فراخوانی ۱۳۰ هزار ماشین تسلا به دلیل افزایش دمای پردازنده

فراخوانی 130 هزار ماشین تسلا به دلیل افزایش دمای پردازنده

فراخوانی اتومبیل در برندهای مختلف به امری رایج تبدیل شده و دلیل آن نیز مشکلاتی در قطعات و مونتاژ به شمار می رود. در حال حاضر مشکل عجیبی گریبان گیر ۱۳۰ هزار ماشین تسلا شده که دلیل آن افزایش دمای پردازنده های AMD Ryzen از نوع APU دارای واحد گرافیکی مجتمع قدرتمند است. به نظر می رسد که مشکل افزایش دما به شدت شایع بوده و سبب از کار افتادن سیستم پخش چند رسانه ای شده است.

موضوع از این قرار است که ۱۳۰ هزار ماشین تسلا شامل مدل های مختلفی مانند Tesla Model 3 2022، Tesla Model S 2021-2022، Tesla Model X ۲۰۲۱-۲۰۲۲ و مدل Tesla Model Y 2022 می شود که همه آنها از پردازنده های AMD APU Ryzen برای مدیریت سیستم پخش چند رسانه ای بهره می برند. واحد پردازش مرکزی اطلاعات سرگرمی در مدل های پیشین تسلا از پردازنده Intel Atom استفاده می کرد، اما برای بهینه سازی عملکرد و اضافه کردن قابلیت های متنوع به سمت پردازنده های ساخت AMD سوق پیدا کرد.

تعداد بالای اتومبیل های برقی Tesla که تعداد آنها ۱۳۰ هزار دستگاه است، هنگام شارژ شدن باتری یا راه اندازی کامل این مجموعه دچار مشکل افزایش دما شده و همین موضوع عملکرد سیستم مالتی مدیا را دچار اختلال کرده است. افزایش دمای پردازنده در حدی بوده که سیستم مالتی مدیا با سرعت بسیار کمی راه اندازی شده و حتی برخی مواقع نیز به طور کامل قطع می شود.

 

فراخوانی 130 هزار ماشین تسلا به دلیل افزایش دمای پردازنده

 

مشکل ۱۳۰ هزار ماشین تسلا فقط به پخش موسیقی خلاصه نمی شود و تمام عملکرد های این مجموعه شامل نمایش تصویر دوربین دید عقب، انتخاب دنده، تنظیمات کنترل دید شیشه جلو و چراغ های هشدار به صفحه وسط دچار اختلال می شود. وجود چنین مشکلاتی منجر به بروز تصادف شده و تمرکز رانندگان را حین رانندگی برهم می زند.

اتومبیل های برقی تسلا برای خنک سازی باتری و پردازنده از خنک کننده مایع بهره می برند، اما کمپانی تسلا برای جلوگیری از آسیب رسیدن به باتری ها هنگام شارژ شدن، اولویت خنک سازی را روی باتری ها متمرکز کرده است. به این ترتیب اولویت عملکرد سیستم خنک کننده به کنترل دمای باتری ها اختصاص یافته و سیستم پخش کننده چند رسانه ای دچار افزایش حرارت می شود.

کمپانی تسلا در حال حاضر یک فایل به روز رسانی برای برطرف سازی مشکل آماده کرده و صاحبان مدل های ذکر شده برای این کار باید به روز رسانی برنامه مدیریت خودروهای خود را انجام دهند. این به روز رسانی به صورت OTA منتشر شده و برای انجام این کار باید با اتصال اینترنت، فرآیند به روز رسانی را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *