معرفی کارت گرافیک ایسوس RTX 4090 سری TUF Gaming

معرفی کارت گرافیک ایسوس RTX 4090 سری TUF Gaming

پیش از معرفی محصولات میان رده از خانواده RTX 40 چند کارت گرافیک ایسوس RTX 4090 سری TUF Gaming در برنامه عرضه به بازار قرار گرفته است. ایسوس همزمان با سایر شرکای تجاری انویدیا قصد دارد تا مدل های اختصاصی خود از سری RTX 4070 و RTX 4060 Ti را به بازار عرضه کند، اما تمرکز ویژه این کمپانی روی قدرتمندترین محصول مبتنی بر معماری Ada Lovelace قرار دارد.

مدل های کارت گرافیک ایسوس RTX 4090 سری TUF Gaming شامل چند مدل شخصی سازی شده توسط این کمپانی است که هر کدام دارای مشخصات فنی منحصر بفرد هستند. در راس محصولات جدید می توانید کارت گرافیک TUF Gaming GeForce RTX 4090 OG را مشاهده کنید که به همراه TUF Gaming GeForce RTX 4090 OG OC Edition روانه بازار های جهانی خواهند شد. این دو کارت زیبا از خنک کننده مجهز به سه عدد فن دارای فناوری Axial-tech استفاده می کنند که فن مرکزی در جهت مخالف می چرخد. به این ترتیب تلاطم و نویز سیستم خنک کننده به شدت کاهش می یابد.

 

معرفی کارت گرافیک ایسوس RTX 4090 سری TUF Gaming

 

فن های به کار رفته توسط ایسوس دارای بلبرینگ دو گانه بوده و با بهره گیری از ویژگی های دیگری از جمله خازن های درجه نظامی و سایر اجزای خانواده TUF Gaming بهترین عملکرد را در خانواده کارت گرافیک ایسوس RTX 4090 ارائه می دهند. با توجه به فرآیند ساخت Auto-Extreme و قطعات با کیفیت مورد استفاده، کمپانی سازنده عملکرد بی نقص و طولانی مدت کارت های جدید را تضمین می دهد. طراحی ظاهری هر دو کارت TUF Gaming GeForce RTX 4090 OG OC Edition و TUF Gaming GeForce RTX 4090 OG مشابه یکدیگر بوده و هیچ تفاوتی ندارند، اما در بحث فرکانس کاری شباهتی در آنها مشاهده نمی شود.

کارت گرافیک ایسوس TUF Gaming GeForce RTX 4090 24 GB GDDR6X OG OC Edition از فناوری DLSS3 و ردیابی پرتو (Ray Tracing) پشتیبانی می کند و فرکانس پایه ۲۵۶۵ مگاهرتزی آن در حالت اورکلاک کارخانه ای به ۲۵۹۵ مگاهرتز افزایش می یابد. هر چند کاربران حرفه ای می توانند فرکانس کاری را با توجه به برخورداری از خنک کننده قدرتمند و تجهیزات با کیفیت به مقادیر بالاتر اورکلاک کنند. طبق ادعای کمپانی سازنده، خازن های به کار رفته در هر دو کارت گرافیک ایسوس RTX 4090 قادر به فعالیت در دمای ۱۰۵ درجه سانتی گراد به مدت ۲۰ هزار ساعت هستند.

 

معرفی کارت گرافیک ایسوس RTX 4090 سری TUF Gaming

 

مدل جدید OG در مقایسه با نسخه های TUF پیشین دارای ابعاد کوچکتری شامل ۶۲٫۸ میلی متر برای ارتفاع، ۱۴۰٫۲ برای عرض و ۳۲۵٫۹ میلی متر برای طول است. با این وجود، خنک کننده مورد استفاده توسط ایسوس تعداد دقیق ۳٫۲ اسلات توسعه از فضای کیس را اشغال می کند. هر دو مدل جدید از سری کارت گرافیک ایسوس RTX 4090 از نرم افزار GPU Tweak III به منظور اورکلاک و تنظیم سیستم خنک کننده پشتیبانی می کنند. به این ترتیب در صورت نیاز می توانید سرعت چرخش فن ها و فرکانس هسته و حافظه گرافیکی را افزایش دهید. کمپانی ASUS در خصوص زمان عرضه رسمی و قیمت محصولات جدید خود، اطلاعاتی منتشر نکرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *