۸ کار شگفت انگیز که می توانید با ChatGPT انجام دهید

8 کار شگفت انگیز که می توانید با ChatGPT انجام دهید

به طور حتم تاکنون در مورد ChatGPT و قابلیت های آن شنیده اید و احتمالا فکر می کنید که یک ربات هوشمند برای چت کردن است، اما چت کردن با آن فقط یک ویژگی پایه به شمار می رود. محدوده کاری این مجموعه بسیار گسترده بوده و می توانید کارهای شگفت انگیزی با استفاده از آن انجام دهید. در ادامه ۸ ویژگی شگفتی آفرین ربات هوش مصنوعی ChatGPT را با شما به اشتراک می گذاریم.

ChatGPT چیست؟

این سرویس یک سیستم چت هوش مصنوعی الگوریتمی است که بر روی مجموعه عظیمی از منابع مبتنی بر اینترنت (وب‌ سایت‌ ها، انجمن‌ ها، اسناد و موارد دیگر) آموزش داده شده تا پاسخی مشابه با انسان به سوالات ارائه دهد. پاسخ ها به این صورت نیست که در جواب پرسش “امروز چطوری؟” با «حالم خوب است، از شما متشکرم که پرسیدید» مواجه شوید، بلکه نوع پاسخ‌ های با موارد چت مانندی که در گذشته از یک ربات چت دریافت می کردید، متفاوت است. می‌توانید سوالات ChatGPT را با پاسخ‌ های پیچیده بپرسید، و این سرویس تمام تلاش خود را انجام می دهد تا بر اساس درک خود از سوال، زمینه و همه مطالب ذخیره شده در مجموعه داده‌های خود بهترین پاسخ را بدهد.

این یک ویژگی جالب به شمار می رود و کاملا مرتبط با آنچه در این مطلب در مورد آن صحبت می کنیم، فقط به پاسخ دادن به سوالاتی مانند یک دایره المعارف تعاملی محدود نمی شود. می توان از آن درخواست کرد که وظایفی را انجام دهد، متون را تجزیه و تحلیل کرده و حتی با شما بازی کند. اکنون باید به این نکته اشاره کنیم که این سرویس مبتنی بر هوش مصنوعی الگوریتمی در مراحل ابتدایی خود قرار دارد و بسیاری از جنبه های قانونی بالقوه هنوز برطرف نشده است. شرایط خدمات به شما امکان می دهد از هر چیزی که توسط ChatGPT تولید می شود، برای اهداف تجاری استفاده کنید.

اما از آنجایی که نتایج عملا ترکیبی از همه چیزهایی است که این سرویس تا به امروز آموخته، به نفع شما تحلیل کرده و به شما تحویل می دهد، ممکن است بخش هایی از آنچه ChatGPT به شما می دهد قطعاتی از کارهای موجود باشد. با در نظر گرفتن این مورد، همه کاربران را تشویق می‌کنیم که با آن بازی کرده و لذت ببرند، اما در استفاده از آن به هر طریقی که می‌تواند منجر به دریافت نامه ناخواسته از یک وکیل فعال در حوزه حق کپی رایت شود، احتیاط کافی به خرج دهید. با درک کامل این هشدار، به کارهای جالبی که ChatGPT می‌تواند انجام دهد نگاهی بیاندازیم، از کارهای پیش پا افتاده اما مفید شروع می کنیم و به برخی از کاربردهای جدیدتر می رسیم.

۸ کار شگفت انگیز که می توانید با ChatGPT انجام دهید

 

۸- یک Cover Letter بنویسید

نوشتن Cover Letter هر چند کاربردی است، اما برای بسیاری از افراد مبهم و پیچیده به نظر می رسد. در حقیقت آنها نمی دانند که از کجا باید شروع کرده و چه مواردی را به صورت مختصر بنویسند. با وجود ChatGPT نباید نگران شوید و این موضوع را به هوش مصنوعی الگوریتمی جدید بسپارید. متنی که توسط چت نوشته می شود، همانند متن نوشته شده توسط یک کاربر متخصص به نظر می رسد. نکته شگفت انگیزی که وجود دارد، این است که سرویس چت جی پی تی می تواند Cover Letter را برای یک موقعیت یا صنعت خاص نوشته و مهارت ها، گواهینامه ها و دانش تخصصی شما را به خوبی در معرض توجه قرار دهد.

به عنوان مثال از این سرویس درخواست کردیم تا یک Cover Letter برای یک دانش آموخته جدید برای موقعیت شغلی توسعه دهنده جوان تولید کند. نتیجه کار یک الگوی بی نظیر برای شروع بود و با کمی ویرایش می توانید آن را به یک نمونه بی نقص تبدیل کنید.

۸ کار شگفت انگیز که می توانید با ChatGPT انجام دهید

 

۷- یک رزومه بنویسید

نوشتن رزومه برای بسیاری از افراد، موقعیت هیجان انگیزی به شمار نمی رود و آنها سعی می کنند از این کار صرف نظر کنند. همین موضوع سبب می شود تا نوشتن رزومه را به ChatGPT واگذار کنیم. همانند نوشتن Cover Letter باید اندکی زمان برای ویرایش متن اختصاص دهید تا بهترین نمایش از قابلیت های شما به وجود آید. این سرویس به صورت خودکار، مواردی مانند عناوین شغلی، نام شرکت ها و تاریخ فعالیت در آنها را خالی می گذارد تا خودتان بر اساس اطلاعات شغلی پر کنید. البته با توجه به در حال آموزش بودن سرویس چت، با پر کردن رزومه های بیشتر، می توان انتظار نوشتن رزومه های بهتر و مفیدتری را داشت.

۸ کار شگفت انگیز که می توانید با ChatGPT انجام دهید

 

۶- پیشنهادات نام شرکت و محصول

زمانی که به انتخاب نام تجاری برای شرکت یا نام محصول می اندیشید، کلمات زیادی به ذهنتان می رسد. برخی از این کلمات، ارتباطی به محصول یا برند تجاری شما ندارد و برخی دیگر نیز پیش از این توسط مجموعه دیگری مورد استفاده قرار گرفته اند. در نتیجه باید زمان زیادی را برای این کار صرف کنید، اما با بهره گیری از ChatGPT و با گفتن فقط بخشی از ایده خود، اسامی مرتبط زیادی را دریافت می کنید. در برخی موارد تا ۱۵ کلمه یا نام پیشنهادی برای کسب و کار یا محصول مورد نظر ارائه می شود.

۸ کار شگفت انگیز که می توانید با ChatGPT انجام دهید

 

۵- متن آهنگ یا شعر بسازید

درخواست از ChatGPT برای نوشتن متن آهنگ یا شعر هم می تواند نتیجه مطلوبی را رقم بزند. به عنوان مثال از این سرویس درخواست کردیم تا یک شعر در مورد یک سگ که قصد سکونت در مریخ را دارد، بنویسد. نتیجه کار کاملا قابل قبول بوده و با اندکی تصویر سازی می تواند ایده یک بخش از کتاب شعر کودکان را هم شکل دهد. حتی می تواند از گذشته شروع کرده و روابط میان کاراکتر های موجود در شعر یا متن آهنگ را تقویت کند. امکان افزودن تبلچر گیتار برای ساخت آهنگ نیز وجود دارد.

۸ کار شگفت انگیز که می توانید با ChatGPT انجام دهید

 

۴- برای یک مهمانی یا جشن برنامه ریزی کنید

برای یک مهمانی یا جشن، هیچ ایده یا برنامه خاصی ندارید؟ این مورد را با ChatGPT در میان بگذارید، ایده های جالب توجهی در اختیار شما قرار می دهد. به عنوان مثال ایده برگزاری یک جشن تولد ۱۰ ساله با موضوع Minecraft را با این سرویس در میان گذاشتیم و لیست کاملی از ایده های نوآورانه را ارائه داد. اگر شما یکی از طرفداران قدیمی ماینکرافت هستید، بسیاری از این ایده ها به ذهنتان می رسد، اما برای پدر یا مادری که فقط می دانند که فرزند آنها به این بازی علاقه دارد و اطلاعات در مورد آن ندارند، ایده های جالبی به شمار می رود.

۸ کار شگفت انگیز که می توانید با ChatGPT انجام دهید

 

۳- یک دستور برای هنر مبتنی بر هوش مصنوعی ایجاد کنید

اگر به هنر هوش مصنوعی علاقه دارید، ایده و سبک مورد نظر خود را با ChatGPT در میان بگذارید تا نقاشی مورد نظر را تحویل دهد. به عنوان مثال از این سرویس درخواست کردیم تا یک اثر هنری با الهام از بازی Legend of Zelda: Breath of the Wild به سبک پابلو پیکاسو طراحی کند.

 

۸ کار شگفت انگیز که می توانید با ChatGPT انجام دهید

 

برخی از آثار به شکل جالب توجهی زیبا هستند و ترکیب جذابی از کاراکترها به وجود آورده است.

۸ کار شگفت انگیز که می توانید با ChatGPT انجام دهید

 

۲- یک بازی نقش آفرینی مبتنی بر متن انجام دهید

این یک روش سرگرم کننده و به نسبت طولانی با بهره گیری از ChatGPT است و این سرویس می تواند بازی را تا هر زمان که بخواهید ادامه دهد. اگر از سرویس ChatGPT بخواهید که تجربه بازی نقش آفرینی (سبک RPG) را برای شما به وجود آورد، این کار را به شما پیشنهاد می دهد و از شما اطلاعات بیشتری در مورد ژانر، تنظیمات، کاراکتر ها و موارد تکمیل کننده دیگر می خواهد. پیشنهاد این سرویس برای پیاده سازی بازی بسیار شگفتی آفرین بوده و یک تجربه سرگرم کننده است. برای طرح ریزی بازی، به این موضوع اشاره کردیم که ما با شهری مواجه شدیم که توسط گروهی از بولداگ ها اداره می شود.

سرویس هوش مصنوعی الگوریتمی چند گزینه برای شروع بازی در اختیار قرار داد و حتی می توانستیم روند بازی را ویرایش کنیم. نکته جالب توجه اینجاست که با ویرایش مسیر داستانی، پایان بازی هم تغییر می کند. حتی اگر تعیین کنید که در روند بازی به اسلحه نیاز دارید، گزینه های ادامه بازی تغییر می کند. بهتر است روند بازی را به گونه ای مدیریت کنید که به مدت طولانی ادامه پیدا کند تا به قدرت بالای هوش مصنوعی در حل مسائل و چیدمان مراحل بازی پی ببرید.

۸ کار شگفت انگیز که می توانید با ChatGPT انجام دهید

 

۱- کد های برنامه نویسی را اشکال زادیی کرده و مفاهیم برنامه نویسی را بیاموزید

بسیاری از کاربران می دانند که یکی از مهم ترین قابلیت های شناخته شده در خصوص ChatGPT، قابلیت دیباگ کد های برنامه نویسی و ارائه کد های آماده بر اساس صورت مسئله مطرح شده است. هر چند این سرویس هوش مصنوعی می تواند اصل مطلب را ادا کند، اما برای اینکه بفهمید کدها به طور کامل فارغ از مشکل هستند، باید اندکی از دانش برنامه نویسی خود استفاده کنید. با این حال اگر یک کد آماده به آن منتقل کنید، به طور حتم اشکالات موجود را پیدا می کند. این سرویس هوش مصنوعی الگوریتمی برای یادگیری مفاهیم برنامه نویسی و اشکال زدایی کدها بسیار مفید است و کاربرد فراوانی برای یادگیری بهتر برنامه نویسی دارد.

برای مثال کافیست از آن بخواهید تا نحوه کار مرتب سازی در پایتون یا هر مورد دیگری که کنجکاو هستید را برای شما آماده کند، نتیجه کار بسیار خوب و به همراه چند مثال برای درک بهتر الگوریتم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *