توسعه نسل جدید کانکتور پاور ۱۲VHPWR توسط اینتل

توسعه نسل جدید کانکتور پاور 12VHPWR توسط اینتل

مشکلات آتش سوزی به دلیل اتصال نادرست کانکتور پاور ۱۲VHPWR به حدی گسترده بود که اینتل در حال توسعه نسل جدید این کانکتور است. در نسل جدید، ساختار اتصال قسمت نری کانکتور به طور کامل تغییر کرده و مشکل خم شدن سری کانکتور برطرف شده است. در نسل گذشته شاهد به کارگیری حالت فرورفتگی سه گانه در محل اتصال بودیم که به دلیل اعمال فشار و خم شدن، آتش سوزی و سوختن کارت گرافیک را در پی داشت.

استفاده از کانکتور پاور ۱۲VHPWR توسط شرکت های تولید کننده در سری کارت های گرافیک RTX 40 گسترش یافته و به منظور پشتیبانی منابع تغذیه موجود در بازار، تبدیل ۱۶ پین به سه یا چهار عدد ۸ پین درون جعبه کارت قرار گرفته است. در نتیجه به دلیل عدم تولید انبوه منابع تغذیه دارای کانکتور ۱۶ پین کارت گرافیک، در حال حاضر تبدیل ۸ پین برای کاربران حرفه ای در دسترس قرار گرفته است. به نظر می رسد که تولید انبوه منابع تغذیه دارای کانکتور ۱۶ پین به زمان بیشتری نیاز دارد و راهکاری به جز مبدل ۸ پین وجود ندارد.

 

توسعه نسل جدید کانکتور پاور ۱۲VHPWR توسط اینتل

 

نسل جدید کانکتور پاور ۱۲VHPWR که توسط اینتل توسعه یافته، به جای ساختار فرو رفتگی سه گانه از ساختار فشاری فنری بهره می برد. اتصال یا جدا سازی کانکتور در این حالت بسیار ساده تر و ایمن تر صورت می پذیرد و خطرات آتش سوزی را به شدت کاهش می دهد. هر چند تا زمان عرضه رسمی به بازار و تست های معتبر نمی توان در خصوص ایمن بودن ۱۰۰ درصدی آن اظهار نظر کرد. کشش ایجاد شده در کانکتور پیشین، عامل اصلی بروز مشکلات آتش سوزی بوده که پیش بینی می شود با راهکار جدید اینتل به طور کامل برطرف شود.

حتی پس از معرفی رسمی نسل جدید کانکتور پاور ۱۲VHPWR نیز زمان زیادی برای فراگیر شدن استفاده از آن نیاز است. همانطور که کانکتور نسل اول نیز در حال حاضر به شکل گسترده مورد استفاده قرار نمی گیرد و شرکت های تولید کننده پاور در این زمینه با جدیت عمل نمی کنند.

1 دیدگاه برای “توسعه نسل جدید کانکتور پاور ۱۲VHPWR توسط اینتل

  1. اشتراک‌ها: قیمت کارت گرافیک RTX 4060 Ti مشخص شد - آی تی خرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *