ماوس و کیبورد سیمی بخریم یا بی سیم؟

ماوس و کیبورد سیمی بخریم یا بی سیم؟

هر چه قدرت سخت افزار کامپیوتر شخصی یا لپ تاپ شما بالا باشد، اما در نهایت وظیفه انتقال دستورات بر عهده ماوس و کیبورد است که در دو دسته بندی کلی بی سیم و سیمی به بازار عرضه می شوند. هر کدام از آنها دارای مزایا و معایب خاص خود هستند و کاربران بر اساس نیاز خود و نوع استفاده از PC یا Laptop نسبت به خریداری مدل مناسب اقدام می کنند. در این مطلب به بررسی نکاتی در خصوص خرید ماوس و کیبورد سیمی یا بی سیم می پردازیم تا پاسخ سوال بسیاری از کاربران را بدهیم.

 

کیبورد و ماوس سیمی گرین مدل GK605-RGB

 

چه کسانی باید ماوس و کیبورد سیمی خریداری کنند؟

ماوس و صفحه کلید سیمی به عنوان رایج ترین نوع از دستگاه های ورودی داده به کامپیوتر شخصی شناخته می شوند و تمامی دستورات شما توسط این دو قطعه جذاب به سخت افزار و پس از آن سیستم عامل منتقل می شود. بسیاری از کاربران بدون توجه به نیاز های خود، اقدام به خرید نمونه های سیمی می کنند، بدون اینکه در خصوص مزایای این نوع از تجهیزات ورودی نکته ای بدانند. یکی از مهم ترین مزایای ماوس و کیبورد سیمی، در دسترس بودن آسان و ارزان این مدل ها بوده و همه کامپیوتر های شخصی و لپ تاپ ها از این نوع تجهیزات ورودی پشتیبانی می کنند.

نصب و استفاده از آنها بسیار آسان بوده و فقط به اتصال کابل USB ماوس و صفحه کلید به پورت های مادربورد نیاز دارید. پس از مدت بسیار کمی، سیستم عامل قادر به شناسایی آنها بوده و می توانید دستورات خود را انتقال دهید. در صورتی که بودجه چندانی برای خریداری این دو قطعه در اختیار ندارید، به طور حتم نمونه های دارای اتصال سیمی در مدل های ارزان قیمت می توانند نظر مثبت شما را از نظر قیمت جلب کنند.

هر چند نمونه های سیمی نیز دارای مدل های گران قیمت و حرفه ای هستند که برای خریداری آنها باید مبلغ زیادی پرداخت کنید. مدل های گران قیمت نیز به نسبت ارزش خود دارای ویژگی های ظاهری و فنی منحصر بفردی هستند که برخی از آنها شامل نور پردازی RGB، کلید های قابل برنامه ریزی (ماکرو)، کلید های قابل تعویض و مدل های متنوع سوئیچ (غشایی، قیچی شکل و مکانیکی) هستند. به طور حتم کاربران حرفه ای به خصوص گیمرها جزو افزادی هستند که برای خریداری ماوس و صفحه کلید حرفه ای حاضر به پرداخت هزینه قابل توجهی هستند تا به ویژگی های مورد نیاز خود دست پیدا کنند.

عدم وجود تاخیر در برقراری ارتباط و انتقال دستورات از سخت افزار به سیستم عامل و نرم افزار های مورد استفاده شما به عنوان مزیت دیگری از ماوس و کیبورد های سیمی شناخته می شود. این ویژگی به خصوص برای گیمرها از اهمیت فراوانی برخوردار است، به این دلیل که آنها نیاز به انتقال هر چه سریعتر دستورات خود به بازی مورد نظر دارند. با خریداری نمونه های سیمی، نیازی به خریداری هیچ قطعه اضافی نبوده و هیچ قطعه دارای زمان بندی تعویض (از جمله باتری) در آنها وجود ندارد.

به طور کلی پیچیدگی ساخت ماوس و کیبورد سیمی تا حدودی کمتر از مدل های بی سیم بوده و در برخی مواقع و برای بعضی از مدل ها، امکان تعمیر وجود دارد که این کار نیازمند وجود تعمیرکار خبره و موجود بودن تجهیزات مورد نیاز برای تعمیر یا تعویض است. البته تعمیر کردن ماوس و صفحه کلید فقط برای کاربران حرفه ای که محصولات گران قیمت خریداری می کنند، در اولویت قرار دارد و کاربران معمولی در خصوص محصولات میان رده و ارزان قیمت خود به پرداخت هزینه قابل توجهی برای تعمیر نیاز دارند.

به طور کلی همه کاربران کامپیوتر های شخصی و لپ تاپ می توانند از ماوس و صفحه کلید سیمی استفاده کنند و بر اساس نوع کاربرد و بودجه قادر به خریداری مدل های ارزان، متوسط یا گران قیمت هستند. اگر به ویژگی های جانبی و ظاهری مانند نور پردازی RGB و سوییچ های مکانیکی علاقه ندارید، یک محصول ارزان قیمت نیز برای شما مناسب است، در غیر این صورت باید مبلغ بیشتری را برای خریداری یک مجموعه دارای امکانات جانبی متنوع بپردازید.

در ادامه چند مدل ماوس و کیبورد بی سیم با کیفیت موجود در فروشگاه آنلاین آی تی خرید را به شما معرفی می کنیم:

مدل لینک خرید
باندل کیبورد و ماوس گرین مدل GM605 RGB ثبت سفارش
ماوس گرین مدل GM606 RGB ثبت سفارش
ماوس گرین مدل GM605 RGB ثبت سفارش
ماوس گرین مدل GM602 RGB ثبت سفارش
کیبورد گرین مدل GK703-RGB ثبت سفارش
کیبورد گرین مدل GK702-RGB ثبت سفارش
کیبورد گرین مدل GK601-RGB ثبت سفارش
کیبورد گرین مدل GK403 ثبت سفارش
کیبورد گرین مدل GK401 ثبت سفارش

پیشنهاد آی تی خرید: معرفی مدل های جدید ماوس و کیبورد گیمینگ گرین + ویدئو

 


باندل کیبورد و ماوس بی سیم گرین مدل GKM505W

 

چه کسانی باید ماوس و کیبورد بی سیم یا وایرلس خریداری کنند؟

با هوشمند سازی تجهیزات مختلف از جمله تلویزیون، لوازم پخش صوت و تصویر و همچنین امکان اتصال ماوس و صفحه کلید به کنسول های بازی، بسیاری از کاربران برای خریداری مدل های بی سیم یا وایرلس اقدام می کنند. یکی از مهم ترین دلایل خریداری نمونه های بی سیم، جلوگیری از محدودیت متراژ قابل استفاده به دلیل وجود سیم هایی به طول ۱٫۵ تا ۱٫۸ متر است. تصور کنید که برای ورود دستورات خود به تلویزیون هوشمند یا کنسول بازی با محدودیت ۱٫۵ تا ۱٫۸ متر برای اتصال تجهیزات جانبی مواجه شوید و به این ترتیب باید در فاصله ای بسیار نزدیک به آنها قرار گیرید.

ماوس و کیبورد بی سیم به سادگی می تواند محدودیت فاصله را حذف کرده و به این ترتیب حداقل محدوده ۱۰ تا ۱۵ متر برای استفاده بهینه از آنها فراهم می شود. یک ویژگی قابل توجه دیگر در خصوص تجهیزات بی سیم، ابعاد کوچک و وزن سبک تر آنها برای جابجایی ساده و آسان است. به طور معمول ماوس های بی سیم دارای ابعاد کوچکتری هستند و عمده وزن آنها به دلیل قرار گیری باتری درون بدنه است. کیبورد های وایرلس نیز به طور معمول به کلید های استاندارد و ضروری مجهز شده و در صورت وجود کلیدهایی با کاربرد مالتی مدیا یا آفیس، از حالت ترکیبی مانند Fn و کلید های تابعی F1 تا F12 استفاده می شود.

در صورتی که ماوس و کیبورد بی سیم را به صورت مجزا خریداری کنید، برای اتصال هر کدام از آنها باید دو عدد باتری مجزا تهیه کرده و دانگل بلوتوث هر کدام را در یک پورت USB وارد کنید. دستگاه هایی مانند تلویزیون های هوشمند و کنسول های بازی دارای پورت های USB محدودی هستند و اگر بخواهید دو دانگل را برای ماوس و صفحه کلید متصل کنید، هیچ پورت آزادی باقی نمی ماند. بهترین راهکار در این شرایط، خریداری باندل ماوس و کیبورد وایرلس است که اتصال هر دو دستگاه توسط یک دانگل صورت می گیرد.

ماوس و کیبورد های وایرلس علاوه بر قیمت بالاتر نسبت به نمونه های سیمی، همواره به باتری برای فعالیت نیاز دارند و نمونه های ارزان قیمت از باتری های نیم قلمی (سایز AAA) و برخی مدل های خاص از باتری های قلمی متداول استفاده می کنند. البته برای کاهش هزینه ها در دراز مدت می توانید از باتری های قابل شارژ استفاده کنید که هزینه بیشتری برای خریداری پک باتری و شارژر آنها نیاز است.

به دلیل ابعاد کوچک و ضخامت کمتر صفحه کلید های بی سیم، از سوئیچ های قیچی شکل استفاده می شود که عملکردی نرم و روان دارند. در خصوص ماوس های وایرلس باید به این نکته اشاره کنیم که مدل های ارزان قیمت و حتی میان رده در ابعاد کوچک و با حداقل تعداد کلید (فقط شامل کلید های اصلی) و بدون هرگونه ویژگی جانبی تولید و به بازار عرضه می شوند.

هر چند خریداری ماوس و کیبورد بی سیم به دارندگان تلویزیون های هوشمند، لپ تاپ و کنسول های بازی توصیه می شود، اما در صورتی که بودجه کافی برای خریداری مدل های حرفه ای در اختیار دارید، به کیفیت ساخت، امکانات و ویژگی های قابل توجهی دست پیدا می کنید.

در ادامه چند مدل ماوس و کیبورد بی سیم گرین با کیفیت موجود در فروشگاه آنلاین آی تی خرید را به شما معرفی می کنیم:

مدل لینک خرید
ماوس بی سیم گرین مدل GM403W ثبت سفارش
ماوس بی سیم گرین مدل GM503W ثبت سفارش
ماوس بی سیم گرین مدل GM103W ثبت سفارش
کیبورد بی سیم گرین مدل GK102W ثبت سفارش

1 دیدگاه برای “ماوس و کیبورد سیمی بخریم یا بی سیم؟

  1. اشتراک‌ها: کیبورد مکانیکی بخریم یا کیبورد معمولی؟ - آی تی خرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *