اولین تصاویر از مادربرد ایسوس X670 Prime-P WiFi

اولین تصاویر از مادربرد ایسوس X670 Prime-P WiFi

انتظار می رود که در خلال برگزاری نمایشگاه کامپیوتکس از روز ۳ خرداد تا ۶ خرداد شاهد رونمایی از انواع مادربرد های مجهز به چیپ ست X670 بر پایه سوکت AMD AM5 باشیم و یکی از محصولاتی که تصاویری از آن در رسانه ها منتشر شده، مادربرد ایسوس X670 Prime-P WiFi است. اطلاعات زود هنگام از این محصول توسط کاربری به نام @۹۵۵۰pro در توییتر منتشر شده و این اطلاعات ابتدا در Baidu در دسترس قرار گرفته است. اولین تصویر منتشر شده از مادربرد ASUS شامل نمای کلی آن نیست و در حقیقت نمایی از محل اتصال قطعات SMD روی برد در هنگام مونتاژ است.

تصاویر این چنینی به دلیل اطمینان پیدا کردن شرکت های تولید کننده از لحیم کاری درست اجزای برد تهیه می شود و مهندسین ارشد با بررسی آنها، کیفیت مونتاژ را ارزیابی می کنند. در نگاه اول می توان دید که مادربرد ایسوس X670 Prime-P WiFi از دو بخش تشکیل شده و یک اسلات PCI Express 5.0 X16 نیز به چشم می خورد. موارد دیگری که از این تصویر قابل مشاهده هستند، وجود سه اسلات M.2 در مجاورت اسلات PCI است. هر چند از روی عکس نمی توان نوع اسلات را تشخیص داد، اما ای ام دی پیش از این در خصوص پشتیبانی پردازنده های سوکت AM5 از اسلات PCI Express 5.0 اطلاع رسانی کرده بود.

 

اولین تصاویر از مادربرد ایسوس X670 Prime-P WiFi

 

کمی پایین تر در بخش پورت های ورودی و خروجی، ردپای یک اسلات برای اتصال ماژول شبکه بی سیم WiFi مشاهده می شود. هر چند نمی توان نوع پورت های ورودی و خروجی پنل پشت مادربرد ایسوس X670 Prime-P WiFi را به درستی تشخیص داد، اما به نظر می رسد که یک پورت USB Type-C روی پنل پشت تعبیه شده و از طریق هدر روی مادربرد نیز می توانید به تعداد بیشتری پورت دسترسی پیدا کنید. یک هدر USB 3.0 نیز برای اتصال پورت های جلوی کیس وجود دارد که به این ترتیب می توانید تعداد پورت های USB 3.0 را افزایش دهید.

 

اولین تصاویر از مادربرد ایسوس X670 Prime-P WiFi

 

مدار تغذیه مادربرد ایسوس شامل ۱۴ فاز بوده و به چهار اسلات حافظه رم DDR5 مجهز شده است. علاوه بر اسلات PCI Express 5.0 X16 به نظر می رسد که مادربرد ایسوس X670 Prime-P WiFi دارای یک اسلات PCIe x1 و دو اسلات PCIe x4 است. این محصول از دو عدد پورت SATA با زاویه ۹۰ درجه و چهار پورت SATA در لبه پایین برد بهره می برد. به نظر می رسد ایسوس به دنبال الگوی منظومه شمسی روی PCB خود بوده است، بنابراین جالب است که ببینیم بردهای واقعی چگونه خواهند بود.

1 دیدگاه برای “اولین تصاویر از مادربرد ایسوس X670 Prime-P WiFi

  1. اشتراک‌ها: معرفی پردازنده های Ryzen 7000 با معماری Zen 4 و لیتوگرافی ۵ نانومتری - آی تی خرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *