بهبود عملکرد ۱۰ درصدی پردازنده Ryzen 7 7800X3D توسط MSI

بهبود عملکرد 10 درصدی پردازنده Ryzen 7 7800X3D توسط MSI

کمپانی ای ام دی امروز از سومین پردازنده خانواده Ryzen 7000 با نام Ryzen 7 7800X3D به صورت رسمی رونمایی کرد. این محصول دارای فناوری AMD 3D V-Cache بوده که حتی با بهره گیری از مادربرد های اقتصادی و میان رده مجهز به چیپ ست X670، B650 و A620 نیز قابل استفاده است. پردازنده جدید AMD به ۸ هسته و ۱۶ رشته پردازشی با فرکانس پایه ۴٫۲ گیگاهرتز و فرکانس بوست ۵ گیگاهرتز مجهز بوده که عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش می گذارد.

وجود ۹۶ مگابایت حافظه نهان سطح سوم (L3 Cache) و توان مصرفی ۱۲۰ وات از دیگر ویژگی های این محصول به شمار می روند. کمپانی MSI به عنوان یکی از شرکای تجاری AMD همزمان با عرضه سومین عضو خانواده Ryzen 7000، از ویژگی منحصر بفرد خود به نام Enhanced Mode Boost رونمایی کرد که طبق ادعای این کمپانی تایوانی می تواند تا ۱۰ درصد عملکرد پردازنده Ryzen 7 7800X3D را بهبود بخشد.

در کنار این ویژگی، دو قابلیت دیگر به نام High-Efficiency Mode و Memory Context Restore نیز در نظر گرفته شده که هر کدام به میزان قابل قبولی، عملکرد کلی کامپیوتر گیمینگ شما را افزایش می دهند. در حال حاضر تمامی مادربرد های MSI مجهز به چیپ ست های سری ۶۰۰ دارای بایوس AGESA COMBO PI 1.0.0.6 از ویژگی های ذکر شده پشتیبانی می کنند.

فناوری Enhanced Mode Boost

 

فناوری Enhanced Mode Boost

این ویژگی انحصاری MSI که دارای سه حالت پیش فرض در بایوس مادربرد است، شامل سه پروفایل اختصاصی برای بهبود عملکرد پردازنده Ryzen 7 7800X3D می شود. فعال کردن هر کدام از سه پروفایل پیش فرض می تواند عملکرد کلی پردازنده در حالت گیمینگ و استفاده متداول را بهبود بخشد.

 

فناوری High-Efficiency Mode

یکی دیگر از ویژگی های انحصاری MSI دارای حالت کارایی بالا با کاهش میزان تاخیر و بهبود پهنای باند حافظه است که زمان بندی های پیش فرض حافظه در بایوس را بهینه سازی می کند. این فناوری نیز دارای چهار حالت متفاوت شامل Thightest، Thighter، Balance و Relax می شود که برای ماژول های مختلف حافظه رم قابل استفاده هستند.

فناوری Memory Context Restore

 

فناوری Memory Context Restore

آخرین ویژگی منحصر بفرد MSI برای بهبود عملکرد سیستم های مجهز به پردازنده Ryzen 7 7800X3D نیز با نام Memory Context Restore شناخته می شود که ارتباط چندانی با عملکرد گیمینگ ندارد. این فناوری می تواند زمان بوت و راه اندازی سیستم گیمینگ شما را بر پایه سوکت AM5 کاهش دهد. بر اساس تست های صورت گرفته و نتایج اعلام شده توسط MSI، زمان بوت سیستم با استفاده از فناوری ذکر شده به میزان ۵۰ درصد سریع تر می شود.

در ادامه می توانید نتایج تست پردازنده جدید AMD با بهره گیری از فناوری های منحصر بفرد MSI را مشاهده کرده و میزان اختلاف را در حالت فعال یا غیر فعال بودن بررسی کنید.

 

بهبود عملکرد 10 درصدی پردازنده Ryzen 7 7800X3D توسط MSI

بهبود عملکرد 10 درصدی پردازنده Ryzen 7 7800X3D توسط MSI

بهبود عملکرد 10 درصدی پردازنده Ryzen 7 7800X3D توسط MSI

بهبود عملکرد 10 درصدی پردازنده Ryzen 7 7800X3D توسط MSI

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *