رونمایی از مادربرد MSI X670E Godlike در رویداد ویژه AMD

رونمایی از مادربرد MSI X670E Godlike در رویداد ویژه AMD

مادربرد MSI X670E Godlike به عنوان پرچمدار نسل جدید مادربرد های کمپانی تایوانی برای پشتیبانی از پردازنده های سوکت AMD AM5 در حال آماده سازی برای ورود به بازار است و اولین تصاویر رسمی از آن در رویداد ویژه AMD منتشر شد. پردازنده های Ryzen 7000 که تا پایان سال میلادی جاری به بازار عرضه می شوند، یکی از گزینه های ایده آل برای خرید کامپیوتر شخصی جدید به شمار می روند که امکانات و قدرت پردازشی قابل توجهی از آنها انتظار می رود.

پیش از این مشخص شده بود که مدار تغذیه مادربرد MSI X670E Godlike شامل ۱+۲+۲۴ فاز با شدت جریان ۱۰۵ آمپر بوده و کانکتور های تامین توان جدیدی برای پورت های USB و PCIe در نظر گرفته شده است. به نظر می رسد که خبری از پورت USB4 روی مادربرد پرچمدار ام اس آی نیست و بر خلاف اینتل که قصد دارد تا در نسل سیزدهم پردازنده های خود به نام Raptor Lake از نسل جدید USB پشتیبانی کند، ای ام دی تمایلی به این موضوع نشان نداده است.

وجود اسلات M.2 با قابلیت نصب بدون نیاز به ابزار توسط ام اس آی تایید شده، اما بر اساس تصاویر منتشر شده، فقط یکی از درایو های M.2 که در فاصله میان اسلات های حافظه رم DDR5 و کانکتور ۲۴ پین مادربرد قرار گرفته، از این ویژگی برخوردار است. سایر اسلات های M.2 طبق تصویر دارای پیچ های نصب مرسوم بوده و برای نصب درایو سالید باید هیت سینک های آلومینیومی را با ابزار (چهارسو) جدا کرده و مجدد نصب کنید.

 

برد اختصاصی M.2 XPANDER-Z Gen 5 Dual

 

شبکه سیمی دو گانه شامل ۲٫۵ گیگابیتی و ۱۰ گیگابیتی به همراه ماژول شبکه بی سیم AMD RZ616 WiFi 6E بخش دیگری از امکانات مادربرد MSI X670E Godlike به شمار می روند. تاکنون هیچ تصویری از پورت های پنل پشت مادربرد گادلایک منتشر نشده، اما به نظر می رسد که پورت USB Type-C قابلیت انتقال تصویر را ارائه می دهد. این مادربرد همانند بسیاری از محصولات هم رده، قابلیت انتقال ۶۰ وات توان را از طریق پورت USB Type-C را دارد.

همچنین برد اختصاصی M.2 XPANDER-Z Gen 5 Dual درون جعبه دو مادربرد MSI X670E Godlike و MSI X670E ACE قرار گرفته تا امکان نصب دو عدد درایو سالید M.2 بر پایه رابط PCIe 5.0 x4 فراهم شود. این برد اختصاصی از درایو هایی با فرم فکتور ۲۵۱۱۰ پشتیبانی می کند و به امکاناتی از جمله فن خنک کننده، نشانگر دما و تشخیص نصب درایو مجهز شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *