انتشار تست گیمینگ پردازنده Raptor Lake اینتل

انتشار تست گیمینگ پردازنده Raptor Lake اینتل

پس از انتشار تست های مختلف از پردازنده های نسل سیزدهم اینتل، اکنون چند تست گیمینگ پردازنده Raptor Lake اینتل در دو مدل Core i5-13600K و Core i7-13700K در سه وضوح تصویر Full HD، ۲K و ۴K در دسترس رسانه ها قرار گرفته است. پردازنده های نسل سیزدهم اینتل که مدت کوتاهی تا معرفی رسمی آنها باقی مانده، به صورت محدو در اختیاز برخی از کاربران قرار گرفته تا تست های مورد نیاز خود را انجام داده و نتایج آنها را منتشر کنند.

 

انتشار تست گیمینگ پردازنده Raptor Lake اینتل

 

تست گیمینگ پردازنده Raptor Lake با بهره گیری از دو محصول Core i5-13600K و Core i7-13700K به همراه کارت گرافیک GeForce RTX 3090 Ti در سه وضوح تصویر یا رزولوشن ۱۰۸۰p، ۱۴۴۰p و ۲۱۶۰p در تعداد قابل توجه ۱۰ بازی به ثبت رسیده که مجموعه کاملی را پیش روی کاربران و گیمرها قرار می دهد. هر دو مدل پردازنده از نوع Qualification Samples بوده که بسیار نزدیک به نمونه های نهایی آماده ورود به بازار هستند، با این حال احتمال وجود برخی باگ ها و مشکلات در این مدل ها وجود دارد.

 

انتشار تست گیمینگ پردازنده Raptor Lake اینتل

 

مادربرد مورد استفاده در سیستم تست از نوع ASRock Z690 Steel Legends WiFi 6E بوده و هر دو حافظه DDR4 و DDR5 برای تست دقیق عملکرد به کار رفته است. ماژول های حافظه DDR4 با فرکانس ۳۶۰۰ مگاهرتز و تایمینگ ۱۸-۲۲-۲۲ فعالیت کرده و ماژول های حافظه DDR5 نیز با فرکانس ۵۲۰۰ مگاهرتز و زمان تاخیر ۴۰-۴۰-۴۰ کار می کنند. هر دو نوع حافظه شامل دو ماژول ۱۶ گیگابایتی بوده و ظرفیت کل ۳۲ گیگابایت را ارائه می دهند.

 

انتشار تست گیمینگ پردازنده Raptor Lake اینتل

 

مقایسه عملکرد دو مدل پردازنده نسل سیزدهم اینتل با نمونه های مشابه در نسل دوازدهم Alder Lake نیز صورت گرفته که نتایج جالبی را رقم زده است. عملکرد کلی در تست گیمینگ پردازنده Raptor Lake در مقایسه با نسل گذشته در حدود ۳ تا ۴ درصد بهبود را نشان می دهد که در برخی بازی ها (به خصوص وضوح بالاتر از Full HD) به ۱۵ تا ۲۰ درصد نیز افزایش می یابد.

 

تست گیمینگ Raptor Lake اینتل با رم DDR5

 

برخی از عناوین مانند FarCry 6 در وضوح تصویر ۴K دارای محدودیت هایی در استفاده از پردازنده هستند و به کارگیری سی پی یو قوی تر، تاثیری روی نرخ فریم نهایی ندارد و به همین دلیل نمی توانید تفاوت چندانی را مشاهده کنید. تست گیمینگ پردازنده Raptor Lake نتایج جالب توجهی را در بر دارد که با اندکی دقت روی جزئیات می توانید بهبود نسبی میان دو نسل CPU را مشاهده کنید.

 

برای مشاهده تصاویر در ابعاد اصلی، روی هر عکس کلیک کنید.

1 دیدگاه برای “انتشار تست گیمینگ پردازنده Raptor Lake اینتل

  1. اشتراک‌ها: دلاید کردن پردازنده اینتل Core i9-13900 - آی تی خرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *