معرفی WIFI 7 توسط Realtek در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۲۳

معرفی WIFI 7 توسط Realtek در نمایشگاه کامپیوتکس 2023

با وجود شایعات فراوان، اثری از محصولات مبتنی بر شبکه بی سیم WIFI 7 در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۲۳ نبود و فقط شرکت Realtek دموی این فناوری را رونمایی کرده بود. کمپانی Realtek که یک برند فعال در حوزه ارائه راهکار های شبکه و صوتی برای کامپیوتر های شخصی، لپ تاپ و تجهیزات گیمینگ به شمار می رود، نسخه دموی فناوری شبکه بی سیم وای فای ۷ را در غرفه خود در نمایشگاه کامپیوتکس رونمایی کرد.

این در حالیست که سایر شرکت های فعال در نمایشگاه، روی این فناوری مانور خاصی ندادند و فضای کامپیوتکس ۲۰۲۳ تحت تاثیر WIFI 7 قرار نگرفته بود. راهکار Realtek به دو صورت کلاینت و روتر/اکسس پوینت و با نام مدل RTL8922AE معرفی شده و قابلیت نصب روی اسلات های M.2 با فرم فکتور ۲۲۳۰ و ۱۶۲۰ را دارد. در حقیقت ریلتک برای سازگاری حداکثری با تجهیزات مختلف، دو فرم فکتور ۲۲۳۰ و ۱۶۲۰ را برای راهکار نسل جدید شبکه بی سیم خود در نظر گرفته تا میزان استقبال از آن به دلیل عدم وجود محدودیت در نصب، افزایش یابد.

 

معرفی WIFI 7 توسط Realtek در نمایشگاه کامپیوتکس 2023

 

شرایط نصب و راه اندازی ماژول وای فای ۷ توسط Realtek در نمایشگاه کامپیوتکس بر خلاف روال معمول، تحت شرایط متداول بوده و تداخل های شایع نیز در نظر گرفته شده است. ریلتک با این اقدام از شرایط تست آزمایشگاهی فاصله گرفته و سرعت انتقال داده را در فضای واقعی نمایش داده است. با این وجود سرعت انتقال داده تحت شبکه با سرعت ۱۷۵۰ تا ۱۹۵۰ مگابیت بر ثانیه صورت گرفته که دو برابر بیشتر از فناوری شبکه بی سیم وای فای ۶ با آنتن ۲x2 مشابه به شمار می رود.

 

معرفی WIFI 7 توسط Realtek در نمایشگاه کامپیوتکس 2023

 

طبق اعلام شرکت سازنده، ماژول RTL8922AE می تواند در بهترین حالت، حداکثر سرعت انتقال داده ۲۸۰۰ مگابیت بر ثانیه را ارائه دهد و این کار با تجمیع هر دو باند ۵ گیگاهرتز و ۶ گیگاهرتز صورت می پذیرد. هر چند پهنای باند کانال در فناوری شبکه بی سیم WIFI 7 می تواند روی ۳۲۰ مگاهرتز تنظیم شود، اما Realtek در نمایشگاه کامپیوتکس از کانال ۱۶۰ مگاهرتزی استفاده کرده بود. به این ترتیب احتمال عدم پشتیبانی نسل اول ماژول وای فای ۷ از پهنای باند کانال ۳۲۰ مگاهرتزی مطرح می شود.

 

معرفی WIFI 7 توسط Realtek در نمایشگاه کامپیوتکس 2023

 

ماژول RTL8922AE همچنین از بلوتوث ۵٫۴ پشتیبانی می کند و یکی از اولین ماژول های سازگار با این فناوری به شمار می رود. توجه بیشتر بلوتوث ۵٫۴ روی عملکرد بهینه برای دو فناوری BLE Audio و Auracast متمرکز شده است. ماژول شبکه بی سیم WIFI 7 کمپانی Realtek در سه ماه پایانی سال ۲۰۲۳ در دسترس شرکای تجاری قرار می گیرد و اولین محصولات مبتنی بر این فناوری ارتباطی در ابتدای سال ۲۰۲۴ معرفی خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *