قرارداد ۱۰ ساله مایکروسافت با سرویس ابری Ubitus و Boosteroid

قرارداد 10 ساله مایکروسافت با سرویس ابری Ubitus و Boosteroid

در مدت فقط دو روز، کمپانی مایکروسافت خبر از امضای قرارداد بلند مدت ۱۰ ساله با دو سرویس ابری تایوانی Ubitus و اوکراینی Boosteroid داد. مهم ترین دلیل امضای قرارداد بلند مدت با ارائه دهندگان سرویس های ابری، احتمال بالای فروش Activison Blizzard است که بخش قابل توجهی از گیمرها را با خود همراه کرده است. فروش استودیو Activison Blizzard می تواند روند همراهی گیمرها با بسیاری از بازی ها را تحت تاثیر مستقیم قرار دهد و از این رو مایکروسافت در تلاش است تا با شرکت هایی که مجوز خرید استودیو اکتیویژن به مبلغ ۶۸٫۷ میلیارد دلار را دارند، وارد چرخه همکاری شود.

قرارداد های امضا شده توسط طرفین، حتی پس از فروش کامل اکتیویژن نیز پابرجا باقی می ماند و تحت تاثیر قرار نمی گیرد. مایکروسافت به دلیل ترس از تاثیرات ضد رقابتی ناشی از خرید احتمالی Activison Blizzard با فشار قابل توجهی از سوی نهاد های نظارتی بین‌ المللی متعددی مواجه است. فیل اسپنسر به عنوان مدیر عامل ایکس باکس گیمینگ، امروز در شبکه اجتماعی توئیتر در خصوص قرارداد با شرکت تایوانی سرویس ابری Ubitus اعلام کرد که:

مایکروسافت با یک شرکت پیشرو ارائه دهنده سرویس ابری بازی، یک قرارداد طولانی مدت ۱۰ ساله برای پخش بازی های کنسول XBOX و همچنین عناوین Activision Blizzard پس از پایان خرید امضا کرده است. مایکروسافت، یک روز پس از امضای قرارداد با اوبیتوس، قرارداد دیگری با شرکت ارائه دهنده سرویس ابری بازی مستقر در اوکراین به نام Boosteroid به ثبت رسانده است. طبق اعلام آقای اسپنسر، آنها به قدرت بازی ها در گرد هم آوردن افراد مختلف اعتقاد دارند و به همین دلیل ایکس باکس متعهد است که راه های بیشتری را برای اجرای بازی های مورد علاق خود روی دستگاه های متنوع در اختیار گیمرها قرار می دهد.

 

قرارداد 10 ساله مایکروسافت با سرویس ابری Ubitus و Boosteroid

 

قرار است که بخش آنلاین بازی Call of Duty پس از امضای قرارداد همکاری ۱۰ ساله به سرور های Boosteroid منتقل شود. مجموعه Boosteroid نیز دیدگاه مشترکی با مایکروسافت برای ارائه بازی ها به افراد، مکان ها و پلتفرم های مختلف دارد. آقای Ivan Shvaichenko به عنوان مدیر عامل سرویس ابری Boosteroid از همکاری و تعهد مداوم مایکروسافت با این مجموعه قدردانی کرده است. این قرار داد می تواند به توسعه اقتصادی در کشور درگیر جنگ اوکراین کمک شایان توجهی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *