ثبت رکورد اورکلاک حافظه رم DDR5 توسط جی اسکیل

ثبت رکورد اورکلاک حافظه رم DDR5 توسط جی اسکیل

کمپانی جی اسکیل که هفته گذشته خبر از تولید ماژول های DDR5 با فرکانس ۶۸۰۰ مگاهرتز داده بود، اکنون رکورد اورکلاک حافظه رم DDR5 جهان را ثبت کرده است. به این ترتیب باید GSkill را در حال حاضر به عنوان رکورد دار فرکانس رم نسل پنجم دانست و به طور حتم واکنش رقبا را در پی خواهد داشت. هر چند در نهایت رکورد اورکلاک حافظه بارها میان برند های متعدد دست به دست می شود، اما جی اسکیل همواره یکی از مدعیان و پرچمداران عرضه Memory به شمار می رود.

در رکورد شکنی جی اسکیل از مادربرد حرفه ای ASUS ROG Maximus Z690 APEX به همراه کیت حافظه رم Trident Z5 RGB به همراه پردازنده نسل دوازدهم اینتل مدل Core i7-12700KF استفاده شده که ترکیبی بسیار قدرتمند به شمار می روند. کمپانی GSkill برای مهار حرارت چیپ ست های کیت Trident Z5 RGB در پروسه اورکلاک حافظه رم DDR5 خود از نیتروژن مایع برای خنک سازی بهره گرفته و در نهایت به فرکانس قابل توجه ۸۷۰۴ مگاهرتز دست یافته است.

 

ثبت رکورد اورکلاک حافظه رم DDR5 توسط جی اسکیل

 

رکورد اورکلاک حافظه رم DDR5 جهان توسط اورکلاکر حرفه ای به نام hocayu ثبت شده و در حالی که هنوز به زمان عرضه این محصولات به بازار نرسیده ایم، قدرت نمایی تولید کنندگان محصولات جدید با همکاری کمپانی اینتل و ایسوس آغاز شده است. چیپ ست Z690 اینتل به صورت اختصاصی برای پشتیبانی از پردازنده های نسل دوازدهم Alder Lake تحت سوکت LGA 1700 و با بهره گیری از لیتوگرافی ۱۰ نانومتری طراحی شده است و ایسوس یکی از اولین برند های تولید کننده مادربرد بر پایه این چیپ ست جدید است.

برای ثبت رکورد اورکلاک حافظه رم DDR5 فقط یک ماژول ۱۶ گیگابایتی Trident Z5 RGB جی اسکیل روی اسلات های مادربرد ایسوس نصب شده و با زمان بندی ۱۲۷-۱۲۰-۱۲۰-۱۲۰-۱۲۷-۲ به فرکانس باور نکردنی ۸۷۰۴ مگاهرتز دست یافتند. اورکلاکر hocayu برای ثبت این رکورد، تعداد هسته ها و رشته های پردازشی را به ۴ عدد محدود کرده و فرکانس کاری پردازنده را هم روی ۳۵۷۰ قرار داده است.

باید منتظر ماند تا واکنش سایر برند های تولید کننده حافظه رم و مادربرد را نسبت به رکورد اورکلاک حافظه رم DDR5 توسط جی اسکیل و ایسوس را مشاهده کنیم. در حال حاضر یکی از مهم ترین تولیدات نسل جدید با بهره گیری از چیپ ست پرچمدار اینتل، مادربرد MSI Z690 GODLIKE است که امید های فراوانی نسبت به ثبت رکورد های متعدد پردازنده و حافظه رم توسط آن وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *