مشکل کارت گرافیک RTX 4090 در بازی NFS Unbound

مشکل کارت گرافیک RTX 4090 در بازی NFS Unbound

فقط یک روز پس از معرفی بازی NFS Unbound مشخص شد که کارت گرافیک RTX 4090 برای اجرای این عنوان دچار مشکل می شود. مشکل به وجود آمده شامل چشمک زدن یا به اصلاح روشن و خاموش شدن تصویر صفحه نمایش است که حتی با به روز رسانی درایور نیز برطرف نمی شود.

سری بازی NFS که یک عنوان محبوب و قدیمی در سبک اتومبیل رانی است، هر ساله با الگوبرداری از نسخه های قدیمی یا تلفیق داستان و سبک چند نسخه پیشین از بازی Need For Speed منتشر می شود و نسخه جدید که Unbound نام دارد، مشکلی جدی با کارت گرافیک RTX 4090 را تجربه می کند. این مشکل حتی با آپدیت درایور کارت گرافیک نیز برطرف نمی شود و این اتفاق برای اولین بار در طول تاریخ رخ داده است.

 

مشکل کارت گرافیک RTX 4090 در بازی NFS Unbound

 

پس از بررسی های مختلف، سرانجام مشخص شد که این مشکل در بازی NFS Unbound فقط با به روز رسانی VBIOS برطرف می شود که کار چندان آسانی هم به شمار نمی رود. در حقیقت به روز رسانی بایوس کارت گرافیک فقط در مواقعی مورد استفاده قرار می گیرد که یک مشکل جدی رخ داده و راهکار دیگری در دسترس نباشد. خوشبختانه برای برطرف کردن این مشکل نیازی به استفاده از ابزار و روش دستی NVFlash نبوده و انویدیا یک نرم افزار کاملا خودکار برای این منظور منتشر کرده است.

 

مشکل کارت گرافیک RTX 4090 در بازی NFS Unbound

 

آپدیت بایوس ویدئویی که راه اندازی کارت های گرافیک به شمار می رود، در صورت بروز مشکل سبب از کار افتادن کارت گرافیک می شود و برای برطرف سازی مشکل باید بایوس ویدئویی یا VBIOS را به روز رسانی کنید. روند به روز رسانی بایوس کارت گرافیک با آپدیت بایوس مادربرد متفاوت بوده و این کار فقط در بستر سیستم عامل صورت می پذیرد.

 

مشکل کارت گرافیک RTX 4090 در بازی NFS Unbound

 

کمپانی انویدیا برای به روز رسانی آسان تر بایوس ویدئویی کارت گرافیک RTX به منظور برطرف کردن مشکل آن در بازی NFS Unbound یک نرم افزار آپدیت خودکار معرفی کرده که از وب سایت این شرکت قابل دانلود است. نکته قابل توجه در خصوص نرم افزار به روز رسان جدید انویدیا در حفظ محدودیت های اورکلاک یا محدودیت های توان کارخانه ای است و این مورد روی کارت گرافیک Palit RTX 4090 GameRock OC آزمایش شده است.

 

مشکل کارت گرافیک RTX 4090 در بازی NFS Unbound

 

نحوه طراحی نرم افزار آپدیت خودکار انویدیا به گونه ایست که روی تمامی کارت های RTX 4090 قابل استفاده بوده و محدود به یک یا چند برند تولید کننده خاص نیست. این ابزار می‌ تواند یک بخش خاص از بایوس ویدیویی را بدون تغییر نسخه بایوس، تاریخ ساخت یا تنظیمات سفارشی توسط AIC به‌روزرسانی کند، و در حالی که Checksum بایوس در حال تغییر است، بر امضای دیجیتال آن تأثیری نمی‌گذارد.

به نظر می‌رسد که انویدیا راهی آسان و بی خطر برای به‌ روز رسانی بخش‌ های خاصی از بایوس ویدیویی از طریق سیستم عامل ویندوز ارائه کرده، بدون اینکه روی امضای دیجیتالی بسیار مهم آن تاثیر بگذارد که به جلوگیری از اجرای دستگاه با میان افزار (Firmware) دستکاری شده کمک می‌کند. به هر حال با به روز رسانی VBIOS از طریق نرم افزار جدید انویدیا، مشکل کارت گرافیک RTX 4090 در بازی NFS Unbound برطرف می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *