تراشه مدیاتک Dimensity 7200 با پشتیبانی از دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی

تراشه مدیاتک Dimensity 7200 با پشتیبانی از دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی

کمپانی بزرگ مدیاتک به تازگی تراشه Dimensity 7200 را به صورت اختصاصی برای گوشی های هوشمند گیمینگ و مخصوص عکاسی با پشتیبانی از سنسور دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی معرفی کرد. تراشه جدید مدیاتک همانند بسیاری از SOC های موجود در بازار، از شبکه ارتباطی ۵G پشتیبانی می کند. با وجود پیشرفت های صورت گرفته در قدرت پردازشی، دوربین، صفحه نمایش و بخش ذخیره سازی، اما وضعیت شارژدهی باتری گوشی های هوشمند چندان مناسب نیست. از این رو کمپانی مدیاتک روی نقطه ضعف سایر سیستم روی چیپ ها کار کارده و نتیجه تلاش آنها در دایمنسیتی ۷۲۰۰ بسیار مطلوب خواهد بود.

تراشه Dimensity 7200 بر پایه لیتوگرافی ۴ نانومتری TSMC تولید شده و گزینه بسیار خوبی برای گوشی های هوشمند باریک است. هشت هسته پردازشی موجود در این تراشه شامل دو هسته قدرتمند Arm Cortex-A715 با فرکانس ۲٫۸ گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A510 با فرکانس کمتر می شود که مجموعه قدرتمندی را به وجود می آورند. به منظور بهینه سازی عملکرد پردازشی و طول عمر باتری، شرکت مدیاتک از فناوری واحد پردازشی هوش مصنوعی (APU) خود استفاده کرده است. نرخ تازه سازی متغیر صفحه نمایش، یک ویژگی جذاب برای گیمرها به شمار می رود و تراشه دایمنسیتی ۷۲۰۰ نیز با بهره گیری از فناوری MediaTek HyperEngine 5.0، سطح عملکرد پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی را متناسب با نوع کاربرد لحظه ای تغییر می دهد تا بهترین عملکرد پردازشی و طول عمر باتری بر اساس نرخ تازه سازی مورد نظر کاربر ایجاد شود.

کمپانی مدیاتک به صورت ویژه روی قابلیت های گیمینگ تراشه Dimensity 7200 مانور داده و در همین راستا از پردازنده گرافیکی قدرتمند Arm Mali G610 استفاده کرده است. با بهره گیری و بهینه سازی تراشه داخلی Imagiq 765، شرکت های تولید کننده گوشی هوشمند می توانند سنسور های دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی را برای محصولات خود در نظر بگیرند. این مجموعه به کاربران اجازه می دهد تا ویدئو هایی با کیفیت ۴K HDR را ضبط کنند و قابلیت ضبط همزمان ویدئو از دو دوربین با کیفیت Full HD وجود دارد.

 

تراشه مدیاتک Dimensity 7200 با پشتیبانی از دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی

 

قابلیت های دیگری از جمله عملکرد مطلوب دوربین در محیط های کم نور، فوکوس خودکار، ثبت تصاویر پرتره با کیفیت و کاهش نویز هنگام حرکت سوژه فیلم برداری یا عکاسی توسط تراشه Imagiq 765 ارائه می شود. شبکه بی سیم ۵G از نوع ۶ گیگاهرتزی تراشه Dimensity 7200 قابلیت دانلود با سرعت ۴٫۷ گیگابیت بر ثانیه را فراهم می سازد و از دیگر امکانات ارتباطی آن می توان به شبکه بی سیم سه بانده Wi-Fi 6E به همراه بلوتوث ۵٫۳ اشاره کرد. مودم داخلی ۵G این محصول با بهره گیری از فناوری MediaTek 5G UltraSave 2.0 می تواند نسبت بی نظیری از سرعت انتقال داده و مصرف بهینه باتری ارائه دهد.

از دیگر ویژگی های تراشه Dimensity 7200 می توان به سرعت حافظه ۶۴۰۰ مگابیت بر ثاتیه، چیپ ست ذخیره سازی از نوع پر سرعت UFS 3.1، پشتیبانی از انواع صفحه نمایش HDR10+ / CUVA HDR و Dolby HDR، پشتیبانی از وضوح تصویر FHD+ با نرخ تازه سازی ۱۴۴ هرتز، بهره مندی از هوش مصنوعی به منظور بهبود کیفیت ویدئوها از SDR به HDR و فناوری صوتی Bluetooth LE برای پشتیبانی بهینه از انواع Earbus اشاره کرد. اولین محصولات مجهز به تراشه ۴ نانومتری مدیاتک از سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۳ وارد بازار می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *