همکاری مجدد ایسوس و نوکتوا در تولید کارت گرافیک

همکاری مجدد ایسوس و نوکتوا در تولید کارت گرافیک

دو کمپانی ایسوس و نوکتوا با کارت‌ های گرافیکی سری RTX 30 انویدیا تحت نسخه محدود خود در گذشته موفقیت زیادی کسب کرده‌ و با استقبال کاربران مواجه شدند. این همکاری شاهد کارت‌های گرافیکی عرضه‌ شده توسط ایسوس بود که یک مدار چاپی طراحی‌ شده توسط ایسوس را با یک خنک‌ کننده بادی طراحی و عرضه‌ شده توسط Noctua ترکیب می‌کردند و بهترین فناوری هیت سینک کارت گرافیک را با یک جفت فن دارای یاتاقان FDB با فشار استاتیک بالا ترکیب می‌کردند.

کارت گرافیک ASUS x Noctua RTX 3080 یکی از بهترین کارت‌ های سری RTX 3080 به شمار می رود که تا به حال فرصت تست کردن آن توسط بسیاری از وب سایت های مطرح خارجی فراهم شده است. به نظر می رسد که ایسوس و نوکتوا به همکاری خود با نسل جدید سری RTX 40 تحت نام Ada Lovelace ادامه خواهند داد.

وب سایت خبری ChipHell که یک منبع بسیار نزدیک به تولید کنندگان پردازنده مرکزی و کارت گرافیک است، گزارش می دهد که ایسوس کارت های گرافیک بعدی ASUS x Noctua خود را در نمایشگاه بین المللی CES 2023 در شهر لاس وگاس آمریکا به نمایش می گذارد. این گزارش مشخص نمی کند که این دو کمپانی از کدام تراشه گرافیکی نسل جدید انویدیا استفاده خواهند کرد. نمایشگاه بین المللی CES می‌تواند شاهد معرفی حداقل دو کارت گرافیک اختصاصی از سری RTX 40، یعنی RTX 4070 Ti و RTX 4070 باشد، بنابراین می‌تواند شامل هر کدام از کارت های سری Ada Lovelace شود. با توجه به اینکه ایسوس و نوکتوا در سری RTX 3080 با یکدیگر همکاری موفقیت آمیزی داشتند، احتمال تولید RTX 4080 و RTX 4090 به عنوان کارت های معرفی شده نیز وجود دارد.

بسیاری از شرکت های تولید کننده کارت گرافیک نسبت به ساخت خنک کننده های انحصاری اقدام می کنند، اما تاکنون دو کمپانی مجزا که هر کدام در زمینه های متفاوت مهارت دارند، با همکاری یکدیگر به تولید کارت گرافیک نپرداختند. کارت گرافیک RTX 3080 به عنوان اولین تجربه دو کمپانی بزرگ ایسوس و نوکتوا با استقبال قابل توجهی مواجه شده و تولید انبوه محصولات جدید می تواند فروش بی نظیری را ثبت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *