بررسی مانیتور بنکیو SW2700PT

بررسی مانیتور بنکیو SW2700PT

نمایشگر SW2700PT یکی از حرفه ای ترین محصولات کمپانی صاحب نام BenQ در بخش صفحه نمایش به شمار می رود که مشخصات فنی بسیار عالی و طراحی ظاهری قابل توجهی دارد. این محصول به صورت اختصاصی برای کاربرد طراحی و اپلیکیشن های گرافیکی طراحی و تولید شده، اما با توجه به مشخصات فنی خود می تواند برای اجرای بازی ها نیز کاربرد داشته باشد. در این مطلب قصد داریم به بررسی مانیتور بنکیو SW2700PT بپردازیم. در ابتدا طراحی ظاهری آن را مورد بررسی قرار داده و به جزئیات طراحی توجه خواهیم کرد.

"<yoastmark
بررسی مانیتور بنکیو SW2700PT

طراحی

مانیتور بنکیو SW2700PT در همان نگاه اول می تواند شما را مجذوب خود کند و طراحی ظاهری آن بسیار زیبا بوده و با توجه به کیفیت ساخت بالا، از جزئیات گرافیکی آن نهایت لذت را خواهید برد. این محصول همان چیزی است که می تواند در نگاه اول شما را شیفته خود کرده و همین موضوع نیاز به صرف زمان زیاد برای یافتن تمام ابعاد طراحی است. برخلاف بسیاری از صفحه نمایش های جدید که حاشیه لبه های پنل بسیار کم و حتی فاقد این بخش است، نمایشگر بنکیو دارای حاشیه برابر در هر چهار زاویه است. هر چند حاشیه لبه ها به هیچ وجه آزار دهنده نیست و هارمونی بسیار خوبی با الگوی طراحی دارد.

"<yoastmark

یک پایه بلند با قابلیت تنظیم ارتفاع و زاویه چرخش در دو نمای جلو و عقب به شدت خودنمایی می کند و دو ویژگی جذاب در این بخش مشاهده می شود. ویژگی اول در حفره میانی پایه مانیتور تعبیه شده که از این حفره دایره ای شکل برای عبور دادن کابل برق و سیگنال داده استفاده می شود دور تا دور این حفره توسط یک نوار آبی رنگ پوشانده شده تا به عنوان یک عضو مجزا از بدنه به چشم بیاید. ویژگی دوم قابل بررسی روی پایه نمایشگر به ریموت کنترل انحصاری BenQ اختصاص دارد که قابلیت تنظیم مشخصات فنی را در سریع ترین زمان ممکن ارائه می دهد. به طور حتم برای تنظیم کردن بهترین حالت رنگ، کنتراست و سایر ویژگی های یک صفحه نمایش، از کلید های فیزیکی یا لمسی روی بدنه مانیتور استفاده کرده اید و در بسیاری از موارد (به خصوص در مدل های دارای کلید های لمسی) تجربه لذت بخشی نصیب شما نشده است.

"<yoastmark
بررسی مانیتور بنکیو SW2700PT

ریموت کنترل اختصاصی مانیتور ۲۷ اینچی بنکیو، دارای سه کلید فراخوانی سریع تنظیمات به همراه کلید های جهت نما، کلید بازگشت و تایید (OK) است که کار کردن با آنها لذت خاصی دارد. ساختار کلید ها به خوبی شما را جذب خود می کند و پس از مدت کوتاهی می توانید به آنها عادت کنید. هر چند فقط با چند بار تنظیم پارامترها به بهترین نوع تجربه نمایش دست پیدا می کنید و کار شما با آنها به اتمام می رسد. به هر حال ریموت کنترل بنکیو سبک جدیدی از کارکردن با صفحه نمایش ها به شمار می رود که در بسیاری از محصولات این کمپانی به چشم می خورد. البته باید به این نکته اشاره کنیم که کلیدهای فیزیکی روی پنل صفحه نمایش نیز همچنان پابرجا بوده و می توانید از آنها برای اعمال تنظیمات مورد نظر خود استفاده کنید.

"<yoastmark

بسیاری از مانیتور ها در نمای پشت فاقد جذابیت هستند، اما این موضوع در خصوص مانیتور بنکیو SW2700PT صدق نمی کند و یک طراحی بسیار زیبا در این بخش مشاهده می شود. ترکیب نوار حاشیه مات در کنار بخش مرکزی براق که پایه قابل تنظیم در این بخش قرار گرفته، ظاهر جذابی را پیش روی شما قرار می دهد. پایه قابل تنظیم دارای درجه بندی برای میزان ارتفاع بوده که اعداد و سطح بندی آن نیز به رنگ آبی مشابه با نوار دور حفره پایه رنگ آمیزی شده است. ترکیب بخش های مستطیل شکل بدنه مانند پنل، فضای پشت بدنه، پایه عمودی و افقی در کنار بخش های دایره ای شکل مانند حفره روی پایه و محل اتصال پایه عمودی و افقی و همچنین ریموت کنترل، هارمونی ویژه ای را به وجود آورده اند که ساعت ها می توان به این اجزا نگاه کرد. به طور کلی فرآیند تنظیم ارتفاع به دلیل مکانیزم این بخش، به سادگی و با کمترین میزان فشار دست قابل انجام است.

"<yoastmark
بررسی مانیتور بنکیو SW2700PT

مانیتور های مخصوص طراحان و گرافیست ها باید از بازتاب هرگونه نوری در امان باشد تا تاثیری روی شرایط رنگ تصاویر به وجود نیاید. شرکت بنکیو برای این منظور یک هود یا کاور اختصاصی برای برخی از صفحه نمایش های خود در نظر گرفته که از سه جهت، جلوی بازتاب نور را می گیرد. در قسمت بالای هود یک دریچه کوچک برای کالیبراسیون رنگ وجود دارد. نصب و جداسازی هود به زمان زیادی نیاز ندارد، اما بهتر است این کار را در اولین تجربه خود با صبر و حوصله انجام دهید. وجود تمام اجزای ذکر شده در این محصول، وزن آن را به ۹٫۱۷ کیلوگرم افزایش داده است. در فضای زیر بخش براق بدنه که محل اتصال پایه قابل تنظیم است، پورت های ورودی و خروجی تعبیه شده اند که دسترسی به آنها تا حدودی مناسب است و تمرکز بنکیو روی مخفی سازی محل اتصال کانکتورها و کابل ها بوده است. دو عدد پورت USB 3.0 و یک کارتخوان حافظه نیز در سمت راست بدنه قرار گرفته اند که دسترسی به آنها بسیار آسان است.

"<yoastmark

مشخصات فنی

"<yoastmark
بررسی مانیتور بنکیو SW2700PT

ویژگی ها

  • صفحه نمایش مات ۲۷ اینچی
  • وضوح تصویر ۱۴۴۰×۲۵۶۰ پیکسل (QHD)
  • کنتراست ۱۰۰۰:۱
  • شدت روشنایی ۳۵۰ شمع بر متر مربع
  • زمان پاسخدهی ۵ میلی ثانیه (خاکستری به خاکستری)
  • ورودی تصویر DVI-DL (25-pin), DisplayPort 1.2 و HDMI 1.4
  • نرم افزار کالیبراسیون رنگ Palette Master Element
  • حالت تصویر سیاه و سفید
  • محدوده رنگ وسیع (پشتیبانی از ۹۹% طیف رنگ AdobeRGB)
  • جدول جستجوی رنگ ۱۴ بیتی (LUT)
  • ریموت کنترل اختصاصی OSD
  • هود سایه دار، با شکاف برای دستگاه کالیبراسیون
  • هاب USB 3.0 ،جک هدفون، کارتخوان حافظه
  • قابلیت قرار گیری در دو حالت افقی و عمودی
  • ۳ سال گارانتی گرین

"<yoastmark

عملکرد

وضوح تصویر ۱۴۴۰×۲۵۶۰ پیکسل (۲K) فضای کار زیادی را در ابعاد ۲۷ اینچ فراهم می کند، در حالی که خواندن متن به دلیل اندازه بزرگ صفحه همچنان راحت است. یکی از اشکالات جزئی این است که ویدیوی HD معمولی وضوح پایین تری دارد که در سال ۲۰۲۲ تماشای محتوای HD دور از انتظار است و کاربران علاقه به تماشای محتوا با وضوح بالاتر از Full HD دارند. موضوع کیفیت تصویر هنگام استفاده از اتصال HDMI نیز قابل توجه است، زیرا بالاترین وضوح قابل ارائه ۱۰۸۰×۱۹۲۰ پیکسل است، اما باز هم مانیتور با نمایش تصویر نسبتاً واضح کار می کند. همه این فضای کاری اضافی باعث می شود که بررسی فوکوس روی تصاویر لذت بخش شود و فضای کافی برای کار همزمان با چندین برنامه را فراهم می کند. زوایای دید برای هر دو حالت عمودی و افقی ۱۷۸ درجه است که مشابه بسیاری از نمایشگرهای هم رده است. اگرچه زاویه دید برای نمایشگر های سطح بالا با استفاده از فناوری پنل IPS برای کاربرانی که به فناوری پنل قدیمی TN عادت کرده اند، در سطح معمولی است، با این وجود از تفاوتی که این کار ایجاد می کند شگفت زده خواهند شد.

"<yoastmark
بررسی مانیتور بنکیو SW2700PT

رنگ و روشنایی، حتی زمانی که صفحه نمایش را از زوایای مختلف مشاهده می کنید، ثابت می مانند و تغییری در این دو پارامتر مشاهده نمی شود. مانیتور بنکیو SW2700PT برای چشم کاربر، از نظر روشنایی با توجه به ۳۵۰ شمع در هر متر مربع می تواند روشنایی قابل توجهی را ارائه دهد. تصاویر و پیکسل ها بدون هیچ سوسو زدنی، حتی در نور فلورسنت قابل نمایش است. کیفیت ویدیو با رنگ‌های مشکی عالی و کنتراست بی نظیری در دسترس است و صفحه‌نمایش به‌ سرعت به‌ روزرسانی می‌شود، حتی با تغییرات سریع، هیچ شبح قابل مشاهده‌ای وجود ندارد. این موارد به لطف زمان پاسخدهی ۵ میلی ثانیه ای خاکستری به خاکستری و نرخ تازه سازی ۶۰ هرتز قابل ارائه هستند.

"<yoastmark
بررسی مانیتور بنکیو SW2700PT

شدت نوری پس زمینه با آنچه که در نمایشگرهای مجهز به پنل IPS موجود در بازار مشاهده می کنید، تفاوت زیادی دارد و شدت روشنایی در سطح بسیار مطلوبی ارزیابی می شود. صفحه نمایش مات نیز به شما کمک می کند تا میزان انعکاس نور محیط به حداقل میزان خود برسد و در این خصوص، وجود هود برای اطراف پنل سبب کاهش انعکاس می شود. هر چند نمی توان انعکاس نور را به صفر رساند، اما وضعیت در مانیتور ۲۷ اینچی BenQ SW2700PT به شدت رضایت بخش است. با استفاده از نرم افزار BenQ Palette Master Element، باید از یک دستگاه کالیبراسیون برای کالیبره کردن مانیتور استفاده کنید و این ویژگی می تواند اکثر مشکلات رنگ را حل کند. تغییر رنگ جزئی به سمت چپ و سمت راست وجود دارد، به این دلیل که تصویر در سمت چپ کمی زردتر می شود.

"<yoastmark
بررسی مانیتور بنکیو SW2700PT

در تصویر بالا می توانید تاییدیه صفحه نمایش حرفه ای BenQ SW2700PT برای پشتیبانی از ۹۹ درصد طیف رنگ AdobeRGB را مشاهده می کنید.

در گالری تصاویر زیر می توانید ویژگی ها و امکانات نرم افزار کالیبراسیون  Palette Master Element را مشاهده کنید که کار کردن با آن و یاد گرفتن پارامترهای مختلف به اندکی زمان نیاز دارد. با این وجود به زمان زیادی برای یافتن پروفایل رنگ مورد نظر خود نیاز ندارید و پس از آن باید برای بهینه سازی وضعیت تلاش کنید.

 

ویدئو آنباکس مانیتور بنکیو SW2700PT

بررسی مانیتور BenQ SW2700PT

در این مطلب به بررسی مانیتور بنکیو SW2700PT از نظر طراحی ظاهری، ویژگی ها، مشخصات فنی و عملکرد کلی می پردازیم.

۹.۳

طراحی

۹.۵

امکانات

۹

عملکرد

۹

کیفیت ساخت

۱۰

ارزش خرید

۹

مزایا

  • کیفیت تصویر بالا
  • پشتیبانی از ۹۹ درصد طیف رنگ AdobeRGB
  • عملکرد رنگ خیلی خوب
  • قابلیت چرخش افقی و عمودی
  • ارزش خرید بسیار بالا
  • پشتیبانی از تصویر ۱۰ بیتی با اتصال به DisplayPort
  • وجود کابل های تصویر درون جعبه
  • ورودی های متنوع DVI-D، HDMI و DisplayPort
  • هاب USB 3.0 و کارتخوان حافظه
  • قابلیت تنظیم ارتفاع پایه
  • دارای هود اختصاصی برای جلوگیری از بازتاب نور و کالیبراسیون دقیق
معایب

  • زاویه چرخش پایه به نسبت محدود
  • عملکرد به نسبت کند OSD
  • عملکرد کند نرم افزار Palette Master Element

۰

۰

۰

۰

۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *