افشای مشخصات کارت گرافیک RTX 4070 Ti در فرانسه

افشای مشخصات کارت گرافیک RTX 4070 Ti در فرانسه

مشخصات کارت گرافیک RTX 4070 Ti انویدیا توسط شعبه فرانسه این کمپانی فاش شد. این در حالیست که چند روز قبل از عرضه رسمی این محصول به بازار، یک فروشگاه قطعات کامپیوتر در صربستان، یک مدل ساخته شده توسط گیگابایت را با قیمت حدودی ۱۴۰۰ دلار در ویترین خود قرار داد است. کمپانی انویدیا، تاریخ ۱۵ دی ماه را به عنوان تاریخ رسمی عرضه به بازار در نظر گرفته است.
داستان شکل گیری کارت گرافیک RTX 4070 Ti بسیار عجیب بوده و انویدیا در حالیکه قصد تولید دو نسخه ۱۲ و ۱۶ گیگابایتی از RTX 4080 را داشت، در نهایت تصمیم به لغو تولید نسخه ۱۲ گیگابایتی گرفت. در حالی که بسیاری از رسانه ها خبر از لغو کامل تولید نسخه ۱۲ گیگابایتی بر پایه تراشه AD103 داشت، اما طبق پیش بینی ما در وب سایت آی تی خرید، انویدیا قصد تولید یک محصول جدید به نام RTX 4070 Ti را دارد.

 

مشخصات کارت گرافیک RTX 4070 Ti

کارت گرافیک RTX 4070 Ti بر پایه تراشه AD104 انویدیا و مجهز به ۷۶۸۰ هسته پردازشی CUDA به همراه ۱۲ گیگابایت حافظه گرافیکی GDDR6X پایه گذاری شده است. فرکانس بوست محصول جدید انویدیا برابر با ۲۶۱۰ مگاهرتز اعلام شده که قدرت قابل توجهی به آن می بخشد. بر اساس بنچمارک های اولیه منتشر شده، کارت گرافیک جدید انویدیا در بازی Microsoft Flight Simulator می تواند تا ۲٫۱ برابر نرخ فریم بیشتر نسبت به کارت گرافیک RTX 3080 نسخه ۱۲ گیگابایتی ارائه دهد.

 

افشای مشخصات کارت گرافیک RTX 4070 Ti در فرانسه

 

عملکرد کارت گرافیک RTX 4070 Ti انویدیا در بازی Warhammer 40000: Darkside در حدود ۱٫۷ برابر و در بازی Cyberpunk 2077 به میزان ۳٫۶ برابر نرخ فریم بیشتر را در دسترس گیمرهای حرفه ای قرار می دهد. اختلاف عملکرد کارت گرافیک RTX 3080 به عنوان یکی از بهترین محصولات نسل گذشته انویدیا، حرفی برای گفتن در مقابل یک میان رده قدرتمند از سری RTX 40 ندارد.

پیش بینی می شود که قیمت کارت گرافیک جدید انویدیا در حدود ۸۰۰ تا ۹۰۰ دلار انتخاب شود، اما یک فروشنده در کشور صربستان، نسخه ساخته شده توسط گیگابایت را با قیمت عجیب ۱۴۰۰ دلار به فروش می رساند. قیمت گذاری عجیب به دلیل فروش پیش از عرضه رسمی است و به طور حتم قیمت آن در روز ۱۵ دی ماه کاهش می یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *