انتشار مشخصات احتمالی کارت گرافیک RTX 4060 Ti انویدیا

انتشار مشخصات احتمالی کارت گرافیک RTX 4060 Ti انویدیا

مشخصات احتمالی کارت گرافیک RTX 4060 Ti انویدیا به عنوان یک محصول میان رده از خانواده Ada Lovelace منتشر شد. پیش از این انویدیا قرار بود کارت مورد نظر را به عنوان RTX 4070 به بازار عرضه کند، اما به نظر می رسد که سیاست های کمپانی دچار تغییراتی شده است. محصول جدید انویدیا که در سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۳ به بازار عرضه می شود، دارای تراشه گرافیکی ۴ نانومتری AD106 است.

برد اصلی کارت گرافیک RTX 4060 Ti که توسط انویدیا طراحی شده، با نام رمز PG190 شناخته می شود و توان مورد نیاز آن توسط یک کانکتور ۱۶ پین ۱۲VHPWR تامین خواهد شد. تبدیل کانکتور ۱۶ پین به دو عدد ۸ پین درون بسته بندی قرار می گیرد و توان مورد نیاز کارت در حدود ۱۶۰ وات ارزیابی می شود. کانکتور ۱۲VHPWR می تواند حدود ۳۰۰ وات توان را به تنهایی منتقل کند، اما کارت گرافیک جدید انویدیا به نیمی از این مقدار برای راه اندازی در حالت فول لود نیاز دارد.

از مشخصات اصلی این محصول می توان به تعداد ۴۳۵۲ هسته پردازشی CUDA، تعداد ۳۴ هسته SM، تعداد قابل قبول ۳۴ هسته ردیابی پرتو یا RT، تعداد ۱۳۶ هسته Tensor و ۱۳۶ واحد TMU اشاره کرد. در حال حاضر تعداد واحد های ROP مشخص نیست و به نظر می رسد که در مرحله بعدی، مشخصات کامل کارت گرافیک RTX 4060 Ti توسط انویدیا در دسترس کاربران قرار گیرد.

 

انتشار مشخصات احتمالی کارت گرافیک RTX 4060 Ti انویدیا

 

حجم حافظه در این محصول برابر با ۸ گیگابایت بوده که شامل چیپ ست های حافظه GDDR6X با رابط ۱۲۸ بیتی می شود. چیپ ست های حافظه مورد استفاده توسط انویدیا دارای استاندارد JEDEC بوده و فرکانس موثر ۱۸ گیگابیت بر ثانیه را ارائه می دهند. به این ترتیب پهنای باند قابل دریافت توسط RTX 4060 Ti در حدود ۲۸۸ گیگابایت بر ثانیه خواهد بود که مقدار قابل قبولی برای یک کارت میان رده به شمار می رود.

حافظه نهان سطح دوم یا L2 Cache نیز به مقدار قابل توجه ۳۲ مگابایت افزایش یافته است. در حال حاضر مشخص نیست که قدرت کارت گرافیک RTX 4060 Ti به چه میزان بیشتر از محصول نسل گذشته یعنی RTX 3060 Ti خواهد بود. در خصوص قیمت و زمان عرضه دقیق این کارت اطلاعاتی در دسترس نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *