معرفی روتر بی سیم Synology RT6600ax مجهز به باند UNII-4

معرفی روتر بی سیم Synology RT6600ax

زمانی که در خصوص خرید Router سخن به میان می آید، به طور حتم نام برند سینولوژی به عنوان اولین کمپانی سازنده به ذهن کاربران خطور نمی کند، اما روتر بی سیم Synology RT6600ax به عنوان اولین محصول مجهز به باند وای فای UNII-4 در سطح جهان، آغاز گر مسیری جدید در تولید این نوع از تجهیزات شبکه به شمار می رود.

روتر بی سیم Synology RT6600ax با بهره گیری از سیستم عامل اختصاصی SRM (مخفف Synology Router Manager) به چند ویژگی جدید مجهز شده و در تولیدات جدید این برند نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت. مهم ترین ویژگی در خصوص روتر وایرلس سینولوژی، به کارگیری از باند وای فای UNII-4 است که به عنوان باند ۵٫۹ گیگاهرتزی شناخته می شود.

باند وای فای UNII-4 به عنوان یک افزونه برای استاندارد شبکه بی سیم ۸۰۲٫۱۱ax/WiFi 6 معرفی شده که هیچ ارتباطی به فناوری WiFi 6E و باند ۶ گیگاهرتزی ندارد. در لیست مشخصات روتر بی سیم سینولوژی RT6600ax می توانید کانال ۲۰ مگاهرتزی را برای اولین بار مشاهده کنید و در کنار این مورد نیز به باند سوم ۱۶۰ مگاهرتزی دسترسی خواهید داشت.

 

معرفی روتر بی سیم Synology RT6600ax مجهز به باند UNII-4

 

باند وای فای UNII-4 در حال حاضر فقط در ایالات متحده آمریکا قابل ارائه خواهد بود و فرکانس های بیشتری را برای بهره گیری از باند ۵٫۹ گیگاهرتزی در دسترس کاربران حرفه ای شبکه قرار خواهد داد. در ماه های آینده می توانید در مناطقی از قاره اروپا و کشور ژاپن نیز از این فناوری استفاده کنید و این در حالیست که هیچ کدام از نقاط جهان تا به امروز از باند وای فای UNII-3 نیز پشتیبانی نمی کنند.

در حقیقت تولید روتر بی سیم Synology RT6600ax به عنوان اولین روتر دارای باند وای فای UNII-4 در سطح جهان به شمار می رود که هم اکنون امکان استفاده از آن در بسیاری از نقاط جهان وجود ندارد. در خصوص کنترلر به کار رفته در این محصول تا کنون اطلاعاتی منتشر نشده، اما با توجه به همکاری مشترک سینولوژی و کوالکام در تولید انواع روتر، می توان پیش بینی کرد که روتر وایرلس جدید Synology نیز از کنترلر Qualcomm برخوردار باشد.

 

معرفی روتر بی سیم Synology RT6600ax مجهز به باند UNII-4

 

پشتیبانی از شبکه بی سیم ۵ گیگاهرتزی ۴x4:4 در لیست مشخصات روتر جدید سینولوژی به چشم می خورد و با توجه به وجود ۶ آنتن بی سیم، می توان پیش بینی کرد که این محصول از فناوری ۲ گیگاهرتزی ۲x2:2 نیز پشتیبانی می کند. دو عدد از چهار پورت شبکه آن که شامل WAN و LAN می شود، از نوع ۲٫۵ گیگابیتی بوده که پهنای باند قابل توجهی را در حالت راه اندازی شبکه سیمی ارائه می دهد. دو پورت LAN دیگر موجود روی روتر نیز فقط از شبکه با سیم گیگابیتی پشتیبانی می کند.

یک عدد پورت USB 3.0 نیز برای اتصال تجهیزات ذخیره سازی و به اشتراک گزاری آنها روی شبکه وجود دارد. کمپانی سازنده در حال برنامه ریزی برای انتشار سیستم عامل اختصاصی SRM 1.3 در سال ۲۰۲۲ برای روتر بی سیم Synology RT6600ax است که امکانات جدیدی از جمله VPN Plus را ارائه می دهد. با اضافه شدن قابلیت VLAN به این دستگاه نیز می توانید کانکشن های شبکه بی سیم (SSID) بیشتری را در دسترس کاربران قرار دهید. در کنار این موارد، به زودی یک اپلیکیشن موبایل جدید نیز منتشر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *