باگ درایور کارت گرافیک انویدیا، لود CPU را افزایش می دهد

باگ درایور کارت گرافیک انویدیا، لود CPU را افزایش می دهد

جدیدترین درایور کارت گرافیک انویدیا Game Ready نسخه ۵۳۱٫۱۸ دارای باگ عجیبی بوده و بسیاری از کاربران نیز وجود این مشکل نرم افزاری را تایید کرده اند. حتی انویدیا در تالار گفتمان خود نیز برای این باگ، صفحه اختصاصی ایجاد کرده و کد شناسه ۴۰۰۷۲۰۸ را برای باگ در نظر گرفته است.

کاربران بسیاری پس از نصب و آپدیت درایور کارت گرافیک انویدیا به نسخه ۵۳۱٫۱۸ متوجه افزایش بارگذاری ۱۵ درصدی پردازنده مرکزی پس از بستن بازی ها شدند. پس از بررسی های متعدد مشخص شد که مشکل از سمت یک افزونه تله متری به نام NvGSTPlugin.dll بوده و پس از بستن بازی ها، به صورت خودکار توسط NVIDIA Container راه اندازی می شود. برخی از کاربران به جای حل مشکل، صورت مسئله را پاک کرده و افزونه NvGSTPlugin.dll را به طور کامل حذف می کنند.

روش حذف کردن افزونه NvGSTPlugin.dll در صفحه اختصاصی انویدیا در وب سایت Reddit قرار گرفته تا کاربران تا هنگام انتشار به روز رسانی بعدی درایور کارت گرافیک انویدیا، باگ درایور را برطرف کنند. حذف فایل dll در سیستم عامل ویندوز به شدت آزار دهنده بوده و روشی زمان بر است و حتی احتمال بروز مشکلات بیشتر نیز وجود دارد. فایل های dll برای راه اندازی سرویس های ضروری سیستم عامل ویندوز به شدت ضروری بوده و به طور کلی حذف کردن آنها توصیه نمی شود.

از این رو پیشنهاد می شود درایور کارت گرافیک انویدیا نسخه پیشین ۵۲۸٫۴۹ را همچنان روی کامپیوتر گیمینگ خود حفظ کرده و فکر آپدیت به نسخه ۵۳۱٫۱۸ را از سرتان خارج کنید. با این حال انویدیا اعلام کرده که فردا یک هات فیکس جدید برای برطرف این باگ منتشر خواهد کرد. به طور حتم بازخورد های پس از نصب Hotfix می تواند نقش تعیین کننده ای را در کوچ کاربران به درایور جدید ایفا کند و در صورتی که مشکل به طور کامل برطرف نشود، انویدیا باید یک درایو کاملا جدید را در نوبت انتشار قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *