بهترین روش انتخاب پاور کامپیوتر + ویدئو

بهترین روش انتخاب پاور کامپیوتر

منبع تغذیه یکی از مهم ترین قطعات رایانه شخصی به شمار می رود که وظیفه آن تامین توان مورد نیاز قطعات مختلف است. در این ویدئوی کاربردی به معرفی بهترین روش انتخاب پاور کامپیوتر می پردازیم که استاندارد ترین و آسان ترین روش برای این منظور است.

انتخاب یک پاور مناسب برای قطعات متنوع و تامین توان مورد نیاز سخت افزار در بهترین شرایط ممکن نیازمند توجه ویژه به پارامترهای متعددی دارد. هر چند کاربران حرفه ای می توانند بسیاری از این پارامترها را در نظر گرفته و انتخاب بسیار خوبی را انجام دهند، اما یک راه حل آسان و البته استاندارد برای این منظور وجود دارد که در سریع ترین زمان ممکن، توان مصرفی قطعات کامپیوتر شما را محاسبه کرده و چند گزینه بهینه را نیز معرفی می کند.

به طور معمول، انتخاب پاور به آخرین بخش از خرید کامپیوتر منتقل می شود تا با در نظر گرفتن توان مصرفی و کانکتور های مورد نیاز قطعات، بهترین منبع تغذیه مورد نیاز بر اساس بودجه و کارایی را خریداری کنید. توان مورد نیاز برخی از قطعات در وب سایت سازنده اعلام شده است، اما توان مصرفی برخی از قطعات مانند مادربرد، حافظه رم، تجهیزات USB مانند ماوس و کیبورد و … توسط تولید کنندگان اعلام نمی شود.

تمام قطعات اصلی کامپیوتر مانند پردازنده مرکزی، حافظه رم، کارت گرافیک و تجهیزات ذخیره سازی در نهایت به مادربرد متصل می شوند و این قطعه نیز توان مصرفی مورد نیاز خود را برای راه اندازی باید دریافت کند. تامین توان مورد نیاز مادربرد نیز بر عهده منبع تغذیه قرار دارد، اما اطلاعاتی در این خصوص در وب سایت سازنده مادربرد وجود ندارد. از این رو پروسه انتخاب پاور کامپیوتر بر اساس اطلاعات موجود در وب سایت تولید کنندگان به هیچ وجه مورد تایید نبوده و از این رو یک روش بسیار آسان و استاندارد را برای این منظور در ویدئوی زیر معرفی کرده ایم.

 

معرفی بهترین روش انتخاب پاور کامپیوتر 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *