داستان بازی God Of War Ascension

پیشگفتار

بازی God Of War Ascension یک اسپین اف از گذشته کریتوس است و وقایع شش ماه بعد از کشته شدن همسر و فرزند کریتوس به دست خویش را روایت می‌کند. این بازی در سبک Action / Advanture / hack & slash و توسط استدیو santa monica برای ps3 ساخته شده و موفق به کسب امتیاز ۸۰ از metacritic شد. بازی God Of War Ascension توانست در دنیا بیش از ۳ میلیون نسخه فروش داشته باشد و درامدزایی ۱۰۰ میلیون دلاری کند.

داستان بازی

داستان از ده سال قبل از انتقام کریتوس از اریس شروع می‌شود، مدتی پس از واقعه تلخی که به دست کریتوس یعنی قتل همسر و دختر خود اتفاق می‌افتد. او از بندگی و اطاعت از Ares دست می‌کشد و در خانه خود غرق در افکار خود به دلیل گناهانی که مرتکب شده بود عذاب می‌کشید.

داستان بازی God Of War Ascension

در هنگام پیداش جهان و پیش از خدایان و تایتان‌ها، خواهران Fury بوجود آمدند؛ وظیفه آنان حفاظت از شرافت و مجازات افرادی بود که به عهد خود خیانت کردند و مرتکب گناه شده‌اند. ۳ خواهر Fury هر کدام ظاهر و توایایی خاصی را دارا بود که از آن در راستای هدفش استفاده میکرد. اولین خیانتکاری که توسط این ۳ خواهر به بند کشیده شد Aegaeon بود که پیمان خونی خود با زئوس را شکسته بود. Aegaeon را تبدیل سنگ کردند تا تبدیل به نمادی برای تمام خیانتکاران شود. بعدها این خواهران با Ares پیمان می‌بندند و تحت حمایت او در می‌آیند و تصمیم بر حمله به المپیوس می‌گیرند، این نقشه نیاز به یک ارتش بزرگ و کسی که بتواند این ارتش را فراهم کند داشت، به همین منظور حاصل رابطه ی یکی از Furyها به نام Alecto با Ares شد فرزندی به نام Orkos، اما او آن جنگجویی که Ares توقع داشت نبود و به همین دلیل او تبدیل شد به نگهبان‌ پیمان‌ها. بعدها Ares برای هدف خود کریتوس را پیدا و انتخاب کرد اما با کاری که با او کرد کریتوس تصمیم به انتقام و عهد خود را با  Ares شکست و Ares نیز از تصمیم او خشمگین و خواهران Fury را برای مجازات او خیانتش برای دستگیری میفرستد.

داستان بازی God Of War Ascension

Orkos که متوجه سواستفاده Ares از کریتوس می‌شود تصمیم به کمک به او می‌گیرد. Orkos به ملاقات کریتوس رفته و به او می‌گوید برای رهایی از پیمانش با Ares باید به Delphi سفر کند تا پیشگویی را ببیند، کریتوس در راه خود با خواهران Fury رو به رو شده و با درگیری‌های متعدد دستگیر می‌شود و به زندان Aegeon منتقل می‌شود. کریتوس به زنجیر کشیده می‌شود و از جانب خواهران Fury تحت شکنجه شدید قرار می‌گیرد، کیرتوس نهایتا در یکی از این شکنجه ها توسط یکی از خواهران به نام Megaera که پیش تر از زندانی شدنش در درگیری یک بازوی او راقطع کرده بود موفق به آزاد کردن خود می‌شود. Megaera ابتدا فرار کرده و Aegeon را ازاد و تحت کنترول می‌گیرد، این موضوع مبارزه را برای کریتوس دشوارتر می‌کند؛ کریتوس بعد از یک مبارزه سهمگین Aegeon را کشته و دو خنجر خود را در سینه Megaera فرو میبرد و او را نابود میکند. حال کریتوس برای رهایی از پیمان خود باید دو خواهر دیگر را نیز از میان بر میداشت.

داستان بازی God Of War Ascension

کریتوس در ادامه راه خود چندین بار توسط قدرت توهم Tisiphone فریب داده می‌شود اما طولی نمی کشد که متوجه آنان می‌شود؛ دو خواهر Tisiphone و Alecto تصمیم می‌گیرند به کمک هم برای همیشه کریتوس را بکشند. نبرد پایانی بازی در تالار Alecto انجام می‌شود و بعد از یک نبرد نفس گیر کریتوس هر دو آنان را می‌کشد، با مرگ خواهران Fury تالار فرو می‌ریزد و حالا دیگر کسی برای قضاوت نیست. کریتوس به خانه خود در اسپارتا باز میگردد و در انجا Orkos را ملاقات می کند؛ Orkos به کریتوس می‌گوید که خواهران Fury قبل از مرگشان او را به عنوان نگهدارنده پیمان کریتوس انتخاب کرده‌اند، حال کریتوس برای آزادی خود مجبور به کشتن Orkos است؛ کریتوس خواسته‌ی Orkos را رد می‌کند و به او می‌گوید که دوباره خون هیچ بیگناهی را نخواهد ریخت. با اسرار Orkos از کریتوس برای یک مرگ با افتخار، کریتوس به خواسته‌ی او تن داده و بر خلاف میل باطنی خود خنجر Orkos را در بدنش فرو کرده و جان او را میگیرد. بعد از مرگ Orkos، پیمان کریتوس با Ares و خواهران Fury تمام می شود. اما کریتوس هنوز از اتفاقی که برای همسر و دخترش افتاده بود خشمگین بود، کریتوس خانه خود را به همراه جسد Orkos به آتش کشیده و انجا را ترک می‌کند.

مقالات مرتبط

مقالات مرتبط به سری خدای جنگ را می توانید در مجله آی تی خرید از طریق لینک های زیر مطالعه کنید:

God Of War

God Of War II

God Of War III

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *