معرفی مک بوک پرو جدید مجهز به تراشه M2 Pro و M2 Max

معرفی مک بوک پرو جدید مجهز به تراشه M2 Pro و M2 Max

اپل در ابتدای سال جاری میلادی اقدام به معرفی مک بوک پرو جدید مجهز به تراشه M2 Pro و M2 Max کرد. تراشه های جدید اپل دارای راندمان بیشتر نسبت به مصرف انرژی بهینه بوده و طول عمر بالاتری را ارائه می دهند. با توجه به ویژگی های فنی تراشه های جدید اپل، مک بوک پرو های جدید می توانند کاربران حرفه ای را بیش از پیش راضی نگه دارند.

به نظر می رسد که عملکرد دو تراشه M2 Pro و M2 Max در حدود ۶ برابر بهتر از آخرین تراشه اینتلی به کار رفته در لپ تاپ های اپل بوده و طول عمر باتری به حدود ۲۲ ساعت افزایش یافته است. اتصال به شبکه بی سیم توسط فناوری WiFi 6E صورت می پذیرد که در مقایسه با نسل گذشته در حدود ۲ برابر پهنای باند بیشتری  را ارائه می دهد.

 

معرفی مک بوک پرو جدید مجهز به تراشه M2 Pro و M2 Max

 

پورت HDMI پیشرفته مورد استفاده در مک بوک پرو های جدید اپل می تواند از حداکثر وضوح تصویر ۸K پشتیبانی کند که تحول قابل توجهی به شمار می رود. در مدل های مجهز به تراشه M2 Max امکان بهره گیری از ۹۶ گیگابایت حافظه رم وجود دارد و به این ترتیب سنگین ترین عملیات پردازشی نیز با سرعت بالایی در مقایسه با نسل های گذشته به پایان می رسد.

 

معرفی مک بوک پرو جدید مجهز به تراشه M2 Pro و M2 Max

 

از دیگر ویژگی های کلیدی مک بوک پرو های جدید اپل می توان به صفحه نمایش با کیفیت و حرفه ای Liquid Retina XDR، اتصالات نسل جدید و پیشرفته، دوربین ۱۰۸۰ پیکسل از نوع FaceTime HD، سیستم صوتی مجهز به ۶ عدد بلندگو و میکروفون های با کیفیت استودیویی اشاره کرد. سخت افزار قدرتمند در ترکیب با سیستم عامل MacOS Ventura تجربه شگفت انگیزی را فراهم می سازد.

مک بوک پرو های جدید مجهز به تراشه M2 Pro و M2 Max در دو نسخه دارای صفحه نمایش ۱۴ اینچی و ۱۶ اینچی از روز ۱۷ ژانویه قابل سفارش بوده و تحویل سفارشات به مشتریان از روزی ۲۴ ژانویه آغاز می شود. به اعتقاد گرگ جوسویاک، نسل جدید تراشه های اپل به نوعی تغییر دهنده بازی در لپ تاپ ها هستند و می توانید کارهایی را با آنها انجام دهید که تا کنون به هیج وجه امکان انجام آنها با لپ تاپ وجود نداشت.

 

معرفی مک بوک پرو جدید مجهز به تراشه M2 Pro و M2 Max

 

عملکرد مک بوک پرو های جدید در حال حاضر بهتر شده، اتصالات بهبود یافته و طولانی ترین عمر باتری را با وجود بهره گیری از بهترین صفحه نمایش لپ تاپ در سطح جهان ارائه می دهد. تراشه M2 Pro دارای هشت تا ۱۰ هسته پردازشی بوده و در نسخه ۱۲ هسته ای، تعداد ۴ هسته با فرکانس بالا و تعداد ۸ هسته کم مصرف را در دسترس کاربران حرفه ای قرار می دهد.

عملکرد این محصول در مقایسه با تراشه M1 Max در حدود ۲۰ درصد بهتر شده و حداکثر پهنای باند ۲۰۰ گیگابایت بر ثانیه را ارائه می دهد. پشتیبانی از حداکثر ۳۲ گیگابایت حافظه رم به کاربران اجازه می دهد تا چند نرم افزار حرفه ای را به صورت همزمان اجرا کنند. تراشه گرافیکی جدید اپل نیز دارای ۱۹ هسته پردازشی بوده و ۳۰ درصد عملکرد بهتر را نسبت به تراشه نسل گذشته فراهم می سازد.

 

معرفی مک بوک پرو جدید مجهز به تراشه M2 Pro و M2 Max

 

تراشه M2 Max نیز به ۱۲ هسته پردازشی مجهز شده و بیش از ۲۰ درصد عملکرد بهتر را در مقایسه با تراشه M1 Max ارائه می دهد. تراشه گرافیکی ۳۸ هسته ای نیز به ۳۰ درصد عملکرد بهتر مجهز شده و پهنای باند شگفت انگیز ۴۰۰ گیگابایت بر ثانیه توسط آن فراهم می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *