مخفی کردن کابل در مادربرد MSI با فناوری Project Zero

مخفی کردن کابل در مادربرد MSI با فناوری Project Zero

مادربرد MSI با فناوری Project Zero به منظور مخفی کردن کابل ها در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۲۳ رونمایی شد. کابل کشی معکوس که سبب انتقال تمامی کانکتور ها به قسمت پشت برد می شود، فقط یک هدف دارد. با انتقال تمامی کانکتور ها به بخش پشتی مادربرد، تمامی کابل های مورد نیاز برای اسمبل کامپیوتر به پشت کیس منتقل می شوند. به این ترتیب یک اسمبل بدون کابل و شلوغی در مقابل دید کاربران قرار می گیرد.مخفی کردن کابل در مادربرد MSI با فناوری Project Zero

با توجه به سبک طراحی در فناوری مفهومی Project Zero باید از کیس های اختصاصی استفاده کرد که یک نمونه از آن در غرفه برند MSI در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۲۳ رونمایی شده است. همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید، تمامی کانکتور های اصلی و جانبی مادربرد MSI به بخش پشتی برد منتقل شده اند و کیس اختصاصی برای این منظور نیز در نقاط مورد نیاز دارای شیارهای عبور کابل هستند. نمونه اولیه از مادربرد کمپانی MSI که در نمایشگاه Computex 2023 رونمایی شده، دارای سوکت پردازنده AMD AM5 بوده و از چیپ ست AMD B650 برخوردار است.

 

مخفی کردن کابل در مادربرد MSI با فناوری Project Zero

 

به دلیل انتقال کانکتور های مادربرد MSI به بخش پشتی، تمامی نقاط نمای جلوی برد به هیت سینک های خنک کننده از آلیاژ آلومینیوم مجهز شده است. روی پنل پورت های پشتی مادربرد جدید کمپانی تایوانی، نام برند MSI و روی قسمت پایین هیت سینک ها، عبارت Project Zero درج شده است. طراحی کیس اختصاصی متناسب با فناوری مفهومی Project Zero تغییرات زیادی مشاهده نمی شود و فقط تعداد و محل قرار گیری شیارهای عبور کابل متفاوت است.

 

مخفی کردن کابل در مادربرد MSI با فناوری Project Zero

 

روز گذشته در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۲۳، کارت گرافیک RTX 4070 Megalodon برند ایسوس به همراه مادربرد Z790 TUF Gaming مبتنی بر فناوری اتصال کانکتورها در نمای پشت برد، رونمایی شد. هر چند ایسوس در خصوص این تغییرات، توضیحاتی ارائه نکرده بود و حتی اسمبل مادربرد و کارت گرافیک روی استند صورت گرفته بود. کمپانی ایسوس از کیس مبتنی بر فناوری کابل کشی جدید استفاده نکرده بود و به نظر می رسد که در حال حاضر کیس سازگار توسط این برند تولید نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *