رابط USB4 Ver 2.0 پهنای باند ۱۲۰ گیگابیت بر ثانیه دارد

رابط USB4 Ver 2.0 پهنای باند 120 گیگابیت بر ثانیه دارد

رابط USB4 Ver 2.0 به عنوان نسخه دوم از این رابط جدید می تواند پهنای باند بیشتری نسبت به آنچه که اعلام شده بود، ارائه دهد و به این ترتیب با رقمی بالاتر از ۸۰ گیگابیت بر ثانیه سر و کار داریم. پیش از این اعلام شده بود که نسخه دوم USB4 قادر به ارائه پهنای باند ۸۰ گیگابیت بر ثانیه خواهد بود و ویژگی DP Alt نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

تحقیقات جدید بر اساس تعداد زوج رشته سیم های موجود در رابط USB4 Ver 2.0 نشان می دهد که این رابط می تواند پهنای باندی در حدود ۱۲۰ گیگابیت بر ثانیه را در دسترس کاربران قرار دهد. در گزارش ماه ژوئن به پهنای باند ۸۰ گیگابیت بر ثانیه به صورت نامتقارن اشاره شده بود، اما با وجود سه جفت رشته سیم برای دریافت داده و یک جفت رشته سیم برای ارسال داده، پهنای باند ۴۰ گیگابیت بر ثانیه به تنهایی برای حالت ارسال داده در دسترس قرار می گیرد.

 

رابط USB4 Ver 2.0 پهنای باند 120 گیگابیت بر ثانیه دارد

 

انتقال داده به صورت نامتقارن با استفاده از کابل های USB Type-C مورد جدیدی نیست، به این دلیل که حالت DP Alt در حال حاضر از این ویژگی بهره می برد. ویژگی ذکر شده به این دلیل امکان پذیر است که رابط USB4 Ver 2.0 از کدگذاری امروزی ۶۴/۶۶ یا ۱۲/۱۳۲ بیت به کدگذاری PAM3 (مخفف Pulse-Amplitude Modulation) منتقل شده است. همچنین انتظار می رود که نسل آینده تاندربولت نیز از کدگذاری PAM3 استفاده کند تا بتواند شرایط انتقال داده روی بستر پهنای باند ۸۰ گیگابیت بر ثانیه را فراهم سازد.

برخورداری از پهنای باند ۸۰ گیگابیت بر ثانیه توسط Thunderbolt نسل آینده در سال ۲۰۲۱ و به اشتباه توسط یکی از مدیران اینتل فاش شده بود، اما در آن زمان هیچ تصوری از نرخ انتقال بسیار بالا و کدگذاری PAM3 وجود نداشت. به این ترتیب باور این موضوع که رابط USB4 Ver 2.0 قادر به ارائه پهنای باند ۱۲۰ گیگابیت بر ثانیه باشد، دور از ذهن بود. اطلاعات جدید نشان می دهند که نسخه دوم از USB4 نرخ انتقال بالاتری نسبت به اطلاعات منتشر شده در گذشته دارد.

2 دیدگاه برای “رابط USB4 Ver 2.0 پهنای باند ۱۲۰ گیگابیت بر ثانیه دارد

  1. اشتراک‌ها: سامورایی ها بیخیال فلاپی دیسک و درایو نوری می شوند - آی تی خرید

  2. اشتراک‌ها: رونمایی از کارت توسعه USB4 توسط MSI در کامپیوتکس - آی تی خرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *