حذف آخرین قطعات اینتل در مک بوک M2 اپل

حذف آخرین قطعات اینتل در مک بوک M2 اپل

کمپانی اپل به دلیل مشکلات تامین چیپ ست توسط اینتل، فناوری ساخت قدیمی و همچنین عدم وابستگی به شرکت های ثانویه اقدام به جایگزین کردن قطعات اینتل با تراشه های اختصاصی خود کرد و در حال حاضر مک بوک M2 اپل یکی از پیشرفته ترین محصولات این برند آمریکایی به شمار می رود. حذف تدریجی تراشه های اینتلی در تولیدات Apple ادامه دارد و اکنون نوبت به دو مدل چیپ ست بازمانده از اینتل فرا رسیده است.

 

حذف آخرین قطعات اینتل در مک بوک M2 اپل

 

در حال حاضر دو تراشه تایمر Intel JHL8040R USB4 و چیپ ست اختصاصی U09PY3 از برند اینتل در لپ تاپ های اپل مورد استفاده قرار می گیرد که آخرین نمونه های موجود به شمار می روند و اپل قصد دارد تا این دو تراشه بسیار کوچک را نیز از مک بوک M2 و در ادامه از محصولات آینده خود حذف کند. اپل در مسیر تغییر خود به سمت تراشه های ساخت AMD و نمونه جایگزین یک برند سوییسی به نام Kandou با کد مدل Matterhorn KB8001 رفته که طبق ادعای برند سازنده، یکی از ۵ تولید کننده OEM از این چیپ ست مشابه است.

 

حذف آخرین قطعات اینتل در مک بوک M2 اپل

 

هر چند در ابتدا تصور می شد که تراشه های مرکزی M1 و M2 نمی توانند با تراشه های اینتل رقابت کنند، اما بر خلاف تصور مشخص شد که محصولات اختصاصی اپل عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشته اند. هر چند برخی محدودیت ها به دلیل پلتفرم انحصاری و جدید به چشم می خورد که نیازمند برنامه نویسی مجدد اپلیکیشن ها بوده، اما این موارد به مرور زمان برطرف می شوند و روند توسعه نرم افزارها در دستور کار تیم کوک و یارانش قرار گرفته است. مک بوک M2 اپل به عنوان یکی از جدیدترین تولیدات این کمپانی با عملکرد خیره کننده خود، بسیاری از کاربران را مجذوب کرده و در مقایسه ای که اپل انجام داده، عملکرد این چیپ ست از پردازنده های سری Core i5 اینتل نیز بهتر بوده است.

با حذف دو تراشه تایمر JHL8040R USB4 و چیپ ست اختصاصی U09PY3 که توسط اینتل تولید می شوند، کمپانی اپل وابستگی خود را به طور کامل قطع خواهد کرد و محصولات جایگزین نیز به مرور زمان روی لپ تاپ های در حال تولید از جمله مک بوک M2 اپل نصب می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *