بررسی کیبورد و ماوس گرین GKM605-RGB

بررسی کیبورد و ماوس گرین GKM605-RGB

فلسفه طراحی باندل ماوس و کیبورد در یک مجموعه واحد، ارائه دو محصول با سبک طراحی مشابه و عملکرد هماهنگ با یکدیگر بوده که سال ها متوالی توسط شرکت های مختلف در پیش گرفته شده است. مجموعه کیبورد و ماوس گرین GKM605-RGB به عنوان جدیدترین محصول شرکت پردیس صنعت سیاره سبز با قیمت بسیار مناسب و کیفیت ساخت خوب به همراه سیستم نور پردازی RGB در فروشگاه آی تی خرید موجود بوده و اکنون به بررسی این محصول جذاب می پردازیم.

 

بررسی کیبورد و ماوس گرین GKM605-RGB
بررسی کیبورد و ماوس گرین GKM605-RGB

طراحی

طراحی به عنوان مهم ترین ویژگی و فاکتور کیبورد و ماوس گیمینگ / اداری / مالتی مدیا به شمار می رود و سبک طراحی با ارائه ارگونومی بهتر و سهولت در استفاده طولانی مدت منجر می شود. در بخش طراحی ماوس باید به ابعاد کلی محصول از جمله طول، عرض و ارتفاع توجه کرد که متناسب با اندازه متفاوت دست کاربران باشد. محل قرار گیری کلید های جانبی از جمله Back و Forward نیز در مرحله بعدی اهمیت قرار دارد که البته درصد کمی از کاربران با این کلید ها کار می کنند.

 

بررسی کیبورد و ماوس گرین GKM605-RGB

 

ابعاد کلی ماوس برابر با ۳۷×۶۵×۹۵ میلی متر بوده و وزن آن نیز ۹۷ گرم با در نظر گرفتن کابل و سوکت USB است. به طور کلی طول، عرض و ارتفاع ماوس بسیار مناسب بوده و در اولین مرتبه ای که این محصول را در دست می گیرید، حس خوشایندی را تجربه می کنید. وضعیت ارگونومی ماوس گرین GKM605-RGB برای انگشتان کشیده من بسیار مناسب ارزیابی شده و در مقایسه با ماوس های دیگری که در اختیار دارم، از جمله Logitech G Pro و MSI DS B1 قابل تحسین است.

 

بررسی کیبورد و ماوس گرین GKM605-RGB

 

بدنه ماوس از پلاستیک مات تشکیل شده و این موضوع از جذب اثر انگشت به نسبت زیادی جلوگیری می کند. کلید های Back، Forward و کلید های تنظیم دقت سنسور به صورت براق طراحی شده اند که جلوه بسیار خاصی به این محصول بخشیده است. دو خط نورانی در امتداد بدنه از کلیدهای بک و فوروارد تا انتهای بدنه مشاهده می شود و لوگوی برند گیمینگ Griffin نیز در مرکز بخش انتهایی به چشم می خورد. سیستم نور پردازی RGB در این نواحی به زیبایی بیشتر ماوس منجر شده و بر خلاف بسیاری از محصولات موجود در بازه قیمت کمتر از ۱ میلیون تومان، شبیه به نور پردازی مجالس عروسی نیست که نکته مثبتی به شمار می رود.

 

بررسی کیبورد و ماوس گرین GKM605-RGB

 

کلید اسکرول نیز در بخش همیشگی با خطوط منظم شیار دار و در قسمت بالای کلید های تنظیم DPI تعبیه شده که عملکردی نرم و بی صدا دارد. قسمت زیرین بدنه دارای خطوط منظمی بوده که در بخش انتهایی آن می توانید سنسور ۶۴۰۰ نقطه در اینچ را مشاهده کنید. کابل بافته شده با روکش کتان از قسمت جلو و مرکز بدنه به بیرون هدایت شده و در نهایت به یک پورت USB 2.0 معمولی (فاقد روکش طلا) می رسد.

 

بررسی کیبورد و ماوس گرین GKM605-RGB

 

اکنون نوبت به بررسی طراحی کیبورد گرین GKM605-RGB رسیده که جذاب ترین بخش باندل گیمینگ خوش قیمت به شمار می رود. ابعاد صفحه کلید برابر با ۳۶×۱۵۳×۴۵۵ میلی متر بوده و وزن آن نیز ۷۶۰ گرم توسط شرکت سازنده اعلام شده است. با توجه به نوع سوییچ های هیبریدی (نیمه مکانیکی) انتظار می رود که ارتفاع کلیدها بیشتر از کیبوردهای متداول موجود در بازار باشد، اما ارتفاع کلیدها شرایط بسیار مطلوبی داشته و با زاویه بسیار خوبی منتظر فشرده شدن توسط انگشتان شما هستند.

 

بررسی کیبورد و ماوس گرین GKM605-RGB

 

کیفیت ساخت کلی محصول در سطح مطلوبی ارزیابی می شود، اما انتظار بیشتری در خصوص کیفیت چاپ سطح زیرین کلید ها (سطح روی شاسی) وجود داشت. با این حال نکته آزار دهنده ای در بخش طراحی به چشم نمی خورد. به دلیل ساختار نیمه مکانیکی یا هیبریدی سوییچ ها، امکان جدا سازی و نصب مجدد آسان کلید ها وجود دارد و این کار به ساده ترین روش ممکن انجام می شود. به این ترتیب می توانید فضای زیرین هر کلید را در صورت نیاز تمیز کرده و عملکرد کیبورد را در سطح رضایت بخش حفظ کنید.

 

بررسی کیبورد و ماوس گرین GKM605-RGB

 

سطح زیرین هر کلید بر خلاف شاسی که به رنگ مشکی است، دارای پس زمینه شفاف سفید رنگ بوده تا سیستم نور پردازی بتواند به صورت دقیق، زیر هر کلید را به صورت مجزا روشن کند. نتیجه این سبک طراحی بسیار مناسب بوده و شدت نور در تمامی نواحی به صورت یک دست مشاهده می شود. طیف رنگ های سیستم نور پردازی RGB نیز قابل توجه بوده و رنگ ها به شدت جذاب و زیبا هستند. با توجه به وجود افکت های متعدد که از طرق فشردن کلید های ترکیبی FN و اعداد بخش الفبایی فعال شده و تغییر می کنند، به طور حتم یکی از جلوه های نوری را مطابق با سلیقه خود انتخاب می کنید.

 

بررسی کیبورد و ماوس گرین GKM605-RGB

 

مشخصات فنی

مدلGKM605 RGB
وزن خالص۷۶۰g + 97g
نوع رابطبا سیم
نوع اتصالUSB 2.0
رنگمشکی
جنس بدنهABS Plastic
ابعاد (ارتفاع x عرض x طول)۴۵۵mm x 153mm x 36mm
وزن کیبورد۷۶۰g
جنس سیم رابطPVC
نوع کلیدهاشبه مکانیکی (Hybrid)
تعداد کلیدها (کلی)۱۰۴
تعداد کلیدهای مالتی مدیا۱۲ عدد (مشترک با کلید های F1-F12)
نور پس زمینهRGB
نورپردازیدارد (دارای ۹ جلوه نورپردازی)
قابلیت فشردن هم زمان کلیدهادارای ۱۹ کلید با قابلیت Anti-Ghosting
نرخ نمونه برداری (Polling Rate)۱۲۵Hz
منبع تغذیه(USB Bus (+5V/500mA
میانگین عمر مفید (MTBF)۱۰Million Keystrokes
سیستم عامل های پشتیبانی شدهWindows XP/Vista/7/8/8.1/10/11
ابعاد (ارتفاع x عرض x طول)۹۵mm x 65mm x 37mm
وزن ماوس۹۷g
تعداد کلیدها۷
جنس سیم رابطکابل با روکش کتان بافته شده
نوع حسگراپتیکال
دقت (Resolution)۸۰۰/۱۶۰۰/۲۴۰۰/۳۲۰۰/۴۸۰۰/۶۴۰۰DPI
نرخ نمونه برداری (Polling Rate)۱۲۵Hz
نورپردازیRGB
منبع تغذیه(USB Bus (+5V/250mA
مدت زمان گارانتی۲۵ ماه

 

بررسی کیبورد و ماوس گرین GKM605-RGB

 

عملکرد

در بخش طراحی از خوش دست بودن و ارگونومی قابل قبول ماوس و کیبورد گرین GKM605-RGB سخن گفتیم و هر چه میزان استفاده شما از این باندل بیشتر شود، میزان رضایت نیز افزایش می یابد. به دلیل ارتفاع مناسب کلید های کیبورد، کار کردن با آنها در حالات مختلف از جمله بازی و تایپ کردن بسیار لذت بخش بوده و صدای تولید شده توسط سوییچ های هیبریدی نیز اندکی بالاتر از سوییچ های متداول Membrane ارزیابی می شود.

 

بررسی کیبورد و ماوس گرین GKM605-RGB

 

با این حال میزان صدای کلید ها قابل قبول و لذت بخش بوده و نمی توان ایرادی نسبت به این بخش در نظر گرفت. فاصله میان کلید ها و بخش های مختلف کیبورد نیز قابل قبول بوده و مشکلی از نظر فشردن اشتباه، حتی در شرایط تایپ سریع نیز رخ نمی دهد. در صورتی که انگشتان دست شما کشیده و ابعاد دستتان پهن است، به سادگی می توانید از کلید های ترکیبی در نقاط مختلف این محصول استفاده کنید.

 

بررسی کیبورد و ماوس گرین GKM605-RGB

کلید های کیبورد RGB هیبریدی گرین دارای زاویه خاصی در میانه بدنه بوده که لذت و سهولت کار با آن را افزایش می دهد و تجریه جذابی را به وجود می آورد. تنها نکته ای که باید در خصوص فرم کیبورد و ارتفاع کلید ها به آن اشاره کرد، نیاز به باز کردن جک های زیرین برای افزایش ارتفاع دارید تا هنگام تایپ کردن به تجربه بهتری دست پیدا کنید. البته این شرایط می تواند برای هر کاربر، متفاوت بوده و برای بعضی از کاربران نیازی به باز کردن جک ها وجود ندارد.

 

بررسی کیبورد و ماوس گرین GKM605-RGB

 

عملکرد کلی کلید ها بسیار مناسب بوده و نویز بسیار کمی در مقایسه با سوییچ های هیبریدی دیگر تولید می کند. کار کردن با این محصول جذابیت خوبی دارد و نمی توان نکته منفی قابل توجهی را در خصوص آن بیان کرد. کیفیت چاپ حروف روی کلید ها قابل قبول بوده، هر چند معتقدیم که کیفیت چاپ می توانست اندکی بهتر باشد. البته با در نظر گرفتن قیمت ماوس و کیبورد گرین GKM605-RGB نمی توان ایراد چندانی نسبت به این موضوع وارد کرد.

 

بررسی کیبورد و ماوس گرین GKM605-RGB

حروف درج شده روی کلید ها داری نوشته ها انگلیسی و فارسی با ابعاد مناسب بوده و پس از مدت کوتاهی می توانید جای تمام حروف را به خاطر بسپارید. ابعاد کلید های پر کاربردی مانند Enter، Shift راست و چپ و Backspace نیز رضایت بخش بوده و دسترسی به آنها قابل قبول است. با توجه به وجود کلید FN می توان از کلید های ترکیبی F1 تا F12 برای کنترل صدا، پخش موسیقی، باز کردن اپلیکیشن های ایمیل، مرورگر وب، قفل کردن سیستم عامل و ماشین حساب به همراه کنترل سیستم نور پردازی استفاده کرد. شدت نور دیود های RGB در چهار سطح قابل تنظیم بوده و برای این کار باید از کلید های ترکیبی FN+Page Up و FN+Page Down استفاده کنید.

 

بررسی کیبورد و ماوس گرین GKM605-RGB

کیبورد گرین GKM605-RGB طبق ادعای شرکت سازنده به حالت گیمینگ مجهز بوده و از قابلیت Anti-Ghosting برای ۱۹ کلید برخوردار است. در تست های انجام شده در بازی Forza Horizon 5 و با فشردن همزمان دو کلید جهت نما به همراه کلید تغییر زاویه دوربین، امکان تعویض دنده وجود نداشت و باید یکی از کلید ها را آزاد می کردیم. این مورد در بازی های دیگر از جمله FIFA 18، Euro Truck Simulator 2 و GTA V مشاهده نشد و مشکلی برای کارکرد همزمان چند کلید وجود نداشت.

 

بررسی کیبورد و ماوس گرین GKM605-RGB

 

اکنون نوبت به بررسی عملکرد ماوس گیمینگ گرین فرا رسیده که از سنسور اپتیکال با حداکثر دقت ۶۴۰۰DPI بهره می برد. با توجه به حضور کلید های تنظیم دقت سنسور، می توانید این پارامتر را در بازه های ۸۰۰/۱۶۰۰/۲۴۰۰/۳۲۰۰/۴۸۰۰/۶۴۰۰ نقطه در هر اینچ تغییر دهید. وجود دو کلید اختصاصی برای کاهش و افزایش دقت سنسور سبب سرعت بخشیدن به تنظیم DPI در این محصول می شود. پس از فشردن کلید های تنظیم DPI، دیود های نوری RGB به حالت تک رنگ (رنگ های سبز/بنفش/آبی/قرمز/فیروزه ای/زرد) رفته و پس از سه بار چشمک زدن، به حالت RGB باز می گردد.

 

بررسی کیبورد و ماوس گرین GKM605-RGB

شدن نور پردازی دیود های RGB ماوس گرین در سطح قابل قبولی ارزیابی می شود، اما می توانست شدت بیشتری را ارائه داده و جلوه نوری زیباتری را پدید آورد. کیفیت ساخت ماوس قابل قبول بوده و ترکیب بدنه مات با کلید های براق، جلوه ظاهری زیبایی را به وجود آورده است. عملکرد کلید ها بسیار رضایت بخش است و صدای بسیار کمی از سوییچ ها تولید می شود. اسکرول ماوس در شرایط چرخش آرام هیچ صدایی تولید نمی کند و عملکرد روانی دارد، اما در صورتی که سرعت اسکرول کردن را افزایش دهید، صدای سوییچ مربوطه به گوش می رسد. هر چند صدای تولید شده توسط اسکرول ماوس گرین در مقایسه با Logitech G PRO و MSI DS B1 بسیار کمتر است.

 

بررسی کیبورد و ماوس گرین GKM605-RGB

 

خرید باندل ماوس و کیبورد گرین GKM605-RGB با ۲۵ ماه گارانتی گرین

 

نتیجه

باندل کیبورد و ماوس گرین GKM605-RGB یک گزینه خوش قیمت و در عین حال با کیفیت و جذاب است که به طور حتم می تواند رضایت بالایی را برای کاربران فراهم سازد. کیفیت ساخت ماوس و کیبورد این مجموعه در سطح بسیار مناسبی قرار دارد و کار کردن با آنها در هر دو شرایط گیمینگ و تایپ کردن لذت بخش است. کیفیت چاپ حروف روی کلید ها نیز قابل قبول بوده و فقط در بخش چاپ صفحه زیرین کلیدها که به صورت شفاف در نظر گرفته شده، می توانست بهتر و با دقت بیشتری انجام گیرد.

 

ویدئوهای آنباکس کیبورد و ماوس گرین GKM605-RGB

 

GREEN GKM605-RGB

باندل کیبورد و ماوس گرین GKM605-RGB یک گزینه خوش قیمت و در عین حال با کیفیت و جذاب است که به طور حتم می تواند رضایت بالایی را برای کاربران فراهم سازد. کیفیت ساخت ماوس و کیبورد این مجموعه در سطح بسیار مناسبی قرار دارد و کار کردن با آنها در هر دو شرایط گیمینگ و تایپ کردن لذت بخش است. کیفیت چاپ حروف روی کلید ها نیز قابل قبول بوده و فقط در بخش چاپ صفحه زیرین کلیدها که به صورت شفاف در نظر گرفته شده، می توانست بهتر و با دقت بیشتری انجام گیرد.

۹.۲

طراحی

۸.۵

امکانات

۹

عملکرد

۹.۵

کیفیت ساخت

۹

ارزش خرید

۱۰

مزایا

  • کیفیت ساخت مناسب
  • سیستم نور پردازی RGB با افکت های جذاب و متنوع
  • قیمت بسیار مناسب و رقابتی
  • عملکرد بسیار خوب و کم صدای سوییچ های کیبورد
  • قابلیت تعویض آسان کلید های کیبورد
  • وجود کلید های مالتی مدیا و کاربردی مفید
  • قابلیت قفل کردن کلید ویندوز
  • قابلیت Anti Ghosting برای ۱۹ کلید
  • ارگونومی قابل توجه ماوس
  • ابعاد و وزن مناسب ماوس برای سلایق مختلف
معایب

  • کیفیت چاپ سطح شفاف زیر کلید ها
  • شدت نور دیود های نوری RGB ماوس می توانست بیشتر باشد
  • عدم وجود نرم افزار اختصاصی مدیریت

۴

۰

۰

۱

۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *