شتاب دهنده هوش مصنوعی IBM با ۲۳ میلیارد ترانزیستور

شتاب دهنده هوش مصنوعی IBM با 23 میلیارد ترانزیستور

واحد تحقیقات کمپانی آمریکایی خبر از تولید شتاب دهنده هوش مصنوعی IBM داده که برای سرعت بخشیدن به پردازش های Artificial Intelligence به تعداد ۲۳ میلیارد ترانزیستور مجهز شده است. جدید ترین تراشه هوش مصنوعی کمپانی آی بی ام که AIU نام دارد مشکل ایجاد یک راه حل سازمانی برای استقرار هوش مصنوعی را در بر می گیرد و برای استفاده از آن به یک اسلات توسعه PCIe نیاز دارید.

فناوری ساخت تراشه مورد استفاده در شتاب دهنده هوش مصنوعی IBM از نوع ۵ نانومتری بوده و بر اساس برند های تولید کننده تراشه در سطح جهان می توان پیش بینی کرد که وظیفه تولید آن بر عهده TSMC قرار دارد. تراشه اصلی این محصول از نوع Telum بوده که در برگیرنده ۳۲ هسته پردازشی IBM Z16 است. آی بی ام دو مسیر اصلی را برای پذیرش هوش مصنوعی سازمانی مشخص کرده است.

اولین مورد، استفاده از دقت پایین تر و استفاده از محاسبات تقریبی برای کاهش از فرمت های ۳۲ بیتی به ساختارهای بیت فرد است که دقت یک چهارم بیشتری دارند و همچنان نتایج مشابهی ارائه می دهند. دومین مورد، همانطور که شرکت سازنده عنوان می کند، این است که تراشه شتاب دهنده هوش مصنوعی باید برای ساده سازی جریان های کاری AI طراحی شود. از آنجایی که بیشتر محاسبات هوش مصنوعی شامل ضرب ماتریس و برداری است، معماری تراشه ما از یک چیدمان ساده تر از یک پردازنده چند منظوره برخوردار است. واحد AIU IBM همچنین دارای فناوری اختصاصی برای ارسال مستقیم داده ها از یک موتور محاسباتی به موتور دیگر طراحی شده که باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شود.

 

 

در شرایطی که شتاب دهنده های فراوانی در حوزه AI حضور دارند، کمپانی IBM امیدوار است با داشتن یک تراشه سازمانی برای حل مشکلات پیچیده‌تر از هدف فعلی تراشه‌های موجود، محصولات خود را متمایز کند. استقرار هوش مصنوعی برای طبقه بندی گربه ها و سگ ها در عکس ها یک تمرین آکادمیک سرگرم کننده است، اما تراشه های فعلی مشکلات مهم شرکت های بزرگ و کوچک را حل نمی کند.

هوش مصنوعی برای مقابله با پیچیدگی های دنیای واقعی (چیزهایی مانند پیش بینی طوفان بعدی یان یا اینکه آیا ما در حال حرکت به سمت رکود هستیم) توسعه یافته و در حال حاضر ما به سخت‌افزار با کیفیت سازمانی و در مقیاس صنعتی نیاز داریم. شتاب دهنده هوش مصنوعی آی بی ام به نام AIU ما را یک قدم به این هدف بزرگ نزدیک‌ تر می‌کند. در حال حاضر اطلاعات زیادی در خصوص این محصول آی بی ام در دسترس نیست و بعید به نظر می رسد که به زودی اخبار تکمیلی در این مورد منتشر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *