معرفی مادربرد بایواستار B650M-SILVER بر پایه سوکت AM5

معرفی مادربرد بایواستار B650M-SILVER بر پایه سوکت AM5

SSIL—VER-SILVERIL0M-Sمادربرد بایواستار B650M-SILVER به عنوان جدیدترین محصول برند تولید کننده قطعات سخت افزاری از جمله مادربرد، کارت گرافیک و تجهیزات ذخیره سازی بر پایه سوکت AM5 کمپانی AMD معرفی شد. این محصول جدید که قرار است از پردازنده های مرکزی قدرتمند Ryzen 7000 و حافظه رم DDR5 پشتیبانی کند، یک گزینه میان رده اقتصادی به شمار می رود که امکانات قابل توجهی را در دسترس کاربران قرار می دهد.

پردازنده های AMD AM5 می توانند از ماژول های حافظه DDR5 پشتیبانی کنند و در نتیجه امکان بهره مندی از فناوری های AMD EXPO و XMP فراهم شده است. مادربرد بایواستار B650M-SILVER که بر پایه فرم فکتور Micro-ATX طراحی و تولید شده، دارای مدار تغذیه ۱۰ فاز برای پردازنده، ۲ فاز برای ماژول های حافظه و ۲ فاز برای واحد گرافیکی مجتمع است.

معرفی مادربرد بایواستار B650M-SILVER بر پایه سوکت AM5

تجهیزات مدار تغذیه از نوع ۹۰ آمپری دارای فناوری های DIGITAL PWM و Dr.MOS بوده که به این ترتیب برای پشتیبانی از پردازنده های قدرتمند خانواده Ryzen 7000 مناسب به نظر می رسند. هر دو بخش از مدار تغذیه توسط هیت سینک های آلومینیومی پوشانده شدند تا دمای این بخش برای فعالیت مداوم تحت کنترل قرار گیرد. برای پشتیبانی از انواع کارت گرافیک حرفه ای، یک اسلات PCI-E Gen4 x16 روی مادربرد بایواستار B650M-SILVER به چشم می خورد که به دلیل برخورداری از شیلد محافظ فلزی، قادر به پشتیبانی از کارت های گرافیک حرفه ای و سنگین وزن است.

همچنین یک اسلات PCI-E Gen4 x16 (حالت x4) و یک اسلات PCIe 3.0 x1 نیز در قسمت بالا و پایین اسلات اصلی PCI قرار گرفته اند. چهار اسلات حافظه که در مجاورت مدار تغذیه و سوکت پردازنده AM5 قرار گرفته اند، از حداکثر ۱۲۸ گیگابایت رم DDR5 با فرکانس ۶۰۰۰ مگاهرتز به صورت اورکلاک شده پشتیبانی می کنند. در مجموع سه اسلات M.2 روی مادربرد بایواستار B650M-SILVER وجود دارد که یکی از آنها به هیت سینک آلومینیومی مجهز شده است.

معرفی مادربرد بایواستار B650M-SILVER بر پایه سوکت AM5

اسلات دوم M.2 برای نصب تجهیزات ذخیره سازی و اسلات سوم برای نصب ماژول شبکه بی سیم مورد استفاده قرار می گیرد. روی چیپ ست B650 ای ام دی نیز یک هیت سینک آلومینیومی برای خنک سازی نصب شده که برای محصولی در این سطح و ابعاد، مناسب است. از دیگر ویژگی های مادربرد بایواستار B650M-SILVER می توان به شبکه سیمی ۲٫۵ گیگابیتی Realtek RTL8125BG، فناوری انحصاری بایواستار RACING DNA، VIVID LED DJ و LED ROCK ZONE RGB، کارت صدای ۷٫۱ کاناله Realtek ALC1220 و کانکتور های ۴ پین و ۸ پین برای تامین توان پردازنده اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *