نمایشگاه E3 2023 لغو شد، رویداد جدید معرفی شد

نمایشگاه E3 2023 لغو شد، رویداد جدید معرفی شد

سرانجام پس از بحث های فراوان مشخص شد که نمایشگاه E3 2023 به طور کامل لغو شده و قرار است یک رویداد دیگر، اخبار حوزه بازی در سال ۲۰۲۳ و آینده صنعت گیم را پوشش دهد. نمایشگاه مهم صنعت بازی در سال های اخیر به دلایل مختلف از جمله همه گیری ویروس کرونا لغو یا به صورت آنلاین برگزار شده بود و رویداد سال جاری میلادی نیز به دلایل نامشخصی برگزار نمی شود.

رویداد PC Gaming Show 2023 به عنوان یک همایش بزرگ گیمینگ از سال ۲۰۱۵ آغاز به کار کرده بود، اما همواره زیر سایه E3 قرار می گرفت. با توجه به برگزاری نامنظم E3 در سال های اخیر، فرصت بسیار بزرگی پیش روی وب سایت PC GAMER قرار گرفته تا با جدیت بیشتری نسبت به رویداد ویژه خود برنامه ریزی کنند. رویداد PC Gaming Show 2023 که به صورت آنلاین برگزار می شود، از طریق پلتفرم هایی مانند Twitch و یوتیوب در امتداد رویداد بزرگ XBOX Games Showcase در تاریخ ۱۱ ژوئن به نمایش در می آید.

نمایشگاه E3 2023 قرار بود که به صورت فیزیکی و با حضور شرکت های فعال در صنعت گیم و استودیو های بازی سازی متعدد برگزار شود، اما به دلیل عدم استقبال شرکت ها و استودیو ها لغو شد. به نظر می رسد که رویداد E3 به پایان دوران فعالیت خود رسیده و برگزاری مجدد آن نیازمند تغییرات بسیار گسترده و بازاریابی قدرتمند است. بر اساس اطلاعات منتشر شده، رویداد PC Gaming Show 2023 توسط بازیکن و مجری سرشناس دنیای بازی، یعنی Sean Plott با نام مستعار Day[9] اجرا می شود.

در سال ۲۰۱۵ قرار بود که بخش ویژه ای توسط وب سایت PC Gamer در نمایشگاه E3 راه اندازی شود، اما مدیران E3 با این کار مخالفت کردند. در نتیجه مدیران وب سایت PC Gamer تصمیم گرفتند تا قدرت خود را با برگزاری مستقل رویداد PC Gaming Show 2023 به رخ بکشد. در صورتی که ویروس کرونا اختلالی در برگزاری E3 به وجود نمی آورد، به طور حتم PC Gaming Show 2023 نمی توانست جایگاه فعلی را به دست آورد.

به نظر می رسد که محدودیت های بسیار زیاد تعیین شده برای شرکت های فعال در حوزه گیم و استودیو های بازی سازی، سبب کم رونق شدن E3 شده و عدم برگزاری نمایشگاه در سال های اخیر، ضربه آخر را به پیکر نیمه جان آن وارده کرده بود. بسیاری از شرکت های بزرگ از جمله سونی و مایکروسافت تمام توجه خود را روی رویداد اختصاصی خود متمرکز کردند و ترجیح می دهند تا خود را درگیر محدودیت های موجود نکنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *