اطلاعات و تصویر جدید از هدست واقعیت افزوده اپل

اطلاعات و تصویر جدید از هدست واقعیت افزوده اپل

از مدت ها قبل مشخص شده بوده که هدست واقعیت افزوده اپل در حال ساخت و طی کردن مراحل پایانی تست است. به تازگی اطلاعات و تصویر جدیدی از این هدست منتشر شده که مشخصات فنی آن را نشان می دهد . با این حال ریز اطلاعات مربوط به Apple VR/AR Headset و قیمت اجزای آن به صورت مجزا در دسترس کاربران قرار گرفته است.

بر اساس قطعات مورد استفاده در هدست واقعیت افزوده اپل، هزینه ساخت آن به صورت خالص در حدود ۱۵۰۰ تا ۱۶۰۰ دلار برآورد شده که به طور حتم قیمت نهایی آن با احتساب سود کمپانی به هزینه های حمل و نقل و بازاریابی، بسیار بالاتر از رقم تولید خواهد بود. به این ترتیب خریداری VR/AR اپل از عهده بسیاری از کاربران خارج بوده و این موضوع جدای از بحث نیاز ضروری به این گجت گران قیمت است. پیش از این رقمی در حدود ۸۰۰ دلار با در نظر گرفتن کنترلر ها و پد شارژ برای این محصول اعلام شده بود. بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط Minsheng Electronics، کمپانی اپل قصد دارد تا تعداد ۴۰۰ هزار تا ۵۰۰ هزار هدست واقعیت افزوده خود را در نیمه دو سال جاری میلادی تولید کند.

 

اطلاعات و تصویر جدید از هدست واقعیت افزوده اپل

 

اپل سیستم عامل اختصاصی با نام رمز rOS را برای هدست خود در نظر گرفته که با بسیاری از بازی ها و برنامه های کاربردی و همچنین روش های ارتباط تصویری سازگار خواهد بود. در گزارش دیگری که توسط Wellsenn XR منتشر شده، مطالب درج شده توسط مین شنگ به تایید رسیده و مجموع هزینه تولید هدست واقعیت افزوده اپل به صورت دقیق برابر با ۱۵۰۹ دلار اعلام شده است. پیش بینی بسیاری از رسانه ها حاکی از در نظر گرفتن قیمت نهایی حدود ۳۰۰۰ دلار است که با توجه به اعمال سود ۱۰۰ درصدی اپل روی محصولات خود، رقمی بسیار نزدیک به واقعیت است.

گران ترین قطعات هدست واقعیت افزوده اپل به صفحه نمایش های Micro OLED با قیمت ۲۸۰ تا ۳۲۰ دلار، دوربین با مبلغ ۱۶۰ دلار و دو عدد تراشه با مبلغ حدود ۱۲۰ تا ۱۴۰ دلار اختصاص دارد. سایر قطعات به نسبت گران قیمت Apple VR/AR Headset مربوط به اسمبل کلی با مبلغ ۱۱۰ تا ۱۲۰ دلار، لنز اپتیکال مکانیکی به همراه اسمبل آن با قیمت حدود ۷۰ تا ۸۰ دلار، قطعات سنسور سه بعدی با قیمت ۸۰ تا ۹۰ دلار، ماوژول خنک کننده با قیمت ۷۰ دلار و در نهایت فریم میانی فلزی با قیمت ۹۵ دلار است. به طور کلی هزینه ساخت قطعات مختلف گجت پیشرفته اپل، بسیار بالا بوده و به همین دلیل دست بسیاری از کاربران از آن در خواهد ماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *