مشخصات جدید از کارت گرافیک RTX 3090 Ti انویدیا

مشخصات جدید از کارت گرافیک RTX 3090 Ti انویدیا

کمپانی انویدیا با توجه به عرضه چند محصول قدرتمند از سوی کمپانی رقیب و در راس آنها Radeon RX 6900XT قصد دارد تا کارت گرافیک RTX 3090 Ti را روانه بازار کند. پیش از این قرار بود، کارت جدید انویدیا به نام RTX 3090 SUPER وارد بازار شود، اما به نظر می رسد که انویدیا برنامه ای برای تغییر نام محصول جدید خود دارد. به هر حال برخی از مشخصات پرچمدار جدید این کمپانی در دسترس رسانه ها قرار گرفته است.

کارت گرافیک RTX 3090 Ti انویدیا قرار است به پردازنده گرافیکی GA102 و چیپ ست های حافظه بسیار سریع GDDR6X با کد رمز MT61K512M32KPA-21U مجهز شود. چیپ ست های حافظه مورد نظر توسط کمپانی Micron تولید شده و فرکانس موثر آنها نیز ۲۱ گیگابیت بر ثانیه اعلام شده است. به این ترتیب سرعت کاری چیپ ست های حافظه جدید میکرون به میزان ۷٫۷ درصد نسبت به چیپ ست های نسل گذشته در کارت گرافیک RTX 3090 سریع تر عمل می کند.

 

مشخصات جدید از کارت گرافیک RTX 3090 Ti انویدیا
تا کنون هیچ تصویری از کارت گرافیک RTX 3090 Ti منتشر شده و از این رو تصویر پرچمدار فعلی انویدیا در این خبر درج شده است.

 

بر اساس مشخصات درج شده از جمله چیپ ست های حافظه با کد رمز MT61K512M32KPA-21U می توان به پهنای باند ۱۰۰۸ گیگابایت بر ثانیه دست پیدا کرد که به احتمال فراوان توسط رابط ۳۸۴ بیتی در دسترس گیمرهای حرفه ای قرار می گیرد. از نظر پهنای باند می توان گفت که کارت گرافیک RTX 3090 Ti انویدیا رقیب مستقیم پرچمدار کمپانی رقیب یعنی Radeon VII به شمار می رود.

کارت گرافیک AMD Radeon VII با بهره گیری از چیپ ست های حافظه ۱۰۲۴ بیتی HBM2 قادر به ارائه پهنای باند قابل توجه ۱۰۲۴ گیگابایت بر ثانیه بودند و پس از مدتها، سرانجام یک رقیب برای آن پیدا شده است. پردازنده گرافیکی GA102 انویدیا به تعداد ۸۴ هسته پردازشی از نوع streaming multiprocessors مجهز خواهد بود که مقدار قابل توجهی به شمار می رود.

هر چند اطلاعات منتشر شده در حال حاضر مورد تایید انویدیا قرار نگرفته، اما با توجه به مشخصات RTX 3090 می توان انتظار داشت که مشخصات ذکر شده بسیار جدی بوده و حتی می توان روی مشخصات بهتر نیز حساب باز کرد. به هر حال باید چند ماه دیگر منتظر بمانیم تا مشخصات رسمی و دقیق تری توسط انویدیا منتشر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *