کاهش قیمت پردازنده Ryzen 7000 در واکنش به اینتل

کاهش قیمت پردازنده Ryzen 7000 در واکنش به اینتل

کمپانی AMD در واکنش به عرضه پردازنده های نسل سیزدهم اینتل با نام Raptor Lake، اولین موج کاهش قیمت پردازنده Ryzen 7000 را اجرا کرد. کاهش قیمت ها در سطح بسیار خوبی ارزیابی می شود و می توانید پردازنده ۷۰۰ دلاری را با تخفیف قابل توجهی خریداری کنید. اولین کاهش قیمت AMD در سایت فروشگاهی NewEgg صورت گرفته و به نظر می رسد که تنها مرجع خرید پردازنده های نسل جدید با تخفیف ویژه خواهد بود.

اولین محصولی که با تخفیف ۱۸ درصدی در دسترس قرار گرفته، پردازنده ۱۶ هسته ای Ryzen 9 7950X است که قیمت آن از ۶۹۹ دلار به ۵۷۴ دلار کاهش یافته است. محصول بعدی از سری پردازنده Ryzen 7000 که با تخفیف ۱۴ درصدی به فروش می رسد، مدل ۱۲ هسته ای Ryzen 9 7900X است که هم اکنون برای خرید آن باید مبلغ ۴۷۴ دلار را به جای قیمت پیشین ۵۵۰ دلار پرداخت کنید. تخفیف بعدی مربوط به محصول ۸ هسته ای میان رده Ryzen 7 7700X اختصاص دارد که شامل کاهش قیمت ۵۰ دلاری شده و هم اکنون با مبلغ ۳۵۰ دلار به فروش می رسد.

 

کاهش قیمت پردازنده Ryzen 7000 در واکنش به اینتل

 

آخرین پردازنده Ryzen 7000 که با معماری Zen 4 تولید می شود و با تخفیف ۵۰ دلاری در وب سایت NewEgg به فروش می رسد، پردازنده Ryzen 5 7600X است که از ۶ هسته و ۱۲ رشته برخوردار است. این محصول پیش از تخفیف با قیمت ۳۰۰ دلار به فروش می رسد و پس از اعمال تخفیف ۵۰ دلاری، هم اکنون با قیمت ۲۵۰ دلار قابل سفارش است. قیمت های بسیار مناسب اینتل برای سه محصول عرضه شده از سری Raptor Lake که شامل مدل های Core i9-13900K، Core i7-13700K و Core i5-13600K می شود، کمپانی AMD را دچار دردسر کرده و آمار فروش پردازنده های جدید این کمپانی به هیچ وجه رضایت بخش نیست.

نکته منفی دیگر که سبب عقب نشینی کاربران از چند مدل پردازنده Ryzen 7000 عرضه شده به بازار گردیده، قیمت بالای مادربرد های مجهز به سوکت AM5 است که در نسل های پیشین نیز با این موضوع سر و کار داشتیم. عرضه محدود مادربرد های مناسب برای پردازنده های AMD و قیمت بالای آنها، دست کاربران داخلی را هم از محصولات این کمپانی دور نگه داشته و حق انتخاب کمی برای کاربران در سال های اخیر وجود داشت.

از سوی دیگر کاربران پلتفرم جدید AMD باید ماژول های حافظه رم DDR5 را خریداری کنند و به این ترتیب اجزای اصلی سیستم های قدیمی (حتی از نسل گذشته) نیز قابل استفاده نبوده و به همین دلیل کاربران باید بودجه قابل توجهی را برای کوچ به انواع پردازنده Ryzen 7000 بپردازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *