توان مورد نیاز کارت گرافیک لپ تاپ اینتل ARC A380 MXM

توان مورد نیاز کارت گرافیک لپ تاپ اینتل ARC A380 MXM اعلام شد

یک تولید کننده OEM چینی موفق به قرار دادن کارت گرافیک لپ تاپ اینتل ARC A380 روی یک برد مخصوص MXM برای لپ تاپ ها و تجهیزات ورک استیشن قابل حمل شده است. این محصول همان نسخه دسکتاپ برای کامپیوتر های رومیزی است که شرکت تولید کننده، آن را روی یک برد اختصاصی MXM 3.1 نوع A قرار داده است.

کارت گرافیک لپ تاپ اینتل ARC A380 که بر پایه نسخه دسکتاپ آن طراحی و تولید شده، با بهره گیری از رابط PCIe Gen 4 x8 به مادربرد متصل می شود. این محصول بر پایه تراشه گرافیکی ACM-G11 ASIC دارای فناوری ساخت ۶ نانومتری تولید شده و دارای ۶ گیگابایت حافظه گرافیکی از نوع GDDR6 است. مجموع حافظه ذکر شده توسط سه چیپ ست ۲ گیگابایتی با فرکانس موثر ۱۵٫۵ گیگابیت بر ثانیه تامین می شود و پهنای باند حافظه توسط رابط ۹۶ بیتی منتقل می شود. فرکانس کاری تراشه گرافیکی برابر با ۲۰۰۰ مگاهرتز تعیین شده تا مجموعه کارآمد و قابل قبولی تشکیل شود.

 

توان مورد نیاز کارت گرافیک لپ تاپ اینتل ARC A380 MXM اعلام شد

 

هر چند مشخصات فنی کارت گرافیک لپ تاپ اینتل ARC A380 MXM در سطح مطلوبی قرار داد، اما در بخش رابط حافظه با توجه به رابط ۹۶ بیتی، شرایط خوبی وجود ندارد. ابعاد کلی برد کارت گرافیک برابر با ۷۲×۸۰ میلی متر بوده و با توجه به محل قرار گیری پیچ های خنک کننده، می توان گفت که شرایط مشابهی با GTX 1050 Ti از نظر نصب ایر کولر در فضای محدود بدنه لپ تاپ وجود دارد. تراشه گرافیکی جدید اینتل که توسط یک OEM چینی به صورت اختصاصی برای استفاده در لپ تاپ ها طراحی شده، با بهره گیری از معماری ریز پردازنده Intel XeHPG می تواند قدرت پردازشی قابل توجهی را ارائه دهد.

 

توان مورد نیاز کارت گرافیک لپ تاپ اینتل ARC A380 MXM اعلام شد

 

با این حال کمپانی چینی برای کنترل شرایط توان مصرفی، اقداماتی انجام داده تا توان مصرفی به ۵۰ وات محدود شود. البته در شرایط خاص امکان افزایش توان مصرفی به ۷۵ وات نیز وجود دارد که برای این کار باید خنک کننده و منبع تغذیه قوی تری مورد استفاده قرار گیرد. این محصول قابلیت پشتیبانی از ۳ پورت HDMI و یک خروجی DisplayPort را دارد که با توجه به محدودیت های موجود در لپ تاپ ها، امکان به کارگیری همه آنها وجود ندارد. کدک های تصویری متنوعی از جمله AV1، H.265 و H.264 توسط کارت گرافیک لپ تاپ اینتل ARC A380 MXM پشتیبانی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *