مشکل عجیب در طراحی کانکتور برق کارت گرافیک RX 7600

مشکل عجیب در طراحی کانکتور برق کارت گرافیک RX 7600

کارت گرافیک RX 7600 به عنوان جدیدترین عضو میان رده شرکت AMD معرفی شده، اما پس از بررسی های دقیق، یک مشکل عجیب در طراحی کانکتور برق این محصول وجود دارد. مشکل در کانکتور برق از سوی کارت گرافیک و حتی منبع تغذیه در یک سال اخیر به شدت اوج گرفته و تغییراتی در کانکتور ۱۶ پین ۱۲vhpwr به وجود آمده است. با این حال مشکل کارت گرافیک جدید AMD ارتباطی با کانکتور ۱۶ پین منبع تغذیه ندارد و مشکل بر سر کانکتور ۲+۶ پین است.

 

مشکل عجیب در طراحی کانکتور برق کارت گرافیک RX 7600

 

با نگاه اولیه به محل قرار گیری کانکتور ۸ پین کارت گرافیک RX 7600 می توان دریافت که این بخش بیش از حد به سمت داخل فرو رفته و دو سمت برد نیز محدودیت هایی برای جا زدن صحیح کانکتور برق به وجود می آورند. تولید کنندگان منبع تغذیه برای انعطاف پذیری بیشتر نسبت به استفاده از کانکتور برق مخصوص کارت گرافیک، این کانکتور را به صورت ۲+۶ پین طراحی می کنند و اتصال دو بخش ۲ پین و ۶ پین به صورت مجزا با قابلیت ترکیب با یکدیگر در نظر گرفته می شوند.

 

مشکل عجیب در طراحی کانکتور برق کارت گرافیک RX 7600

 

محل اتصال دو بخش ۲ پین و ۶ پین کانکتور برق کارت گرافیک توسط یک گیره پلاستیکی به یکدیگر متصل می شوند، اما فرو رفتگی موجود در کارت گرافیک RX 7600 اجازه اتصال صحیح این دو بخش و همچنین نصب کانکتور را نمی دهد. همانطور که می دانید عدم اتصال صحیح کانکتور برق سبب بروز جرقه زنی درون کانکتور و در نهایت ایجاد حرارت بالا و آتش سوزی می شود. مشکلی که در نسخه های اولیه کانکتور ۱۶ پین ۱۲vhpwr نیزو جود داشت.

 

مشکل عجیب در طراحی کانکتور برق کارت گرافیک RX 7600

 

شرکت های تولید کننده منبع تغذیه از گیره های باریک یا پهن برای اتصال دو بخش ۲ پین و ۶ پین کانکتور برق استفاده می کنند که وجود نوع پهن، محدودیت بیشتری برای نصب در کارت گرافیک RX 7600 به وجود می آورد. به دلیل فرو رفتگی زیاد و دو بخش برآمده در دو سمت کانکتور برق، گیره پهن اتصال دو بخش ۲ پین و ۶ پین به خوبی قابل دسترسی نیستند. به نظر می رسد که این مشکل توسط شرکای تجاری AMD برطرف شود و نباید نگران محصولات آماده ورود به بازار بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *