بهینه سازی مصرف حافظه رم مرورگر گوگل کروم با ویژگی Performance

بهینه سازی حافظه رم گوگل کروم با ویژگی Performance

در سال های اخیر انتقادات فراوانی نسبت به مصرف بیش از حد حافظه رم در مرورگر گوگل کروم وجود داشته و به روز رسانی های متعددی برای آن منتشر شده است. با این وجود مشکل استفاده بیش از حد مروگر محبوب گوگل از حافظه رم کامپیوتر شخصی و لپ تاپ به خصوص زمانی که تعداد Tab های فعال افزایش می یابد، بیشتر می شود. در نهایت گوگل برای این مشکل بزرگ، راه حلی ارائه کرده که با نام ویژگی Performance شناخته می شود.

برای دسترسی به قابلیت Performance باید آخرین نسخه از مروگر گوگل کروم را نصب کرده یا مرورگر خود را به آخرین نسخه به روز رسانی کنید. سپس با کلیک روی آیکون سه نقطه در سمت راست نوار ابزار Chrome به بخش More Tools بروید. اکنون یک صفحه شناور جدید برای شما باز می شود که تب عملکرد یا Performance در آن درج شده است. مقابل این عبارت می توانید عبارت NEW را مشاهده کنید که نشان دهنده جدید بودن این ویژگی است.

 

بهینه سازی حافظه رم گوگل کروم با ویژگی Performance

 

البته پس از چند بار استفاده از تب عملکرد، عبارت NEW به صورت خودکار حذف می شود. محتویات بخش Performance در مرورگر گوگل کروم شامل دو بخش می شود که در بخش اول می توانید کنترل بیشتری روی مصرف حافظه رم ایجاد کنید. با فعال کردن گزینه موجود، مرورگر گوگل کروم، مصرف حافظه رم در تب های غیر فعال را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. در نتیجه اگر ۵۰ تب در مرورگر باز کنید، اولویت مصرف حافظه رم، فقط روی صفحه یا صفحاتی قرار خواهد گرفت که به تازگی از آنها استفاده کرده اید.

به محض انتقال به صفحات غیر فعال، ایندکس شدن محتوای آنها در حافظه رم آغاز می شود و منابع سخت افزاری به این صفحات اختصاص می یابد. گوگل برای آن دسته از کاربرانی که به صفحات اختصاصی خود در هر لحظه نیاز دارند و نباید فعالیت آن صفحات متوقف شود، گزینه Always keep these sites active را در نظر گرفته است. با کلیک کردن روی آیکون Add می توانید آدرس صفحات وب سایتی که می خواهید همیشه فعال بمانند را در پنجره کوچکی که باز می شود، وارد کنید.

 

بهینه سازی حافظه رم گوگل کروم با ویژگی Performance

 

بخش دوم از ویژگی Performance مرورگر گوگل کروم به نام Energy Saver در نظر گرفته شده که مدیریت روی باتری در دستگاه های قابل حمل مانند لپ تاپ را ارائه می دهد. با فعال کردن حالت Energy Saver، میزان استفاده از افکت های گرافیکی و فعالیت های پس زمینه کاهش می یابد. دو گزینه در این بخش وجود دارد که گزینه اول به نام Turn on only when my battery is at 20% or lower در مواقعی که میزان شارژ باتری شما ۲۰ درصد یا کمتر از آن است، حالت ذخیره سازی انرژی را فعال می کند.

در حالت دوم که به نام Turn on when my computer is unplugged در نظر گرفته شده، در مواقعی که دسترسی به منبع تغذیه نداشته و از باتری لپ تاپ استفاده می کنید، میزان استفاده از افکت های گرافیکی و فعالیت های پس زمینه را کاهش می دهد. به طور حتم ویژگی Performance در مرورگر گوگل کروم در آپدیت های بعدی به تکامل بیشتری می رسد و رضایت کاربران را جلب می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *