تولید و عرضه SSD با ظرفیت ۳۰۰ ترابایت تا سال ۲۰۲۶

تولید و عرضه SSD با ظرفیت 300 ترابایت تا سال 2026

شرکت Pure Storage به عنوان تولید کننده تجهیزات ذخیره سازی خاص اعلام کرد که تا سال ۲۰۲۶ اقدام به تولید و عرضه SSD با ظرفیت ۳۰۰ ترابایت خواهد کرد. مدیر ارشد کمپانی به تازگی اخباری در خصوص تولید درایو ذخیره سازی سریع با ظرفیت ۳۰۰ ترابایت را منتشر کرده است.

برای ساخت SSD با ظرفیت ۳۰۰ ترابایت باید از تجهیزات بسیار خاصی استفاده کرد تا سرعت دسترسی به داده ها، همچنان در سطح بالایی قرار گیرد. برای این منظور، ماژول های مستقیم فلش (Direct Flash Modules) در کنار چیپ ست های حافظه ۳D NAND FLASH و کنترلر سفارشی توسط شرکت Pure Storage مورد استفاده قرار خواهند گرفت. تمام اجزای اعلام شده در سیستم Flash Array استفاده شده و روی یک سیستم عامل اختصاصی به نام FlashBlade اجرا می شوند.

این سطح از سفارشی سازی به کمپانی Pure Storage اجازه می دهد تا همگام با پیشرفت های چیپ ست های حافظه NAND Flash بتوانند درایو هایی با ظرفیت و سرعت بالا تولید کنند. در سال های آینده، شرکت های تولید کننده چیپ ست های NAND Flash از تولید تراشه های ۲۰۰ لایه به سمت تولید تراشه های ۴۰۰ تا ۵۰۰ لایه حرکت می کنند. به این ترتیب تراکم ذخیره سازی برای دستیابی به بالاترین ظرفیت ممکن و تولید SSD با ظرفیت ۳۰۰ ترابایت افزایش می یابد.

 

تولید و عرضه SSD با ظرفیت 300 ترابایت تا سال 2026

 

همانطور که سازندگان فناوری در سطح جهانی خود را به روز می کنند، کمپانی Pure Storage نیز با کارت های DFM خود که از کانکتورهای معمولی U.2 NVMe در قالب سفارشی ساخته شده اند، برای سیستم های Pure FlashArray استفاده می کنند. در مقایسه با هارد دیسک‌ های نسل آینده که توشیبا و سیگیت از آن‌ ها استفاده خواهند کرد، SSD‌ های Pure Storage DFM دارای ظرفیت و سرعت خواندن و نوشتن بسیار بالاتری خواهند بود، به‌ ویژه با ورود چیپ ست های حافظه ۳D NAND با چگالی بالاتر، تولید SSD با ظرفیت ۳۰۰ ترابایت و دستیابی به پهنای باند بسیار بالا، آسان تر می شود.

می توانید مقایسه تخمین های Pure برای SSD های ۳۰۰ ترابایتی آینده با فناوری HDD آینده را مشاهده کنید. با توجه به فاصله زمانی بسیار زیاد تا عرضه SSD با ظرفیت ۳۰۰ ترابایت، نمی توان در خصوص سرعت و همچنین قیمت آن اظهار نظر کرد. به طور حتم مشکلات تامین تراشه، کنترلر و چیپ ست های حافظه می تواند روند ساخت را دچار اختلال کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *