سونی با بودجه ۵ میلیاردی در انتظار فروش ۶۰ میلیون کنسول PS5 است

سونی با بودجه 5 میلیارد دلاری در انتظار فروش 60 میلیون کنسول PS5 است

معاون اجرایی سونی و آقای هیروکی توتوکی به عنوان مدیر مالی این کمپانی ژاپنی در کنفرانس فناوری، رسانه و مخابرات مورگان استنلی که در تاریخ ۶ مارس ۲۰۲۳ برگزار شد، اطلاعات جدیدی از جمله انتظار فروش ۶۰ میلیون کنسول PS5 ارائه کردند. بخش زیادی از صحبت های معاون اجرایی و مدیر مالی سونی در خصوص استراتژی های شرکتی بود که بر پایه بودجه ۷۰۰ میلیارد ین ژاپن، معادل ۵ میلیارد دلار آمریکا برنامه ریزی شده اند.

این بودجه سنگین در چندین بخش از کمپانی تزریق خواهد شد و تمامی آن در سال ۲۰۲۳ میلادی هزینه می شود. مبلغ ذکر شده در حقیقت باقیمانده از بودجه ۲ میلیارد ینی کمپانی ژاپنی است که در سال ۲۰۲۱ به تصویب رسیده بود. برنامه استراتژی شرکت سونی در سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۲ میلیارد ین را شامل می شد و قرار بود در مدت سه سال به بخش های مختلف تزریق شود. آقای هیروکی توتوکی به عنوان مدیر مالی اعلام کرده که میزان فروش کنسول PS5 به شدت دلگرم کننده است و رشد قابل توجهی را نشان می دهد.

وی امیدوار است که میزان فروش کنسول پلی استیشن ۵ به بیش از ۶۰ میلیون دستگاه در سال ۲۰۲۳ برسد و این در حالیست که میزان فروش کنسول نسل هشتم سونی با نام PlayStation 4 از مرز ۱۰۰ میلیون دستگاه نیز عبور کرده است. به اعتقاد آقای توتوکی، کمپانی سونی کاربران وفادار زیادی در پلی استیشن ۴ دارد که می توانند به کنسول PS5 کوچ کنند. آنها کنسول پلی استیشن ۵ را برای ارائه تجربه کاربری شگفت انگیز و بهتر ساخته اند.

 

سونی با بودجه 5 میلیارد دلاری در انتظار فروش 60 میلیون کنسول PS5 است

 

آمارهای فعلی نشان می دهد که ۳۰ درصد از دارندگان کنسول پلی استیشن ۴، در حال حاضر PS5 ندارند و به دلایل مختلف نسبت به حفظ کنسول پیشین خود اصرار دارند. با گسترس اکو سیستم پلی استیشن ۵ می توان انتظار فروش بالاتر را برای کنسول نسل نهمی سونی داشت. کمپانی ژاپنی سونی به همراه هدست واقعیت مجازی VR1 تعداد ۵ میلیون دستگاه به فروش رسانده و انتظار می رود که با عرضه هدست نسل جدید VR2، میزان فروش کنسول PS5 نیز افزایش پیدا کند.

تحولات صنعت بازی در سال های اخیر به خوبی نشان می دهد که شانس فروش بیشتر برای هدست واقعیت مجازی Playstation VR2 به همراه کنسول پلی استیشن ۵ وجود دارد. کمپانی سونی نیز برنامه ویژه ای برای افزایش استقبال و میزان فروش به مرحله اجرا رسانده و بودجه جدید تزریق شده به بخش های مختلف کمپانی می تواند سرعت بیشتری به روند موفقیت ببخشد. روند های صعودی و آمارهای موجود، سبب دلگرمی مدیران سونی به منظور اتخاذ تصمیمات هیجان انگیز شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *