کنسول قابل حمل ایسوس ROG Ally دروغ آوریل نبود

کنسول قابل حمل ایسوس ROG Ally دروغ آوریل نبود

ابتدای ماه آوریل، خبری مبنی بر تولید کنسول قابل حمل ایسوس ROG Ally در رسانه ها منتشر شده بود که به نظر می رسید، دروغ اول آوریل باشد. پس از گذشت چهار روز از ماه آوریل، اما با انتشار تصاویر و مشخصات بیشتر از کنسول قابل حمل ایسوس مشخص شده که تولید این محصول به صورت جدی در برنامه های شرکت تایوانی قرار گرفته است. این محصول برای اولین بار در یک ویدئو به نمایش در آمده و تراشه مورد استفاده در آن، یک APU اختصاصی ۴ نانومتری ساخت AMD است.

پردازنده مورد استفاده در ایسوس ROG Ally از خانواده Zen 4 و تراشه گرافیکی آن نیز از خانواده RDNA3 بوده و کل این مجموعه تحت عنوان AMD Phoenix APU شناخته می شود. ابعاد کلی کنسول قابل حمل ایسوس برابر با ۲۸۰ میلی متر برای طول، ۱۳۳ میلی متر برای عرض و ۳۹ میلی متر برای ضخامت بوده و وزن آن به صورت دقیق ۶۰۸ گرم است. از نظر کاربرد و سبک طراحی، نماینده ایسوس با Steam Deck مقایسه می شود، با این تفاوت که کنسول ایسوس دارای ابعاد کوچکتر، وزن کمتر، سخت افزار قدرتمند تر و بدنه باریک تر است.

صفحه نمایش ایسوس ROG Ally از نوع ۷ اینچی با وضوح تصویر ۱۰۸۰×۱۹۲۰ پیکسل بوده و قادر به ارائه شدت روشنایی ۵۰۰ نیت است. نسبت تصویر ۱۶ به ۹ و نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز از دیگر مشخصات صفحه نمایش این محصول جذاب به شمار می روند. لازم به ذکر است که Steam Deck با برخورداری از ابعاد صفحه مشابه، دارای وضوح تصویر ۸۰۰×۱۲۸۰ پیکسل، شدت روشنایی ۴۰۰ نیت و نرخ تازه سازی ۶۰ هرتز است.

 

کنسول قابل حمل ایسوس ROG Ally دروغ آوریل نبود

 

به تازگی مجموعه LinusTechTips به یک نمونه اولیه از ایسوس ROG Ally دسترسی پیدا کرده و تصاویر منتشر شده نشان می دهند که یک برد قرمز رنگ دارای خنک کننده اختصاصی درون کنسول قابل حمل ASUS قرار گرفته است. یک لوله انتقال حرارت در مرکز تراشه قرار گرفته و در دو سمت برد به سمت فن های خنک کننده امتداد یافته اند. فن های مورد استفاده توسط ASUS از نظر ساختار، شباهت فراوانی به نمونه های به کار رفته در الترابوک ها دارد.

حداکثر نویز تولید شده توسط فن ها برابر با ۲۰ دسی بل بوده که در مقایسه با نویز ۳۷ دسی بلی فن Steam Deck به شدت کم صدا است. وجود کانکتور اختصاصی PCIE Gen 3 x8 XG به کاربران اجازه می دهد تا این محصول را به کارت های گرافیک اکسترنال متصل کنند. کیت کارت گرافیک اکسترنال جدید ایسوس با در اختیار گرفتن کارت RTX 4090 به تازگی معرفی شده و با قیمت ۲۰۰۰ دلار نیز به فروش می رسد.

 

کنسول قابل حمل ایسوس ROG Ally دروغ آوریل نبود

 

هر چند در حال حاضر اطلاعات فنی دقیقی از ایسوس ROG Ally در دسترس نیست، اما ویدئوی منتشر شده توسط Dave2D عملکرد خیره کننده آن را تایید می کند. در حال حاضر اطلاعاتی در خصوص زمان عرضه رسمی و قیمت نهایی کنسول قابل حمل ASUS وجود ندارد.

1 دیدگاه برای “کنسول قابل حمل ایسوس ROG Ally دروغ آوریل نبود

  1. اشتراک‌ها: اطلاعات جدید از کنسول بازی ایسوس ROG Ally - آی تی خرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *