معرفی پردازنده لپ تاپ نسل سیزدهم اینتل دارای ۲۴ هسته

معرفی پردازنده های نسل سیزدهم اینتل مخصوص لپ تاپ

انواع پردازنده لپ تاپ نسل سیزدهم اینتل سرانجام معرفی شدند و مشخصات دقیق آنها نیز در دسترس قرار گرفته است. مشتریان پردازنده های لپ تاپ اینتل بخش وسیعی از فروش کل کمپانی را تشکیل می دهند و به همین دلیل، اینتل تمام تلاش خود را برای ارائه مشخصات فنی و عملکرد خیره کننده به کار گرفته است.

 

معرفی پردازنده لپ تاپ نسل سیزدهم اینتل دارای ۲۴ هسته

 

اینتل فرم فکتور های مختلفی را برای کاربرد های متفاوت در نظر گرفته که در راس آنها سری HX قرار دارد. چندین مدل پردازنده لپ تاپ نسل سیزدهم اینتل با پسوند HX به صورت اختصاصی برای کاربران حرفه ای و گیمرها طراحی شده اند. محصولات سری Core i9 از خانواده HX دارای ۸ هسته قدرتمند یا P-Core و تعداد ۱۶ هسته کم مصرف E-Core هستند.

 

معرفی پردازنده لپ تاپ نسل سیزدهم اینتل دارای ۲۴ هسته

 

توان مصرفی آنها در حالت عادی روی ۵۵ وات حفظ می شود، اما با فعال کردن فناوری توربو بوست توان مصرفی به ۱۵۷ وات افزایش می یابد. پردازنده لپ تاپ نسل سیزدهم اینتل در سری Core i7 خانواده HX دارای سه مدل و سه ترکیب هسته ۱۴، ۱۶ و ۲۰ هسته هستند. پردازنده های سری Core i5 نیز شامل سه مدل می شوند که دارای ۱۰ و ۱۴ هسته پردازشی هستند. توان مصرفی ۱۵۷ واتی برای تمامی پردازنده های لپ تاپ Raptor Lake اینتل صدق می کند.

 

معرفی پردازنده لپ تاپ نسل سیزدهم اینتل دارای ۲۴ هسته

 

پردازنده های سری H نسل سیزدهم اینتل دارای توان مصرفی پایه ۴۵ وات بوده و در صورت فعال شدن فناوری توربو بوست به ۱۱۵ وات افزایش می یابد. محصولات سری H دارای تعداد متنوعی هسته پردازشی از جمله ۸، ۱۰، ۱۲ و ۱۴ عدد بوده و در سطح بعدی محصولات سری P با تعداد هسته های ۱۲ و ۱۴ عدد قرار دارند. پردازنده نسل سیزدهم اینتل مخصوص لپ تاپ، پیشرفت های قابل توجهی در بخش تصویر، دوربین، امکانات ارتباطی، باتری و سرعت پاسخدهی به دستورات کاربر فراهم ساخته است.

پردازنده های سری U که از سال های قبل مورد توجه اینتل قرار گرفته بود، به عنوان بخشی از نسل سیزدهم در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت. ترکیب هسته های این خانواده شامل ۵، ۶ و ۱۰ هسته پردازشی می شود و توان مصرفی آنها در محدوده ۱۵ تا ۵۵ وات تعریف شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *