رکورد شکنی پردازنده Xeon W9-3495X: شکست مطلق Threadripper

رکورد شکنی پردازنده Xeon W9-3495X: شکست مطلق Threadripper

مدت کوتاهی از معرفی پردازنده های نسل چهارم Intel Xeon می گذرد و طبق اعلام قبلی، محصولات این خانواده از جمله Xeon W9-3495X دارای ساختار ضریب باز به منظور اورکلاک هستند. به این ترتیب اورکلاکرهای حرفه ای می توانند با افزایش ضریب و ولتاژ، اقدام به افزایش فرکانس کنند. هر چند خنک سازی یک پردازنده ۵۶ هسته ای که با فرکانس ۵٫۴ گیگاهرتز فعالیت می کند، از عهده هر خنک کننده ای خارج بوده و باید تمهیدات ویژه ای به کار گرفت.

در نتیجه اورکلاکر های حرفه ای به منظور رکورد شکنی، با بهره گیری از برج خنک کننده نیتروژن مایع موفق به کسب امتیاز ۱۳۲۴۸۴ در بنچمارک Cinebench R23 شدند. در صورت زیر بار قرار گرفتن تمامی هسته های پردازنده Xeon W9-3495X نمی توان از نهایت فرکانس کاری استفاده کرد و محدودیت های توان مصرفی و توان حرارتی وارد عمل می شوند. یک اورکلاکر یونانی به نام OGS با بهره گیری از نیتروژن مایع، فرکانس ۵٫۴ گیگاهرتز را برای تمامی ۵۶ هسته پردازشی فعال کرده و در نهایت رکورد جهانی بنچمارک Cinebench R23 را به ثبت رساند.

 

رکورد شکنی پردازنده Xeon W9-3495X: شکست مطلق Threadripper

 

این رکورد شکنی با کمک مستقیم مادربرد قدرتمند و گران قیمت ASUS Pro WS W790E-SAGE SE به همراه ماژول های حافظه رم G-SKILL Zeta R5 از نوع DDR5 صورت پذیرفته است. رکورد پیشین بنچمارک Cinebench R23 در اختیار پردازنده قدرتمند Threadripper Pro 5995WX قرار داشت که دارای ۶۴ هسته و ۱۲۸ رشته پردازشی با فرکانس کاری ۵٫۴ گیگاهرتز بود. اورکلاکر یونانی همچنین رکورد های دیگری از جمله Cinebench R20، Y-Cruncher، ۳DMark CPU و Geekbench 3 را نیز به نام خود ثبت کرد و به این ترتیب پردازنده Xeon W9-3495X یکه تاز عرصه پردازش در جهان لقب گرفت.

ماژول های حافظه رم مورد استفاده توسط اورکلاکر یونانی شامل ۸ ماژول ۱۶ گیگابایتی با حجم مجموع ۱۲۸ گیگابایت و فرکانس ۵۸۴۲ مگاهرتز بود که سرعت پردازش قابل توجهی را در اختیار پردازنده قدرتمند اینتل قرار می دهد. مادربرد ایسوس Pro WS W790E-SAGE SE از اسلات PCI Express 5.0 و پردازنده های سری Sapphire Rapids اینتل پشتیبانی می کند تا نهایت سرعت را در اختیار کاربران حرفه ای ورک استیشن قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *