ارزهای دیجیتال دلیل تاخیر در عرضه کارت گرافیک RTX 4090 انویدیا

ارزهای دیجیتال دلیل تاخیر در عرضه کارت گرافیک RTX 4090 انویدیا

در حالیکه همه کاربران در انتظار ورود کارت گرافیک RTX 4090 به بازار بودند، برخی منابع نزدیک به این کمپانی از تاخیر در عرضه جهانی خبر داده اند. در حال حاضر با فروکش کردن قیمت ارزهای دیجیتال، سیل کارت گرافیک های سری RTX 30 در بازار به راه افتاده و تقاضا برای خرید و فروش محصولات کارکرده به اوج خود رسیده است. از سوی دیگر قیمت انواع کارت گرافیک به شدت کاهش یافته و می توان با مبلغی بسیار مناسب، نسبت به خریداری کارت گرافیک مناسب اقدام کرد.

پیش بینی های قبلی در خصوص عرضه کارت گرافیک RTX 4090 به عنوان اولین محصول رسمی از سری RTX 40 در ماه اکتبر سال میلادی جاری بود، اما وجود تعداد زیادی از محصولات نسل گذشته در بازار های جهانی، انویدیا را وادار به اعمال واکنش کرده است. در حقیقت انویدیا معتقد است که بازار از کارت گرافیک سری RTX 30 و حتی نمونه های کارکرده اشباع شده و تقاضای به نسبت زیادی برای خریداری آنها وجود دارد.

 

 

اگر کارت گرافیک RTX 4090 در زمان مقرر شده یعنی ماه اکتبر، وارد بازار شده و به مرور زمان نیز سایر محصولات خانواده Ada Lovelace وارد بازار شود، تقاضای زیادی در بازار وجود ندارد و با توجه به قیمت های پیش بینی شده، احتمال فروش بسیار پایین وجود دارد. در نتیجه انویدیا تصمیم گرفته تا ماه دسامبر در انتظار بررسی شرایط بازار بماند و پس از آن در خصوص زمان عرضه تصمیم گیری کند.

با افت شدید ارزش ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین و اتریوم در ماه های اخیر، بسیاری از ماینرها اقدام به فروش کارت های گرافیک ریگ ماینینگ خود کرده و بازار مملو از کارت دست دوم است. انویدیا قصد دارد نسل جدید را زمانی روانه بازار کند که بالاترین میزان تقاضا را مشاهده کند و برای این منظور، باید تب و تاب کارت های نسل گذشته یعنی RTX 30 فروکش کند.

 

ارزهای دیجیتال دلیل تاخیر در عرضه کارت گرافیک RTX 4090 انویدیا

 

هر چند تمایل کاربران به خریداری کارت های دست دوم استفاده شده در ریگ ماینینگ بسیار ناچیز بوده و به دلیل کارکرد بسیار بالای آنها و همچنین استفاده حداکثری از توان تراشه گرافیکی و چیپ ست های حافظه گرافیکی، نمی توان انتظار عملکرد مناسب و حتی طول عمر کافی را از محصولات دست دوم فعلی داشت. تحلیل آی تی خرید به این گونه است که در حال حاضر نیز بازار آماده پذیرش کارت گرافیک RTX 4090 و سایر محصولات مبتنی بر معماری Ada Lovelace بوده و تمایل چندانی برای خریداری کارت های دست دوم توسط کاربران (به دلیل احتمال بالای استفاده در پروسه ماینینگ ارزهای دیجیتال) وجود ندارد.

1 دیدگاه برای “ارزهای دیجیتال دلیل تاخیر در عرضه کارت گرافیک RTX 4090 انویدیا

  1. اشتراک‌ها: گرافیک RTX 4090 و مقایسه با RTX 3090 Ti - آی تی خرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *