مشخصات فنی گوشی هواوی P30 Pro : قلندر پر مدعا

مشخصات فنی گوشی هواوی P30 Pro : قلندر پر مدعا

گوشی هواوی P30 Pro امشب در مراسمی اختصاصی معرفی شد و وب سایت GSMArena به عنوان یکی از معتبر ترین وب سایت های اطلاعات فنی و بررسی گوشی هوشمند در جهان، بررسی این محصول قدرتمند را منتشر کرد. محصول جدید هواوی به انواع و اقسام فناوری ها و سخت افزار های جدید مجهز شده تا در مقابل رقبای مهم خود از جمله گلکسی اس ۱۰ پلاس حرفی برای گفتن داشته باشد.

هواوی P30 Pro از صفحه نمایش ۶٫۴۷ اینچی با وضوح ۲۳۴۰×۱۰۸۰ پیکسل بهره می برد و به این ترتیب تراکم پیکسلی آن به ازای هر اینچ برابر با ۳۹۸ است. چیپ ست به کار رفته در P30 Pro ساخت هواوی و مدل معروف Kirin 980 است که در مجموع ۸ هسته پردازشی دارد. دو هسته پر قدرت Cortex-A76 با فرکانس ۲٫۶ گیگاهرتز، دو هسته مشابه دیگر اما با فرکانس ۱٫۹۲ گیگاهرتز و در نهایت چهار هسته کم مصرف Cortex-A55 با فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتز درون چیپ ست کایرین ۹۸۰ قرار دارند.

 

گوشی هواوی P30 Pro
گوشی هواوی P30 Pro

 

هواوی از خنک کننده مجهز به لوله های انتقال حرارت و گرافن برای کنترل دمای چیپ ست کایرین ۹۸۰ استفاده می کند. دو کانفیگ حافظه رم شامل ۶ و ۸ گیگابایت در کنار فضای ذخیره سازی با سه کانفیگ ۱۲۵/۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت از دیگر ویژگی های کایرین ۹۸۰ به کار رفته در Huawei P30 Pro هستند.

در بخش دوربین نیز سه سنسور ۴۰ مگاپیکسلی با فیلتر RYYB، سنسور ۸ مگاپیکسلی پریسکوپ و زوم ۵ برابر اپتیکال و در نهایت سنسور ۲۰ مگاپیکسلی اولتر واید در نظر گرفته شده اند. دوربین سلفی نیز با سنسور ۳۲ مگاپیکسلی خود جای هیچ حرف و حدیثی باقی نمی گذارد. باتری ۴۲۰۰ میلی آمپر به فناوری سوپر شارژ مجهز شده و یک آداپتور ۴۰ واتی وظیفه شارژ آن را بر عهده خواهد داشت. در حالت شارژ وایرلس نیز توان خروجی آداپتور مخصوص برابر با ۱۰ وات است و ویژگی شارژ معکوس به منظور انتقال شارژ به سایر تجهیزات برای آن وجود دارد.

سیستم عامل اندروید ۹ که با نام Android Pie شناخته می شود در کنار رابط کاربری اختصاصی هواوی به نام EMUI 9.1 امکانات متنوعی را در اختیار کاربران قرار می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *