مشتریان TSMC سفارشات سال ۲۰۲۳ خود را کاهش دادند

مشتریان TSMC سفارشات سال 2023 خود را کاهش دادند

فقط یک روز پس از اعلام تولید انبوه تراشه های ۳ نانومتری، مشتریان TSMC در اقدامی عجیب، حجم سفارشات سال ۲۰۲۳ خود را به میزان قابل توجهی کاهش دادند. این کاهش در حال حاضر برای سه ماه ابتدایی سال ۲۰۲۳ میلادی تایید شده و به نظر می رسد که تاثیری روی تولید تراشه های مبتنی بر فناوری ساخت ۳ نانومتری ندارد.

کاهش حجم سفارشات مشتریان TSMC تاثیر قابل توجهی روی محصولات مبتنی بر فناوری ۶ و ۷ نانومتری باقی می گذارد و به نظر می رسد که تا ۵۰ درصد کاهش تولید به ثبت برسد. محصولات دیگر کمپانی تایوانی TSMC از جمله تراشه های ۲۸ نانومتری، ۴ و ۵ نانومتری تاثیر پذیری بسیار کمتری خواهند داشت و تاثیر نهایی این اتفاق ناخوشایند در دراز مدت مشخص خواهد شد.

در حال حاضر لیست مشتریان TSMC که حجم سفارشات خود را برای سه ماه ابتدایی سال ۲۰۲۳ کاهش داده اند، به صورت رسمی اعلام نشده است، با این حال مشخص شده که ۱۰ مشتری بزرگ این کمپانی در اقدامی عجیب حجم سفارشات خود را کاهش داده اند. بر اساس پیش بینی وب سایت DigiTimes انتظار می رود که درآمد کل کمپانی تایوانی در کوارتر ابتدایی سال میلادی جدید به میزان ۱۵ درصد کاهش پیدا کند.

کمپانی TSMC پیش از این قیمت محصولات را به میزان ۶ درصد افزایش داده بود و این موضوع می تواند زیان آنها را تا حدودی کاهش دهد. یکی از مهم ترین دلایل تغییر منفی در حجم سفارشات مشتریان TSMC از جمله اپل، کوالکام و مدیاتک به کاهش قابل توجه میزان تقاضای گوشی های هوشمند در سطح جهان است. سه شرکت بزرگ یاد شده، محصولات مورد نیاز خود را به صورت انحصاری در کارخانه TSMC تولید می کنند و حجم سفارشات آنها نیز بسیار زیاد است.

در حال حاضر میزان تقاضا برای خریداری قطعات کامپیوتر نسبت به گذشته دچار تنزل شده و به نظر می رسد که سال سختی برای TSMC در پیش است. کاهش حجم سفارشات مشتریان اصلی کمپانی تایوانی می تواند برای پیشبرد اهداف بلند پروازانه آنها در راه اندازی خط تولید تراشه های پیشرفته نسل آینده مشکلاتی ایجاد کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *