لیست به روز رسانی مادربرد ایسوس برای پردازنده های Raptor Lake

لیست به روز رسانی مادربرد ایسوس برای پردازنده های Raptor Lake

لیست به روز رسانی بایوس UEFI انواع مادربرد ایسوس مجهز به چیپ ست Z690 برای پردازنده های Raptor Lake اینتل به صورت رسمی منتشر شد. پردازنده های نسل سیزدهم اینتل به نام Raptor Lake تا پایان سال میلادی جاری روانه بازارهای جهانی می شوند و برند های تولید کننده مادربرد در تلاش هستند تا به روز رسانی بایوس برای پشتیبانی و ارائه بهترین عملکرد ممکن را در دستور کار خود قرار دهند.

نکته اول در لیست به روز رسانی مادربرد ایسوس برای پردازنده های Raptor Lake، عدم وجود مدل های دارای سه چیپ ست ارزان تر H610، B660 و H670 است و لیست فعلی فقط شامل مدل های دارای چیپ ست Z690 می شود. آپدیت بایوس جدید شامل نسخه UEFI 160X می شود که در حال حاضر فقط برای مادربرد های مجهز به چیپ ست Z690 برنامه ریزی شده است.

 

https://www.itkharid.com/product-category/hardware/motherboard/

 

به طور حتم کاربرانی که مادربرد های مجهز به سه چیپ ست سری ۶۰۰ دیگر از برند ایسوس خریداری کرده یا قصد خریداری آنها را دارند، اندکی از پس از انتشار آپدیت برای مادربرد های Z690 می توانند فایل مورد نظر را از وب سایت شرکت سازنده دریافت کنند. در لیست اولیه می توانید مدل های متعددی از سری ROG، ROG Strix، ProArt، Prime و TUF Gamingرا مشاهده کرده و دو روش برای نصب بایوس جدید وجود دارد.

 

https://www.itkharid.com/product-category/hardware/motherboard/

 

روش اول که مطمئن تر و ایمن تر به شمار می رود، حالت BIOS Flashback نام دارد که فقط به یک فلش مموری با حداقل ظرفیت ۱ گیگابایت با فرمت FAT 16/32 MBR نیاز دارید تا فایل به روز رسانی را روی آن Copy و Paste کنید. در روش دوم با ورود به سیستم عامل ویندوز باید نرم افزار EZ Flash 3 ایسوس را نصب کرده و به روز رسانی را با استفاده از آن انجام دهید. در این حالت باید استرس بیشتری را تجربه کرده و هیچ فعالیتی هنگام آپدیت بایوس به نسخه جدید UEFI 160X در محیط سیستم عامل انجام ندهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *