4/5 , Xbox x/s منتشر خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *