داستان God Of War 3

پیشگفتار

بازی God Of War از اولین نسخه خود تا به امروز المان‌ها و ویژگی‌های مثبت گوناگونی را به سبک hack & slash افزوده. بازی God Of War 3 در ۱۶ مارس ۲۰۱۰ برای کنسول PS3 عرضه شد. بازی همانند دو نسخه پیشین خود دارای خشونت بالا، سلاح‌های گوناگون و مراحل متعدد به همراه معماهای چالش انگیز است. در نسخه سوم این عنوان شاهد زاویه دوربین بهتر، گیم پلی ارتقا یافته و کمبو های جدید و گرافیک خیره کننده بودیم؛ تعداد دشمنان بیشتر و باس فایت‌ها سخت تر شده بود.

داستان God Of War 3

داستان

بازی God Of War 3 دقیقا از جایی اغاز می‌شود که بازی دوم به پایان رسید. کریتوس با در دست داشتن شمشیر المپ سوار بر گایا در حال بالا رفتن از کوه المپ است. در صحنه اول بازی زئوس درباره نافرمانی کریتوس با دیگر خدایان صحبت می‌کند. در نهایت تمامی خدایان مامور می‌شوند تا کریتوس را از میان بردارند. Poseidon همان ابتدا به گایا حمله کرده و با کریتوس درگیر میشود، در نهایت کریتوس موفق به شکست او و چشمانش را کور و گردنش را میشکند. با کشته شدن Poseidon راه به بالای کوه المپ و رسیدن به زئوس برای کریتوس هموار می‌شود. زئوس در بالای کوه در انتظار کریتوس بود. در پی این درگیری زئوس با صاعقه خود به دست گایا اسیب می‌رساند و کریتوس و گایا به بخش پایین تر کوه المپ سقوط می‌کنند. گایا دوباره سعی در بالا رفتن از کوه المپ دارد و در همین حین کریتوس در تلاش است تا از پشت گایا بالا برود، اما گایا به او میگوید که فقط یک ابزار بوده برای انتقام تایتان ها از خدایان و حال انها به خدایان نزدیک هستند و کریتوس را رها میکند.

داستان God Of War 3

کریتوس در رود Styx افتاده و قدرت های او توسط ارواح Styx کشیده می‌شود. کریتوس نیز با روح اتنا مواجه می‌شود، او به کریتوس کمک میکند تا از دنیای مردگان خارج شود و به او می‌گوید برای شکست زئوس لازم است تا اتش المپ را خاموش کند. در اخر کریتوس در دنیای مردگان با Hades مبارزه و موفق می‌شود تا با سلاح او روحش را گرفته و از دنیای مردگان خارج شود.

داستان God Of War 3

کریتوس دوباره به سوی کوه المپ حرکت میکند اما اینبار میداند که هم در مقابل تایتان‌ها و هم زئوس باید بجنگد. کریتوس در راه خود به مبارزه با Helios ،Hermes ،Hercules میپردازد و آنها را به بدترین شکل ممکن کشته و سلاح هایشان به همراه قدرتشان را میگیرد. کریتوس نیز گردن Hera را به دلیل بی‌احترامی به پاندورا می‌شکند. در ادامه کریتوس با استفاده از شمشیر المپ و فرو کردن آن در سر تایتانی به نام کرونوس نیز جان او را می‌گیرد. در نهایت کریتوس به همراه پاندورا به تالار آتش المپیوس می‌رسد و زئوس برای محافظت از اتش المپیوس به مبارزه با کریتوس وارد می‌شود.

داستان God Of War 3

کریتوس بعد از یک مبارزه سهمگین موفق به شکست زئوس می‌شود؛ او متوجه می‌شود pandora خلق شده برای باز کردن pandora’s box. برای باز کردن pandora’s box لازم است که pandora خود را قربانی کند. نهایتا این اتفاق می‌افتد و جعبه پاندورا باز می‌شود. بعد از باز شدن جعبه کریتوس با جعبه خالی رو به رو می ‌شود. کریتوس خشمگین‌تر از گذشته در مقابل پدر خود حاظر شده و با او مبارزه می‌کند. در میانه مبارزه گایا بیدار شده و به آن دو حمله می‌کند و پدر و پسر به داخل بدن گایا می‌افتند. در پی درگیری خونین کریتوس موفق به شکست زئوس می‌شود و او را به قلب گایا میچسباند و شمشیر المپ را در قلب هر دوی آنان فرو می‌برد. در اخر کریتوس زئوس را کشته و روح او را نابود می‌کند. حال کریتوس انتقام خود را گرفته بود؛ در همین حین اتنا به کریتوس تبریک می‌گوید و از او درخواست می‌کند تا قدرتی که از جعبه پاندورا را گرفته به او بدهد اما کریتوس در پاسخ می‌گوید که جعبه خالی بوده. اتنا توضیح میدهد که قدرتمند ترین سلاح یعنی امید داخل جعبه پاندورا بود و حال در کریتوس است و هر زمان که کریتوس بتواند بابت گناهان گذشته خود را ببخشد می‌تواند از ان استفاده کند. کریتوس با فهمیدن این موضوع شمشیر المپ را در شکم خود فرو برده و باعث آزاد شدن نیروی امید می‌شود.

داستان God Of War 3

یک خدا نمیمیرد

نه که نخواد بمیره، میخواد ولی نمیمیره XD
در سکانس پایانی میبینیم که رد خود کریتوس  تا لبه کوه المپ کشیده شده ولی خبری از جنازه‌اش نیست.

سخن پایانی

God Of War 3 یک بازی موفق، با ارزش تکرار بالا بود که توانست امتیاز ۹۲ را از metacritic دریافت کند و پایانی بر ۳ گانه‌ی این بازی بود. در نسخه های فرعی شاهد اتفاقاتی که برای کریتوس در میان این سالها می‌افتد هستیم.
شما میتوانید مقاله مرتبط به God Of War 1 را در اینجا و نسخه دوم را در اینجا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *