تراشه اپل M2 MAX با ۲۰ درصد عملکرد قوی تر

تراشه اپل M2 MAX با 20 درصد عملکرد قوی تر

مدیران ارشد طراحی حاضر در سایت مرکزی کوپرتینو همواره در تلاش برای افزایش عملکرد تراشه های خود بودند و در تازه ترین محصول خود یعنی تراشه اپل M2 MAX موفق به بهبود کارایی در مقایسه با محصولات نسل گذشته شده است. امروز عملکرد تراشه جدید اپل در بنچمارک GeekBench در دسترس قرار گرفته که به صورت اختصاصی برای دستگاه های مک آینده تولید خواهد شد.

تراشه اپل M2 MAX دارای دو هسته کم مصرف و هشت هسته با عملکرد بالا بوده که بر پایه لیتوگرافی ۳ نانومتری TSMC تولید شده است. بر اساس نتایج بنچمارک GeekBench5 که در پایگاه رسمی این نرم افزار تست به ثبت رسیده، تراشه جدید اپل به امتیاز ۱۸۹۹ در حالت تک هسته ای دست یافته که افزایش ۲۰ درصدی عملکرد را در مقایسه با نسل گذشته یعنی تراشه M1 MAX نشان می دهد.

 

تراشه اپل M2 MAX با ۲۰ درصد عملکرد قوی تر

 

همچنین تراشه اپل M2 MAX در حالت چند هسته ای به امتیاز ۸۷۳۷ دست یافته که در این زمینه در مقایسه با امتیاز ۱۲۸۲۶ تراشه M1 MAX حرفی برای گفتن ندارد. البته به نظر می رسد که دستگاه مورد نظر برای تست این تراشه، نسخه نهایی نبوده و بهینه سازی کامل در خصوص آن انجام نشده است. دستگاه مجهز به تراشه M1 MAX از نوع MAC Studio بوده که از سیستم خنک کننده بهتری برخوردار بوده و در نتیجه عملکرد بالاتری را به ثبت رسانده است.

بر اساس امتیازات ثبت شده، عملکرد تک هسته ای تراشه اپل M2 MAX در حدود ۲۰ درصد بهتر از تراشه نسل گذشته بوده، اما در حالت چند هسته ای شاهد عملکرد بهتر سیستم روی یک چیپ قدیمی هستیم. به طور حتم با بهینه سازی هایی که در محصول نهایی مجهز به تراشه جدید صورت خواهد گرفت، عملکرد نهایی آن نیز اعداد و ارقام بالاتری را به نمایش خواهد گذاشت.

به طور حتم در آینده نزدیک شاهد انتشار بنچمارک های نهایی خواهیم بود که عملکرد واقعی تراشه ۳ نانومتری اپل را بهتر از نسخه مهندسی نمایش خواهد داد. بهینه سازی های سخت افزاری و نرم افزاری اپل می تواند نتایج بنچمارک ها را به طور کامل تغییر دهد و در نتیجه شاهد قدرت نمایی هر چه تمام تراشه اپل M2 MAX خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *