اولین تصویر از کارت گرافیک پاور کالر RX 7900

اولین تصویر از کارت گرافیک PowerColor RX 7900

فقط سه هفته تا عرضه رسمی کارت گرافیک RX 7900 باقی مانده و شرکای تجاری AMD در سکوت کامل قرار دارند. به تازگی اولین تصویر از کارت گرافیک پاور کالر RX 7900 Red Devil در شبکه اجتماعی این کمپانی منتشر شده و نشان دهنده ورود مجدد شیطان قرمز است. این تصویر به صورت یک پست در صفحه فیس بوک پاور کالر آمریکا به اشتراک گذاشته شده و هیچ اثری از مشخصات فنی آن مشاهده نمی شود.

در اطلاعات پست فیس بوک کمپانی سازنده حتی به نسخه دقیق کارت گرافیک جدید پاور کالر اشاره نشده و مشخص نیست که این تصویر مربوط به نسخه XT است یا نسخه XTX. خنک کننده کارت گرافیک پاور کالر RX 7900 Red Devil از نوع سه اسلاتی بوده و دارای سه عدد فن است. هیت سینک بزرگ آلومینیومی و لوله های انتقال حرارت نیز زیر فن ها قرار گرفته اند. به این ترتیب عملکرد خنک کننده پاورکالر به مراتب بهتر از نسخه مرجع AMD خواهد بود و نمای ظاهری جذاب تری نیز توسط دیود های نوری قرمز رنگ به وجود می آید.

 

اولین تصویر از کارت گرافیک PowerColor RX 7900

 

البته تک تصویر منتشر شده نشان دهنده دیود های قرمز رنگ است و با توجه به نام گذاری Red Devil به نظر می رسد که اثری از دیود های چند رنگ RGB در این محصول نخواهد بود. زاویه تصویر کارت گرافیک پاور کالر RX 7900 Red Devil به گونه ایست که هیچ کدام از پورت های خروجی مشخص نیست، اما می توان حدس زد که پورت ها شامل DisplayPort 1.4 و HDMI 2.0b خواهد بود. با توجه به تولیدات فعلی موجود در بازار می توان پیش بینی کرد که تعداد پورت های DisplayPort بیشتر از پورت های HDMI است.

با توجه به پست زودهنگام پاورکالر در فیس بوک در خصوص کارت گرافیک جدید خود، می توان امیدوار بود که اطلاعات بیشتری از آن پیش از تاریخ عرضه رسمی توسط AMD و سایر شرکای تجاری این شرکت در تاریخ ۱۳ نوامبر در دسترس رسانه ها و کاربران قرار گیرد. پیش بینی می شود که عملکرد RX 7900 XTX مابین RTX 4080 و RTX 4090 بوده و در صورت تولید RTX 4080 Ti باید این محصول انویدیا را به عنوان رقیب مستقیم اعلام کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *