توقف تولید و فروش حافظه رم Crucial Ballistix

توقف تولید و فروش حافظه رم Crucial Ballistix

بر اساس اخبار منتشر شده از کمپانی Micron، تولید و فروش حافظه رم Crucial Ballistix به طور کامل متوقف شده و دیگر شاهد عرضه این سری از محصولات قدرتمند نخواهیم بود. در حال حاضر تولید حافظه رم DDR5 توسط برند کروشال در حال انجام بوده و محصولات متنوعی نیز به بازارهای جهانی عرضه شده، اما اثری از خانواده Ballistix مشاهده نمی شود. به این ترتیب می توان گفت که دو مجموعه Micron و Crucial پیش از این در خصوص توقف تولید و فروش حافظه های سری بالیستیک به توافق رسیده بودند.

کمپانی کروشال قصد دارد تا محصولات خود در نسل DDR5 گسترش دهد و به نظر می رسد که هیچ برنامه ای برای تولید مجدد خانواده Ballistix وجود ندارد. در حال حاضر تمرکز کمپانی روی تولید محصولاتی دیگر از جمله Crucial P5 Plus Gen4 PCIe NVMe SSD، Crucial P2 Gen 3 NVMe SSD، درایو های سالید پرتابل و محبوب Crucial X6 و Crucial X8 قرار دارد که مشتریان فراوانی نیز در سراسر جهان برای خود به دست آورده اند.

 

توقف تولید و فروش حافظه رم Crucial Ballistix
توقف تولید و فروش حافظه رم Crucial Ballistix

 

در خصوص دلیل توقف تولید و فروش حافظه رم Crucial Ballistix اطلاع رسانی دقیقی انجام نگرفته، اما بر اساس رفتارهای گذشته این برند به نظر می رسد که آنها در حال تغییر سیاست های مصرف کننده هستند و قصد دارند تا محصولاتی جدید را روانه بازار کنند. کمپانی Micron که یکی از تولید کنندگان با سابقه چیپ ست های حافظه به شمار می رود، مالکیت برند کروشال را در اختیار دارد و از این رو تامین چیپ ست های مورد نیاز برای این مجموعه در اولویت قرار دارد.

در نسل جدید حافظه های DDR5 که خبری از سامسونگ و SkHynix به عنوان تولید کننده انبوه برای کامپیوترهای شخصی نیست، کمپانی میکرون می تواند با تامین قطعات مورد نیاز، بازار بسیار خوبی را برای محصولات Crucial به وجود آورد. کروشال در حال حاضر به عرضه حافظه های رم DDR5 با فرکانس های استاندارد بر اساس الگوی مشخصات JEDEC می پردازد که برای کاربران حرفه ای و گیمرها چندان مورد پسند نیست.

به طور حتم در آینده نزدیک شاهد عرضه محصولات نسل جدید مبتنی بر چیپ ست های DDR5 خواهیم بود که تاثیر پذیری توقف تولید و فروش حافظه رم Crucial Ballistix را کاهش دهد. با توجه به میزان استقبال کاربران و وجود مشکلات متعدد در تامین چیپ ست های حافظه DDR5، دو مجموعه Micron و Crucial در تلاش برای بازیابی جایگاه خود در بازارهای جهانی هستند. کمپانی کروشال در سال های نه چندان دور یکی از برند های تولید کننده حافظه رم پر فروش و پر طرفدار بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *